Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!

Повече от 60% от общо 694 800 работещи се придвижват с коли
Обновена: 23 яну 2019 07:20 | 23 яну 2019 07:20,
253
Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!
Снимка: Булфото

Над 416 хиляди софиянци пътуват сами в колата на път за работа. Това става ясно от проучване на инициативите "Визия за София" и "Зелена София" на Столичната община сред служители и работодатели в големи фирми.

Повече от 60% от общо 694 800 работещи - по официални данни на НСИ, се придвижват с коли, като в някои компании делът им е значително по-голям. 90% от тях пък ползват собствения си автомобил, в който са сами, уточнява изследването. Анкетата има за цел да проучи предпочитаните начини за придвижване до работното място и как може да се постигне по-устойчива градска мобилност.

Два са мотивите на хората, които предпочитат автомобила пред градския транспорт - време и комфорт. Малко над една четвърт от интервюираните посочват, че това е най-бързият начин за придвижване. Липсата на удобен градски транспорт по съответния маршрут е вторият посочван фактор.

Дългото разстояние не е сред най-съществените фактори. Оказва се, че ако пътят до работното място е над 10 км се предпочита общественият транспорт, пише в. "Монитор". На първо място се подрежда автобусният превоз, но и трамваите се приемат добре, като бърз и екологичен транспорт, особено там, където мотрисите се движат с самостоятелни трасета.

Тези, които ползват градския транспорт, уточняват, че са се насочили към този вид придвижване защото имат удобна директна линия или пътуват само с едно прекачване. Метрото също е предпочитано, но трасетата все още не достигат до всички райони на града.

Около една пета от участниците в анкетата пътуват между 7 и 10 км. За немалка част – 27%, разстоянието до работното място е между 10 и 20 км. Средното времетраене на пътуването е между половин и един час.

Но за 10% пътуването е над час.

Младите хора се насочват по-често към споделено пътуване с автомобил, но то се осъществява предимно на връщане от работа. В най-честия случай то се осъществява от шофьор с личен автомобил и пътници, които нямат такъв. Според изводите на проучването обаче това не облекчава трафика, а по-скоро градския транспорт. За да се получи необходимият ефект, поне двама от пътуващите трябва да са шофьори, тоест така може да се спести една кола по улиците на града.

В анкетата са застъпени и нагласите за придвижване с велосипед. Участниците в проучването са посочили, че все още няма удобна система от велоалеи и пътуването на две колела е рисково на кръстовищата, както и по пътното платно и по тротоарите. Ключов фактор е и чистотата на въздуха в София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


253
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
162
0
 
44
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Според едни статистики, които намерих е нета, 81,6% от хората в София отиват на работа с градски транспорт а в столиците на държавите от Западна Европа, 30-50% отиват на работа с градски транспорт. На друго място намерих, че разстоянията за отиване на работа с кола в София са 2-3 пъти по-малки от тези в столиците от Западна Европа.*400000 ежедневно използвани коли в София са очевАдно една голяма лъжа. Живеещите в град София нямат толкова коли, а и много коли не се използват ежедневно.
161
6
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да се говори за София за ходене на работа пеша или с колело е несериозно. Вярно е, че има всякакви хахoвци, но не всички сме като тях. Пеша може за до половин час в хубаво време и до 10-15 минути при лошо време и то за човек без физически проблеми, каквито на практика са предимно младежите. Остава изборът градски транспорт или кола, като решението винаги е кола, ако в възможно, т.е. ако имаш кола и второ, има къде да я паркираш. На практика транспортът в София е пренебрежимо малък замърсител и
160
0
 
45
 
! Отговори
Младост преди 5 години
От Младост 3, където живеех, до най-близката спирка на метрото, което построиха след това, е около 20 минути пеша при хубаво време и около 25 минути при кално време, като аз вървя сравнително бързо. С автобус първо чакаш между 0 и 15 минути, после пътуваш до най-близката за спирка на метрото с автобус за около 10-12 минути до станция на метрото, докато се качиш на метрото още 5-15 минути, после за 22 минути до станция Сердика, след това още 10 минути пеша. Общо 67-89 минути.
159
5
 
36
 
! Отговори
до 171 преди 5 години
Изключително ниска топка. Проява на крайна грубост и лош вкус! Представям си как възпитавате децата си и се надявам животът НИКОГА да не ги срещне с моите!Подозирам, че така и ще стане - всеки принадлежи към средата си.
158
13
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще дам пример живее в Люлин работи в Младост. Има перфектна връзка от едната точка до другата с метро за 40 минути, обаче ходи на работа с колата ? Тук не става въпрос кой какво може или за какво има пари, а какво е правилно за общността. Напомням ви че живеем в общество и трябва да се съобразяваме с нуждите на общността, а не с вашите лични предпочитания, като не ви харесва да се съобразявате с общността можете да си карата трошките на село там няма кой да ви се кара, че карата сам в колата !
157
0
 
41
 
! Отговори
Младост преди 5 години
Преди време живеех в Младост. Младост - Орлов мост с автобус за 15-25 минути, с кола за 10 минути. От Орлов мост имах още 15 минути пеша и 5 минути с кола. С кола на работа за 15 минути, с автобус за 30-40 минути. Това обаче беше до около 1991-1992 година, когато демократите започнаха "оптимизациите" на градския транспорт и през 2006-2008 години, пътуването с автобус до Орлов мост стана между час и половина и два часа и половина, обикновено малко над 2 часа. С кола вече не можеше - Синя зона.
156
7
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До no"явно тук пишат хора които нямат деца, затова да разясня на яловите."Най-*** и признак на слабост е да се оправдаваш с деца и то да намесваш твойте. Много слаб характер, а СВЕТА иска да се оправяш САМ/*** както с кола така и другата гледна точка която ти убягва БЕЗ КОЛА. "Искаш" ама с искането ще си останеш. Да уважавам теб и да се съобразя временно с твоя "свят" децата ти, но същеверемнно да казваш че съм ти ДЛЪЖЕН като роб. СОРИ! Няма да стане.
155
6
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Автомобилът не е измислен случайно. Аз плащам за него и той ми дава свобода. Аман от джeндъри, които искат да ми променят ежедневието. А ако искате чист въздух, намерете начин да прекратите горенето на гуми, пуловери и памперси в махалите на цикламените братя.
154
8
 
35
 
! Отговори
хаха преди 5 години
Лично съм броил на Цариградско от 30 коли, 25 са със по 1 човек.
153
8
 
46
 
! Отговори
no преди 5 години
явно тук пишат хора които нямат деца, затова да разясня на яловите.Когато имаш минимум 2 деца и те са в различни детски заведения в които трябва да пристигнат до 7.30 или до 7.50, качвам ги в колата и в нея има 4 човека ( аз и трите ми деца), оставям първото и в колата остават 3 човека, оставям второто и в колата остават 2 човека, накрая оставям и третото и оставам сам в колата. И тъй като след работа трябва да ги събера по обратния ред, няма как да седна и да чакам ГТ, затова видиш ли отивам
152
2
 
48
 
! Отговори
Я гледай преди 5 години
По ми е евтино да пътувам с колата и по удобно. Иначе за какво ми е тази кола. Нали да избягам от транспорта на Фъдъка. 1.60 билетче. Това е лудост. Че за тези пари се копае 1 час.
151
3
 
43
 
! Отговори
Врачанин преди 5 години
Имам пари ,карам си. Нямам, пари гледам. При демокрацията е така .За всекито по нещо. Някай против ?
150
4
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Винаги българия е изнасяла ток, но когато каже Москва и на колкото Москва каже. Горивото. е руско. Врачанските Пущиняци са робите в Козлодуй. Те няма право да решават за тока.
149
2
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ежедневно съм с кола носа куфари два с инструменти. И с масовия транспорт съм гратис от време на време за една две спирки . В него няма комфорт много е мръсен и тесен. Друг път съм пеша до 2 км.
148
3
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 165Хахахахах хубав ВИЦ. Посмяхме се всички на теб, защото забравяш как Румъния ни отряза за ток и сега по ГРОБ време режим на тока. хахахха
147
9
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
АЕЦ "Белене" няма как да се самоизплати, защото Турция строи 2 АЕЦ и няма да има нужда от българският ток в скоро време. Сега ние изнасяме за Турция. Тук не можем сега да изхарчим тока, който произвеждаме, какво ще правим с толкова много ток с още една АЕЦ? Те комунистите искат да крадат, това е ясно засега са откраднали 1 млрд. без да е построено нищо.
146
6
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
СОФИЯНЦИ? ХАХАХА НЯМА ТОЛКОВА СОФИЯНЦИ В СОФИЯ, ПОВЕЧЕ ОТ ПОЛОВИНАТА СА СЕЛЯНИ ДОШЛИ В СОФИЯ!
145
5
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ЖИВОТА Е В КОМФОРТА. Това го знам от БКП.
144
8
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да забранят колите и да пускат само с клела, тротинетки, ролери и т. н. средтва, които не замърсяват. Но да са сертифицирани тези превозни средства, като сертификат да се издава от държавата (фирма приближена до държавата) на определена цена, (такса). Държавата да направи конкурс за фирма, която да се занимава и конкурса да е честен, както е честно всичко в държавата.А за колите някакви още по-страхотни данъци, да е примерно по 10000 лв. на година. Отделно да има отделни улици с винетки...
143
5
 
46
 
! Отговори
Шефиор преди 5 години
Ми... Аз примерно пътувам 12 километра до работа и толкова обратно.Със (гр)адския транспорт се пътува 1 час, а с кола 30 минути, средно.Често пътувам сам, защото повечето колеги са с коли а не са ми комшии.Е как да стане???