София: 14 "Ламборгини"-та, 110 "Бентли"-та. Какъв ще е данъкът им?

Най-масовата марка автомобили на столичанина е… "Фолксваген"
12 ное 2018 07:00,
124
София: 14 "Ламборгини"-та, 110 "Бентли"-та. Какъв ще е данъкът им?
Снимка: Reuters

14 "Ламборгини"-та са регистрирани в София. "Бентли"-та карат 110 столичани, а "Порше"-та - 248.

Сред ретроавтомобилите пък има регистрирани 4 автомобила "Чайка", 177 Трабант-а и 207 Москвича, сочи справка на Столичната община.

Най-масовата марка автомобили в София обаче е "Фолксваген". Различни модели притежават 50 352 шофьори. След нея се нареждат "Опел" - 36 019, и "Шкода" - 12 597.

13 085 са новорегистрираните коли в столицата от януари до началото на септември. Те са с 1641 повече спрямо същия период на 2017 г. - тогава са били 11 444.

Още по темата

Повечето са нови и с екостандарт Евро 6 - 12 946, а с Евро 5 - само 17. Общо колите с Евро 6 и Евро 5, регистрирани в столицата, са 103 781, сочат данните на данъчните служби. Електромобилите пък са 254.

След промените в Закона за местните данъци и такси, които въвеждат нова концепция за облагането на автомобилите от 2019 г., Столичната община ще избере минималните ставки, предвидени от законодателя. Това предложение ще внесе в СОС зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.

Според закона те са различни за старите и новите коли. При старите до Евро 3 се предвижда увеличение с 10 до 20%, а при тези от Евро 4 нагоре екологичният коефициент налага поевтиняване от 20 до 60%.

Промените на практика ще засегнат всички собственици на коли - за едни налогът ще се повиши, а за други - намали.

"Според прогнозите ни на всеки трети автомобил в София ще има намаление на данъка. Подготвяме онлайн калкулатор, за да улесним собствениците. С него те ще могат сами да сметнат новия размер на данъка", казва Барбалов пред "24 часа".

Предварителните сметки показват, че собственик на "Опел Корса" от 1994 г. без евростандарт и с по-ниска мощност ще плаща вече 32 лв. вместо сегашните 23 лв.

За "Поло" от 1999 г. без евростандарт вместо 9 лв., данъкът ще стане 32 лв.

За нов "Фолксваген Пасат" обаче налогът ще се намали - от 482 лв. той ще стане 402 лв.

Собствениците на БМВ Х6 пък вместо 2500 лв. ще дължат 1700 лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


124
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Така и не видях колко е данъка на Бентли Континентал GT. Мисяда си купя едно като се прибера другия месец и исках да,се усведомя колко ще ми е данъка
42
4
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Една Корса от 2002 да речем инжекция с катализаторче дали "цапа" повече от 2018 Х6 с пет литров мотор? Ако наистина мислим за въздуха , а не как да се ***.е българина, нещата щяха да са много различни.....
41
1
 
38
 
! Отговори
Ламбо Джинов преди 5 години
Само ми изгубихте времето. Кажете ми за Ламбото колко ще плащам, че да знам дали да му туря газ или да си го джиткам на бензин?
40
0
 
20
 
! Отговори
АНТИ преди 5 години
До extremistАми, спестявали са от закуски, като Маргарит Мицев - депутата нагъл !
39
0
 
31
 
! Отговори
extremist преди 5 години
14 "Ламборгини"-та, 110 "Бентли"-та. Какъв ще е данъкът им? - И АЗ ИСКАМ ДА ЗНАМ ??? И ПО ИНТЕРЕСНО : КАКЪВ Е ПАРИЧНИЯ ПРОИЗХОД ЗА ПОКУПКА НА ТЕЗИ КОЛИ ??? И РОЛС-РОЙСОВЕ ИМАМЕ....
38
4
 
24
 
! Отговори
Коце кмета преди 5 години
Оставка, тикви престъпни! И никога вече долни комунисти от ГРОБ!
37
4
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Виждаме, че НАРОДЪТ се събужда от летаргията. Протестите тези дни ни убеждават, че повече хората не искат да живеят така. НО..НАРОДЕ, ЗА ДА УСПЕЕМ, НИ ТРЯБВА ЕДНА КАУЗА!НЕ КАУЗАТА НИСКИ ЦЕНИ НА БЕНЗИНА И ГО ЗА МПС!, А КАУЗАТА БЪЛГАРИЯ!Знам, че всеки се притеснява, когато лично нещо го засегне. А управляващите вече засегнаха всички. Много българи не се трогнаха от дечицата в инвалидни колички и самоотвержените им майки, но се трогнаха, че трябва да плащат 1000 лева за застраховка на колата си!Разберете това са само ПОСЛЕДИЦИТЕ ОТ ЕДНО ГНИЛО, НЕКАДЪРНО И КОРУМПИРАНО УПРАВЛЕНИЕ
36
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
НАРОДЪТ ГЛАДУВА, КАБИНЕТЪТ ПИРУВА !!!
35
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Истинските играчи в БГ които имат Ламборгинита и Ферарита, най-често ги карат с немски, швейцарски или дубайски регистрации. Така няма да е "оперативно интересен" за НАП.
34
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"че те тез ламборджинита и бентлита не са ли товарни?"За тези които не са разбрали репликата, а и статията не споменава за това: голяма част колите, на които ще се намали данъка с 600-700 лева от 2000+ до момента не са плащали този данък, а са плащали ако не се лъжа под 100 лева. Далавера с тип регистрация.
33
21
 
9
 
! Отговори
Том преди 5 години
Още трябва да се вдигнах данъците на старите коли и още да се свалят данъците на новите!Трябва да стане по-неизгодно да караш трошка.
32
1
 
9
 
! Отговори
man преди 5 години
Тия с Бентлитата и Поршетата трябва да са много големи гадове/мутри/капиталисти мръсни, щото аз не мога да си позволя такава кола, а съм много готин.
31
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Столичани?? Айде бе, къде са тия столичани, че нещо не ги виждам ?? Столичаните си тръгнаха от София още 1946г., а тези които останаха измряха. Сега има само пришълци. Бентли и Порше, отдавна не са някакви марки у нас. Тук т.н. "мъже" е важно да притежават такова, а т.н. "жени" си падат по нещо като липсващото звено между *** и човека...!!
30
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За тези скъпите трябва да е 1 млн. данъка им, а на тези от 500 лв най-много левче.
29
0
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С това осезаемо вдигане на данъци ГРОБ си показва управленската импотентност за тези 10 години. Изхарчиха европарите за селски стадиони, спортни зали и реставрация на бутафорни крепости. Нулеви реформи в подобряване на ефективността на държавните институции и раздуване на щата, който е основен електорат и трябва да се храни от частния сектор. Сега просто засилват омразата на всеки работещ гражданин в частния сектор, срещу чантаджиите и чиновниците на държавна служба.
28
8
 
26
 
! Отговори
Гoшу преди 5 години
Пичове, в БГ да си ОК трябва да си яко далавера или крадец. Ако си мислите, че с работа ще сте добре, значи сте много зле :) Никъде по света бачкьорите не са добре и са само на оцеляване. Печелят тези, дето рискуват, крадат, мамят и въртят схеми.
27
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименВ другите европейски държави има по-малко коли на глава от населенето. Ама в България, който спести 4-5к лева веднага си купува кола. После парите не стигали... ама в Холандия инженерите ходят с колелета на работа и това се рекламира постоянно като нещо хубаво - в България има виц, за инженера, който спестил пари и си купил колело
26
1
 
30
 
! Отговори
Аз преди 5 години
Годишно в швейцария се продават 300 ферарита и 3000 поршета, страна 2.5 пъти по малка от нас като територия и с население до преди десет колкото нас.... Страна без евро субсидии, без нато, без ецб, без етнически малцинства, без излаз на море, без сериозно земеделие, страна където ГО и номера на колата са на човека, може да имаш 3 коли с един номер, местиш го... Страна направена за хората и то местните
25
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Стара бензинова кола замърсява ПО МАЛКО от нова дизелова. Това е факт!А стара бензинова кола на газ замърсява по малко от нова бензинова без газ.Най много мърсят старите дизели.
24
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-сбърканото в този процес беше мисленето на законтворците, които предложиха, обсъждаха и приеха закона. Според тях с този закон се цели ограничаването на остарелия авто парк в БГ. Как? Като наказват и най-бедните за това, че са бедни.Какво се прави в други страни за да се реши същия проблем. Например Румъния, дава стимули на по-заможните да купуват нови коли или електромобили. Може също да се увеличи данъка за внасяне на много стари коли (на 15+ например) и т.н..