Статистиката на КАТ: Двама българи на ден сменят колите с електрически

Над 68% ръст на регистрациите на електромобили само за година
21 яну 2019 09:15,
46
Статистиката на КАТ: Двама българи на ден сменят колите с електрически
Снимка: pixabay

Двама шофьори на ден минават на електрически автомобили, показва статистика на КАТ за регистрираните превозни средства у нас. Само за ноември и декември 2018 г. 83-ма българи са минали на ток, а в страната вече 1600 шофьори карат с ел. двигател. Увеличението за година е било с цели 68,5%, като през последния месец на 2017 г. броят им е бил 1097.

710 автомобила на ток са регистрирали българите в страната, показват данни до началото на януари 2019 г. Статистиката показва, че са регистрирани и 77 камиона, 23 автобуса и 3 електрокара, които се задвижват с електричество. Освен тях са регистрирани и 786 мотоциклета на ток, 125 АТВ-та, 4 триколки.

При хибридите броят е по-висок, като последните данни показват, че 5355 българи са избрали plug-in автомобили с бензин и ел. двигател, докато броят на дизеловите е 223.

Още по темата

Към днешна дата България може да се похвали със 131 станции за зареждане на електромобили с ускорен и бърз заряд. Една част от тях са безплатни, като вече започват да се монтират уреди за заряд и на бензиностанции в страната.

"Броят на зарядните станции у нас ще се увеличи с над 50% до края на 2019 г. и може да очакваме още 70 нови уреда", заяви за в. "Труд" Илия Левков, председател на УС на Национална браншова организация за електрическа мобилност (ИКЕМ).

"Ако решим да пътуваме с кола на ток в Европа, гарантирано зареждане може да се осигури само при условие, че се абонираме за такава услуга към определен оператор на зарядна инфраструктура", уточни Левков.

Относно серийното производство на коли на ток той смята, че в България може да се сглобяват електромобили, но да се произвеждат е доста амбициозна цел, която и ние от организацията искаме да се случи. Страната ни може да се похвали с няколко проекта за електрически автомобили. Един от тях е на китайската компания Cenntro, която ще сглобява мини електрически камиони в "Тракия икономическа зона", а другият е прототип на първия български електромобил, изработен от русенската компания Sin Cars.

В България вече се вкарват и електромобили втора ръка, стана ясно от думите на Илия Левков. Търговецът ги сервизира и дава гаранция за състоянието им.

Броим от 7 до 160 хиляди евро

От 6950 евро започват цените на електромобилите в Европа. Такава е цената на двуместното Рено Туизи с пробег от 80 км с едно зареждане. "Смарт" също се нарежда в началото на класацията с няколко модела, които струват около 22 хиляди евро, но вече са с четири места.

"Киа" и "Хюндай" също се нареждат с по-бюджетни варианти от около 30 хил. евро.

От 80 хил. евро започват моделите на "Мерцедес", докато "Тесла" може да се открие от 50 до 160 хиляди евро. Порше също се нарежда в края на класацията с модел за 100 хиляди евро. "БМВ" залага на бюджет от около 40 хиляди евро.

В топ 10 най-продаваните модели за 2018 г. на първо място e "Нисан LEAF", следват го "Рено ZOE", "Фолксваген", "БМВ i3", "Тесла Модел S", "Смарт" (с две места), "Тесла МоделX", "Хюндай Ioniq", "Киа Соул" и "Смарт" (с четири места). Френско-японската група "Рено – Нисан – Мицубиши" е с най-голям пазарен дял от 40%.

За момента у нас е налично само финансиране за купуване на електрически и хибридни коли от държавни и общински организации и предприятия. Размерът на помощта е 10 хил. лв. за хибрид, 20 хил. за електромобил, 30 хил. за електрически ван със 7+1 или 6+1 места и до 40 хил. лв. за електрически автобуси.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
1
 
8
 
! Отговори
ДВГН преди 5 години
Сменят ли си ги с електромобили или си купуват и електромобили???Връщат ли си колите с ДВГ?
21
7
 
7
 
! Отговори
тъпанар преди 5 години
тази статия подсказва, че двама българи на ден сменят сексуалните си влечения в посока ляв бряг!
20
1
 
12
 
! Отговори
Геле преди 5 години
И я сакам елекричка , *** паре нема, началникот не дава паре - вика - "Криза" , ме нема свършване тая криза, па за него - все ново БМВ. И язе мислим - ако имаше паре - една тойотка мираи или пък хонда кларити да си купя - да е на ток , ама да се зарежда с водород - по - убаво било...отзаде - само вода
19
1
 
20
 
! Отговори
Жо преди 5 години
ПРЕДСТАВЕТЕ СИ електромобил, тръгнал при снеговалеж, при минус 3 градуса да катери Петрохан. Включен климатик, включени чистачки, фарове, нагревател на седалки и задно стъкло, стереоуредба и т.н. Шофьорът се подвел по рекламираните 400 км с едно зареждане и тръгнал с наполовина заредени батерии, които му стигат до средата на изкачването.К`во пра`им?Връщаме се в Монтана да зареждаме 5 в продължение на часа.А "Тойота" вече пуснаха в продажба кола с водороден двигател. Разход 2 лв на 100 км.
18
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ко? Ей сега *** ще ви обясни как стоят нещата в коментарите.
17
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До София"Удариха ме отзад""на светофара пред мен"Удряш го и ти отзад и сте квит.
16
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сложна милиционерска сметка. Седемстотин автомобила на ток за една година, колко са на ден, се пита в задачата. Като този целият бунаклък струва над два милиарда лева годишно, още два пъти по толкова рушвети и престъпления, и седемдесет хиляди стресирани тупаня на държавна хранилка.
15
1
 
2
 
! Отговори
АНОНИМЕН преди 5 години
Оппаааа...
14
0
 
13
 
! Отговори
115 преди 5 години
До да попитамИма си отопление и пробега става още по малък
13
2
 
17
 
! Отговори
да попитам преди 5 години
Зимата как се отопляват шофьорите в тези ел.коли със шапки и ръкавици ли?
12
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
а тока от къде идва ?
11
1
 
14
 
! Отговори
София преди 5 години
Удариха ме отзад и преди да избяга му записах номера. Звъннах на 112 и чаках КАТ 2 часа, после писахме 30 мин и ме увериха че ще го открият и отнемат книжката за 6 месеца заради бягство от ПТП. Един месец по-късно го виждам на светофара пред мен. Какво мога да направя за да бъде наказан гамена.
10
12
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Електрическите не са направени да возят хора , а да возят себе си и батериите..по 2-3 тона коли .. Само будала може да си купи ел. кола
9
1
 
13
 
! Отговори
Брех преди 5 години
2ма на година, но не и двама на ден !
8
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 115Най-вероятно визират баничарките на една куриерска фирма, които са на ток. Те се водят товарни, което естествено не значи камиони, ама това за някои *** е трудно за схващане.
7
0
 
14
 
! Отговори
do 1 преди 5 години
на изложбата ги имаше едни, китайски, развиват до 50км мини камионче с товаримост до 1.2 тона. п.п: в тази статистика влизат и столичният градски транспорт както и голф количките.
6
6
 
39
 
! Отговори
the Ghost преди 5 години
Тотална илюзия са тези електрически коли. "ток-" в контакта да не идва от въздуха? Що ТЕЦ-ове горят *** и тровят света.
5
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дай боже всекиму!
4
5
 
19
 
! Отговори
FF преди 5 години
Джендерия до шия, анатемосваме колите с ДВГ ,а тия потупваме по рамото..див капиталистически лобизъм.То това е и схемата де, хетерото е демоде, майка, е никому ненужна приумица, ДВГ мръсно, националист и родолубец сведено до фашист и популист.Идеята е ясна-редулция и изглупяване.
3
1
 
9
 
! Отговори
Фред Флинтстоун преди 5 години
Мерси!