София: 14 "Ламборгини"-та, 110 "Бентли"-та. Какъв ще е данъкът им?

Най-масовата марка автомобили на столичанина е… "Фолксваген"
12 ное 2018 07:00,
124
София: 14 "Ламборгини"-та, 110 "Бентли"-та. Какъв ще е данъкът им?
Снимка: Reuters

14 "Ламборгини"-та са регистрирани в София. "Бентли"-та карат 110 столичани, а "Порше"-та - 248.

Сред ретроавтомобилите пък има регистрирани 4 автомобила "Чайка", 177 Трабант-а и 207 Москвича, сочи справка на Столичната община.

Най-масовата марка автомобили в София обаче е "Фолксваген". Различни модели притежават 50 352 шофьори. След нея се нареждат "Опел" - 36 019, и "Шкода" - 12 597.

13 085 са новорегистрираните коли в столицата от януари до началото на септември. Те са с 1641 повече спрямо същия период на 2017 г. - тогава са били 11 444.

Още по темата

Повечето са нови и с екостандарт Евро 6 - 12 946, а с Евро 5 - само 17. Общо колите с Евро 6 и Евро 5, регистрирани в столицата, са 103 781, сочат данните на данъчните служби. Електромобилите пък са 254.

След промените в Закона за местните данъци и такси, които въвеждат нова концепция за облагането на автомобилите от 2019 г., Столичната община ще избере минималните ставки, предвидени от законодателя. Това предложение ще внесе в СОС зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.

Според закона те са различни за старите и новите коли. При старите до Евро 3 се предвижда увеличение с 10 до 20%, а при тези от Евро 4 нагоре екологичният коефициент налага поевтиняване от 20 до 60%.

Промените на практика ще засегнат всички собственици на коли - за едни налогът ще се повиши, а за други - намали.

"Според прогнозите ни на всеки трети автомобил в София ще има намаление на данъка. Подготвяме онлайн калкулатор, за да улесним собствениците. С него те ще могат сами да сметнат новия размер на данъка", казва Барбалов пред "24 часа".

Предварителните сметки показват, че собственик на "Опел Корса" от 1994 г. без евростандарт и с по-ниска мощност ще плаща вече 32 лв. вместо сегашните 23 лв.

За "Поло" от 1999 г. без евростандарт вместо 9 лв., данъкът ще стане 32 лв.

За нов "Фолксваген Пасат" обаче налогът ще се намали - от 482 лв. той ще стане 402 лв.

Собствениците на БМВ Х6 пък вместо 2500 лв. ще дължат 1700 лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


124
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
63
0
 
4
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Тези "данни" за колите в София са доста неясни. Първо, не е ясно за какви автомобили се говори и дали не говорят за превозни средства, които са много повече от автомобилите. Едно ремарке също се води превозно средство, както и мотоциклети и т.н. Второ, трябваше да се започне с общата бройка - колко са автомобилите или превозните средства в София, а това го няма. Средно за България Опелите са 13,8% и ако в София са същият процент, излиза, че в София има 261 хиляди автомобили или превозни средства
62
0
 
5
 
! Отговори
Абе данъкът не е преди 5 години
голям залък, но положението със застраховките е ...под всякаква критика.
61
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До КАТ"Най- вроятно Ламборгини"-та, "Бентли"-та, "Порше"-та са РЕГИСТРИРАНИ като ТОВАРНИ."---По-скоро като коли на хора с документ за инвалидност еди-коя си степен. :)(Случаят е описан в литературата) :)
60
1
 
7
 
! Отговори
Арабин преди 5 години
Значи не в Перник се карат най много Гоуф, София ги води.
59
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Само ми изгубихте времето. Кажете ми за Ламбото колко ще плащам, че да знам дали да му туря газ или да си го джиткам на бензин?"Газовата бутилка я закачи на ремарке и си я дърпай с теглича. Да не забравиш и стикер "Eco UP!" на ремаркето. Вероятно така даже ще те освободят от данък въобще! :)))
58
0
 
10
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Доста лъжи са изписани в статията за това с колко се повишава данъка.Например за тази Корса от 1994 година, която дават за пример, ако досега са плащали 23 лева, сега ще плащат между 54,83 и 59,04 лева, а не 32 лева както лъже този. Намаление има само за по-мощните коли над 100 к.с., за които досега нямаше отстъпка за екологичност и то само при по-новите, т.е. поне с Евро 4, където намалението е символично.
57
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега ще ми вдигнат данъка, че не ми е чисто нова колата, ама ще ми го намалят, понеже е Евраки 5. С едната ръка дават, с другата вземат. Като удариш чертата и данъка пак е повече от преди. Тиквена математика! :) Някой, който плати реално по-малко данък след тия промени, нека се похвали.
56
5
 
9
 
! Отговори
Край преди 5 години
Да ползваш инфраструктората на града трябва да стане скъпо. Не става въпрос за забрана да имаш кола. Ограничения ресурс на обществото трябва да се продава а не раздава. Паркирането трябва да е платено в целия град, колите трябва да са абсолютно технически изрядни, данъка трябва да е висок.Колите в София трабва да станат наполовина - така е в нормалния свят дето ви харесва.
55
0
 
9
 
! Отговори
До Край преди 5 години
Нарушаваш основен принцип в Конституцията на Република България. Никой няма повече права на база имуществено положение, както искаш ти.
54
0
 
2
 
! Отговори
ОНЗИ преди 5 години
СОФИЙСКА *** !!!!!!
53
0
 
14
 
! Отговори
КАТ преди 5 години
Най- вроятно Ламборгини"-та, "Бентли"-та, "Порше"-та са РЕГИСТРИРАНИ като ТОВАРНИ.
52
0
 
11
 
! Отговори
Жоро преди 5 години
кой ли притежател на Х6-ца й е плащал по 2500лв. данък досега...та те повечето са регистирани като товарни автомобили или такива за брак :-)
51
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябва да се постигне някакъв консенсус увеличаваш данъците на МПС и намаляваш трошките, но развиваш чист и надежден градски транспорт. Също трябва да развиваш съвременна европейска ЖП мрежа, чрез която да можеш от Русе до София да стигнеш за 2 часа. Ако има влакове които се движат с 200 км/ч, много хора дори да имат нова S-класа, пак ще предпочетат влака.
50
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Mного "справедлива" данъчна система за колите - мачкай бедния с голям данък, щото той ей така с магическа пръчка ще забогатее и ще си купи скъпа кола.Овча логика!
49
1
 
7
 
! Отговори
А бе преди 5 години
До КрайКато според теб бедните нямат право на кола,кой в Германия кара Астрите моноинжекция 99г,които все още пристигат от там в доста добро състояние?Па не са само Астрите.Да не говорим за САЩ,където средната възраст варира от 13 до 17 години за различните щати.Кой ги кара тия коли?
48
1
 
17
 
! Отговори
Край преди 5 години
Колите поради липсата на всякакви ограничения толкова се масовизираха че даже ромите вече ги карат. на една "кола" до нас и сложили бележка че се продава - 800 лв. Тази "кола" не е кола - това е скрап която замърсява и пречи на движението.
47
1
 
10
 
! Отговори
Тялото преди 5 години
Целта е да се намалят задръстванията, но и по-важно да оправим малко най-мръсния въздух в ЕС, който го дишат децата на беднни и богати.Нека първо се забранят всички дизели. Много евро градове са го планирали, ние имаме по-голям смисъл от тях.После нека качим данъка на всички бензини, като е прогресивен от евро 6 надолу.Най-ниските данъци за газ и без данъци за електро. С парите да се развие и осъвремени градския транспорт.Карането на кола не е право, чистия въздух е.
46
11
 
23
 
! Отговори
Край преди 5 години
"Беден" и "кола" нямат място в едно изречение. Освен ако не го е сгазила.Притискайте по-всякакви начини колите в София че се заринахме с тях. Улиците са непроходими, въздуха се не диша.
45
7
 
7
 
! Отговори
до 43 преди 5 години
Абе, ***, на Х6 данъка ще е 1700 лв, а на корсата, от която и да е година, ще е не-повече от 50-100. Какво искаш повече, червено мрънкало?
44
0
 
15
 
! Отговори
Айде юруш преди 5 години
Всички българи-на X6-ци!Намалението е голямо,граби народе!