Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!

Повече от 60% от общо 694 800 работещи се придвижват с коли
Обновена: 23 яну 2019 07:20 | 23 яну 2019 07:20,
253
Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!
Снимка: Булфото

Над 416 хиляди софиянци пътуват сами в колата на път за работа. Това става ясно от проучване на инициативите "Визия за София" и "Зелена София" на Столичната община сред служители и работодатели в големи фирми.

Повече от 60% от общо 694 800 работещи - по официални данни на НСИ, се придвижват с коли, като в някои компании делът им е значително по-голям. 90% от тях пък ползват собствения си автомобил, в който са сами, уточнява изследването. Анкетата има за цел да проучи предпочитаните начини за придвижване до работното място и как може да се постигне по-устойчива градска мобилност.

Два са мотивите на хората, които предпочитат автомобила пред градския транспорт - време и комфорт. Малко над една четвърт от интервюираните посочват, че това е най-бързият начин за придвижване. Липсата на удобен градски транспорт по съответния маршрут е вторият посочван фактор.

Дългото разстояние не е сред най-съществените фактори. Оказва се, че ако пътят до работното място е над 10 км се предпочита общественият транспорт, пише в. "Монитор". На първо място се подрежда автобусният превоз, но и трамваите се приемат добре, като бърз и екологичен транспорт, особено там, където мотрисите се движат с самостоятелни трасета.

Тези, които ползват градския транспорт, уточняват, че са се насочили към този вид придвижване защото имат удобна директна линия или пътуват само с едно прекачване. Метрото също е предпочитано, но трасетата все още не достигат до всички райони на града.

Около една пета от участниците в анкетата пътуват между 7 и 10 км. За немалка част – 27%, разстоянието до работното място е между 10 и 20 км. Средното времетраене на пътуването е между половин и един час.

Но за 10% пътуването е над час.

Младите хора се насочват по-често към споделено пътуване с автомобил, но то се осъществява предимно на връщане от работа. В най-честия случай то се осъществява от шофьор с личен автомобил и пътници, които нямат такъв. Според изводите на проучването обаче това не облекчава трафика, а по-скоро градския транспорт. За да се получи необходимият ефект, поне двама от пътуващите трябва да са шофьори, тоест така може да се спести една кола по улиците на града.

В анкетата са застъпени и нагласите за придвижване с велосипед. Участниците в проучването са посочили, че все още няма удобна система от велоалеи и пътуването на две колела е рисково на кръстовищата, както и по пътното платно и по тротоарите. Ключов фактор е и чистотата на въздуха в София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


253
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
122
15
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Ню-Йорк, може да видиш брокери от Уолстрийт, да пътуват с метрото.Но *** с 700 лв заплата, задължително ходи с кола на работа.
121
2
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цитат: Средното времетраене на пътуването е между половин и един час.*Да, при 60% отиващи на работа с кола, може и да е атка, но ако тези 60% тръгнат с градски транспорт, средното време на пътуване ще стане час-два.
120
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"... се движат с самостоятелни трасета" е един добър журналистически израз. Браво!А иначе - лично аз ползвам любимата ми СКГТ, предпочитам трамвай пред всичко друго и пътувам около час.
119
1
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 132 Да мен ми писна само лъжи да се пишат и говорят.
118
2
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До онези с магистрала Люлин/Струма.Това ли е важното - дали вече са прекръстили Люлин на Струма или още не са?
117
5
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е,нали им направихте метро.Що не го ползват?Защото билета е скъп и с колата им е по-евтино.Защото метрото не може да се ползва от всички.А сами са в колите защото или са сами в живота или близките им работят в противоположна посока.Причини много,решения малко.
116
9
 
46
 
! Отговори
Ганьо преди 5 години
В моето семейство имаме една кола стар дизелов мерцедес 1990 г. С него карам жената до работа и аз го ползвам да ходя до работа. Пуши много няма евро стикер, но за сега друг вариант нямам. Ако ми направят заплатата по-голяма мога и да помисля за друга втора употреба поне 10 годишна. Иначе това е ще си пуша като ТЕЦ-а и това е! В София на ден навъртам към 90 км
115
15
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българите карат основно с крадена нафта и им излиза на сметка .
114
27
 
47
 
! Отговори
Гост преди 5 години
НАПЪЛНО ОТРАЗЯВА БЪЛГАРСКАТА РЕАЛНОСТ ТАЗИ СТАТИЯ! В ЕДНО ЧЕТИРИЧЛЕННО СЕМЕЙСТВО ИМА И СЕ КАРАТ ПО ЧЕТИРИ КОЛИ- НЕЗНАЙНО КАК, НО ИНАЧЕ БЪЛГАРИТЕ СА ПЪРВИ В СВЕТА ПО ОПЛАКВАНИЯ КОЛКО СА БЕДНИ И КОЛКО СА ЗЛЕ .В ЧУЖБИНА И МИНИСТРИТЕ ХОДЯТ С ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ, ТУК САМО НОВОРОДЕНИТЕ И 100 ГОДИШНИТИ НЯМАТ КОЛА И ПОСЛЕ БЪЛГАРИНА РЕВЕ БИЛ МУ МРЪСЕН ВЪЗДУХА И ПОМРЪСЕН ЩЕ СТАВА С ТОВА МИСЛЕНЕ!
113
16
 
71
 
! Отговори
Ето още един умник преди 5 години
"Това българина е най големия мързел в ЕС. Май само гърците са по мързеливи от нас.София от единия до другия край се минава за 1 час ПЕША! А с колело е 10-15 мин."-----Квартал на София не можеш да минеш за час пеша. Поне веднъж посети столицата, ей така да видиш град.
112
5
 
73
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
и защо да не ходя на работа с колата?пътят ми е по линията 111, чакал съм го декември месец 90 минути в снега при минус 15 градуса и дойдоха 5 подред!Лекарствата ми бяха по скъпи от бензина за месеци напред...
111
4
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Който изостава с ИНФОТО как 119 че трият и мисли, че има АМ-Люлин защото имало"табели" се лъжете. АМ- СТРУМА МИНАВА ДО СОФЕТО И КВ.ЛЮЛИН!ХАХАХХАХАХА смешно ми е
110
2
 
74
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Премиерът на Великобритания ходи на работа с метрото, а премиерът на бедна България, ходи на работа с ескорт от 3 жипки и 14 гавизи - всеки от които със заплати 3 бона.И това го плащаме ние, данъкоплатците, материала така да се каже.
109
3
 
79
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Целият проблем идва от това, че в Общината не им пука - нито за шофьорите, нито за пешеходците.Защо за толкова години Фандъкова не я видях веднъж в метрото, като се изключат 2-3 ПР-появи в него.Откъде накъде Кмет ще го вози кола на НСО и ще ползва охрана.Това го няма никъде по света.Ама тук всичко е по-различно, най-вече манталитета.
108
4
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до 121Ти си му фен явно, но всеки знае и медия и ТВ казват АМ-СТРУМА. Изоставаш, но така е правилно, че си лесен за манипулиране и контролиране от "Царя" ти.
107
13
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не нормално престоят за час в Център на Столица да е 1 евро.В Амстердам това удоволствие струва 24 евро. Затова и никой не паркира в Центъра.
106
3
 
66
 
! Отговори
doc преди 5 години
Защото вдигнаха незаконно цената на билета, и въпреки решението на съда, не го намаляват. Сега ми е по-изгодно и по-комфортно да пътувам с колата до работата, кореняк софиянец съм, обичам да ходя пеша из родния град, но така е като го управляват селяни и мякащи,за които аз не съм гласувал!
105
1
 
39
 
! Отговори
до 118 преди 5 години
Ами щом си фен на Биби от Банкя слушай си го.АМ-Люлин си е АМ-Люлин, дори и на табелите пише така.АМ-Струма е от Перник надолу към Кулата - пътя за Гърция.
104
9
 
46
 
! Отговори
Ами много просто! преди 5 години
Да се сложи такса, за преминаване през центъра (от понеделник до петък) и да видим как ще ходят от Люлин до Младост с колите ! И рейсовете да снимат, когато някой кара в тяхното платно и ги накара да спират !
103
5
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 112"АМ-Люлин си я има - това е магистралата между Пътен възел Драгичево-Даскалово в Перник и кв.Люлин в София. Вземи се поограмоти малко. Всеки ден пътувам по нея по два пъти."ХАХАХАХАХАХАХ ***-ЛУ-МНИК БИБИ ОТ СЕЛО БАНКЯ, КАЗА ЧЕ АМ- ЛЮЛИН СЕ ПРЕКРЪСТВА И СТАВА АМ-СТРУМА!!!!ХАХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА КАКЪВТО "ЦАР ТИКВА" ТАКА Е ПРОСТАТА НАЦИЯ!