България, Полша, Словакия: Не искаме внос на стари дизели!

Трите страни с общ фронт и нота в Съвета на Европа
11 окт 2018 08:20,
61
България, Полша, Словакия: Не искаме внос на стари дизели!
Снимка: Reuters

Информационна нота от името на българската, полската и словашката делегации в Съвета на Европа представи екоминистър Нено Димов в Люксембург.

Идеята е, да се предприемат превантивни мерки срещу очаквания внос на употребявани автомобили от страни членки с висок стандарт към държави с по-ниска покупателна способност на населението.

Това е много вероятно да се случи след налагането на забрана за използването на коли с дизелови двигатели в някои европейски градове, заради високите им вредни емисии. Нашествието на подобни возила, предимно в Източна и Южна Европа, ще предизвика още по-голямо замърсяване на въздуха в държавите от този регион.

Още по темата

"Темата за двойните стандарти в първоначалния си обхват се отнасяше само до качеството и стандартите на хранителните продукти. Притеснение буди обстоятелството, че този подход намира отражение и в други области, които също имат пряко отношение както към здравето на хората, така и към околната среда", заяви министър Димов пред колегите си от Съвета.

Според него, проблемът не може да се реши със забрана, защото противоречи на свободното движение на стоки.

Димов смята, че "прагматичният подход изисква онзи, който изкривява пазара, да поеме отговорността за това. Това означава държавите, които въвеждат забрани на старите дизели, да не могат да изнасят коли, които не отговарят на определени стандарти".

Инициативата е подкрепена също от Кипър, Латвия, Литва, Люксембург, Румъния и Унгария.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


61
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
58
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Докато пушите цигари, въобще не ми се оплаквайте от колите!
57
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Литър олио - 1,68Литър нафта - 2-50
56
2
 
1
 
! Отговори
Мнение преди 5 години
НАПРОТИВ!!!Искаме внос на стари дизели, защото кой нов дизел може да върви безпроблемно с олио и старо двигателно масло? Знаете ли колко евтино ми излиза да пътувам с олио? И отзад мирише на пържени картофки и нищо не замърсява. Не искам нова и луксозна кола, не искам лукс - ИСКАМ ДА МИ Е ЕВТИНО!!! Затова живея тук - и ако стане скъпо ще се махам някъде където е евтино!!!
55
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Обединените вносители на нови автомобили могат да купят цялото Народно събрание ,но същата работа могат да сврършат и като купят двама трима министри и депутати ,които да им отпушат продажбите с такива "екологични" предложения
54
4
 
3
 
! Отговори
2+2 преди 5 години
Дизелът е създаден за да гори рапично олио.Ако горивото е растително защо ще е канцерогенен? Освен това дизел мерцедес или тойота на 10 години е по-читав от новата Лада *** или и китайски индийски автомобили
53
1
 
7
 
! Отговори
от сиднеиAaвстралия преди 5 години
Ми направете космическа таксата за регистрация в кат и се решава проблема
52
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма по-канцерогенно от изгарянето на безоловен бензин. Хеле, тия ви пауър и прочие.
51
4
 
5
 
! Отговори
Констататор преди 5 години
До Анонимен 22!"*** изобщо не се занимавам с монтаж на газови уредби, но за сметка на това разбирам от двигатели един ИЗПРАВЕН бензинов двигател няма никакъв проблем, ако работи с газ."Яя, така ли, извинявайте г-професор не знаех, че разбирате от ДВГ. Моля дайте определение за "изправен двигател" (т.е. поставен вертикално ли :D )?Я кажете на нас незнаещите каква е макс допустимата степен на сгъстяване при гвс на бенз двг, с цел да не настъпи самозапалване?П.п. *** ще наричаш родата!
50
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За Германия стар дизел е този, който не отговаря на ЕВРО 6, т.е. произведените преди 2016 г. автомобили. Това е заради азотните оксиди, които до ЕВРО 6 при дезеловите имаше доста по-високи нива на замърсяване, а е Германия само азотните оксиди са проблем, ЕС ги глобява за тях и те затова спират дизелите по няколко улици на няколко града в Германия. Иначе бензиновите замърсяват повече с изключение на тези азотни оксиди. За фините прахови частици нормите са еднакви за бензин и дизел по Евро 5 и 6.
49
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всъщност с вноса на тези дизели, въздуха в България ще стане по-чист. Да не говорим, че дизеловите коли по-малко замърсяват от бензиновите. Една забрана на вноса на такива коли в България, очевидно ще направи въздуха по-замърсен. Вместо да карат дизел на 13-15 години нов внос от Германия, ще продължат да си карат стария дизел на 25-30 години.
48
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Каквото и да си говорим, това е възможност да намалим средната възраст на автомобилите от 20 на 10 години на сравнително ниска цена.
47
1
 
23
 
! Отговори
Гунчо преди 5 години
Истината е, че на българките работодатели хич не им се дават запалти. Ако населението получава адекватно възнаграждение, никой няма да купува стари издухани швабски джилери. Хорицата не са виновни-изнемогват, а се налага да пътуват до работата си, до училище, до поликлиника , защото обществения транспорт е смотан, мръсен, нередовен и скъп. Всеки би си купил нова кола дори на изплащане, ама заплатите в България са мизерни, а иначе крадците, измамниците, лентяите - те карат хибриди и електрички!
46
1
 
3
 
! Отговори
Kво каза? преди 5 години
До Sofia High TechКъде е това, бе бай...Готин?
45
2
 
9
 
! Отговори
референдум преди 5 години
Нено Димов да внесе декларация за двойния стандарт при храните и стоките на западните компании внасяни в България- високи цени, по ниско качество, отколкото аналозите им в Европа на същите стоки!Тоя чиновник на бюджетна хранилка, тръгнал да дрънка декларации за " стари дизели"- че повечето са Екостандарти 3, 4, 5- изработени от ЕС!Нено, чиновника подава декларация от името на държавата по такъв въпрос, без референдум, защото това касае директно народа, не чиновници, дето " отразяват дейност"
44
14
 
4
 
! Отговори
Sofia High Tech преди 5 години
Ами вече всяка втора кола е Тесла и всяка трета е суперхибрид, значи на дизелите им е минало времето.
43
3
 
13
 
! Отговори
икономист преди 5 години
Докато пишете за износ и внос реално създавате едно недоносче, което няма как да има каквото и да е развитие. В рамките на ЕС износ и внос няма. Има за Кипър, Турция и Русия.И държави не изнасят и не внасят автомобили, ни най-малко пък стари. Пълните си страниците с бла-бла вместо да заспите за да има някаква полза все пак.
42
3
 
12
 
! Отговори
Bad company преди 5 години
Цялата тази дандания е добре подплатена с пачки от вносителите на нови автомобили. Да , има ограничение за дизелите до стандарт ЕВРО 3 но това е само на местна почва. В Италия се отнася само за провинциите Ломбардия и Пиемонте и то за градовете с над 15 000 жители. За "специалистите" тук да поясня, че стандарт ЕВРО 4 /за който няма ограничения/ повечето производители го въведоха 2002-2004 г. Колко от вас си купуват дизел на 15 г.???
41
5
 
13
 
! Отговори
един преди 5 години
Съжалявам, че ще го кажа, но дори недостатъчно уместните като поведение македонци забраниха преди 2-3 години първоначалната регистрация на автомобили по-стари от 10 /десет/ години.
40
5
 
15
 
! Отговори
поправете ме ако преди 5 години
В България няма нормативна уредба която да ограничава вноса на коли с критерий възраст, гориво или еко норми.Като се има предвид какво силно лоби са вносителите на стари автомобили, мога да си заложа каскета, че такова ограничение няма и да има.Всеки който е минавал на преглед, знае каква бутафория е. Ако реално ни проверят колите, 90% трябва да ги спрат от движение.Ама на никой не му стиска да го направи. Политически това ще погребе която и да е партия. Като с казаните за ракия... :-)
39
3
 
11
 
! Отговори
Край преди 5 години
Ревете за миене на улиците - ми че то 1/3 от колите се паркират в бившите градинки - сега кално/прашни ями.