Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!

Повече от 60% от общо 694 800 работещи се придвижват с коли
Обновена: 23 яну 2019 07:20 | 23 яну 2019 07:20,
253
Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!
Снимка: Булфото

Над 416 хиляди софиянци пътуват сами в колата на път за работа. Това става ясно от проучване на инициативите "Визия за София" и "Зелена София" на Столичната община сред служители и работодатели в големи фирми.

Повече от 60% от общо 694 800 работещи - по официални данни на НСИ, се придвижват с коли, като в някои компании делът им е значително по-голям. 90% от тях пък ползват собствения си автомобил, в който са сами, уточнява изследването. Анкетата има за цел да проучи предпочитаните начини за придвижване до работното място и как може да се постигне по-устойчива градска мобилност.

Два са мотивите на хората, които предпочитат автомобила пред градския транспорт - време и комфорт. Малко над една четвърт от интервюираните посочват, че това е най-бързият начин за придвижване. Липсата на удобен градски транспорт по съответния маршрут е вторият посочван фактор.

Дългото разстояние не е сред най-съществените фактори. Оказва се, че ако пътят до работното място е над 10 км се предпочита общественият транспорт, пише в. "Монитор". На първо място се подрежда автобусният превоз, но и трамваите се приемат добре, като бърз и екологичен транспорт, особено там, където мотрисите се движат с самостоятелни трасета.

Тези, които ползват градския транспорт, уточняват, че са се насочили към този вид придвижване защото имат удобна директна линия или пътуват само с едно прекачване. Метрото също е предпочитано, но трасетата все още не достигат до всички райони на града.

Около една пета от участниците в анкетата пътуват между 7 и 10 км. За немалка част – 27%, разстоянието до работното място е между 10 и 20 км. Средното времетраене на пътуването е между половин и един час.

Но за 10% пътуването е над час.

Младите хора се насочват по-често към споделено пътуване с автомобил, но то се осъществява предимно на връщане от работа. В най-честия случай то се осъществява от шофьор с личен автомобил и пътници, които нямат такъв. Според изводите на проучването обаче това не облекчава трафика, а по-скоро градския транспорт. За да се получи необходимият ефект, поне двама от пътуващите трябва да са шофьори, тоест така може да се спести една кола по улиците на града.

В анкетата са застъпени и нагласите за придвижване с велосипед. Участниците в проучването са посочили, че все още няма удобна система от велоалеи и пътуването на две колела е рисково на кръстовищата, както и по пътното платно и по тротоарите. Ключов фактор е и чистотата на въздуха в София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


253
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
82
7
 
48
 
! Отговори
Водач на МПС преди 5 години
Никой няма право да ни дава тон в живота. Щом си плащаме данъците и колите са ни технически изправни ще си джиткаме където искаме и когато искаме.
81
2
 
52
 
! Отговори
До онзи с колелото преди 5 години
60 км на ден ми е отиването до офиса и обратно, без да излизам извън околовръстното. Я обясни как да стигам с колело? Или да си сменя работата, защото има колкото искаш свободни работни места? Или да си продам апартамента и купя нов?
80
12
 
41
 
! Отговори
СЕЛЯНИНЪТ С КОЛЕЛОТО преди 5 години
Аз пък си ходя на работа с колелото - зиме, лете, въртя си падалите.Дори си купих скъп дъждобран да не ме вали дъжд.И нямам наднормено тегло и всички колежки ми се лепят.
79
6
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това показва нагледно колко ефективен и удобен е градския транспорт в София. Смяната на 2-3 транспортни средства означава 1-1:30 часа придвижване до работа и още толкова обратно.
78
2
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Споко бе, сега Фънда ще ви построи завод за изгаряне на ***, точно на 1.5 км от Центъра на София. В Индустриалната зона зад Централна гара.Тогава вече въздухът в София ще стане кристално чист.
77
4
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе селяни, придошли в София, нали с Борисов и Фандъкова затворихте основния замърсител Кремиковци. Той не работи вече 10 години.Защо въздухът от година на година става все по-мръсен. Замисляте ли се.
76
5
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Оправдано е да ходи на работа с кола, човек който няма друг избор.Но не поощрявам тези, които имат и метро и пак ходят с колите си на работа.При това сами.
75
6
 
37
 
! Отговори
Зак преди 5 години
Я сега ще возя някой друг. Ми да си купят кола. Какво съм им виновен аз, че нямат?
74
1
 
43
 
! Отговори
Неразбирко преди 5 години
Задръстванията в София са пряко следствие от все по-лошата организация на движението и паркирането налагани от некадърни и корумпирани управляващи в София. В нормалните градове в ЕС, пропускателната способност на улици и булеварди подобни на софийските е в пъти по-голяма и задръстванията са много по-малко, а там колите са доста повече и изминават по-големи разстояния.
73
17
 
39
 
! Отговори
до 84 преди 5 години
Май и Вие не разбрахте, че тези които не слизат от колите си в София са главно провинциалстите. Най-вече защото ако тръгнат с градския транспорт ще се изгубят.Те знаят само пътя от жилището си, което обикновено е в Манастирски ливади или Кръстова вада до работата.Именно те правят чудовищните задръствания. А и карат основно стари коли, които тровят въздуха.
72
3
 
44
 
! Отговори
Неразбирко преди 5 години
Най-вероятно автомобилите движещи се едновременно в София в пиковите часове са по-малко от 100 хиляди, а средно през деня са около 50 хиляди в работни дни и 30 хиляди в неработните дни. От тях около половината са лични автомобили, а останалите са служебни автомобили или на градския транспорт. Уловката за броя им идва от задръстванията, заради които автомобилите изглеждат много, а реално не са много. Задръстванията са пряко следствие от все по-лошата организация на движението и паркирането налага
71
3
 
38
 
! Отговори
до 80 преди 5 години
Ами ти върви да караш кола в Ню Йорк или в Лондон да видиш какво е.В Ню Йорка таксата за минаване през мост е 7 $. А в градът има над 80 моста.В час пик задръстванията по Авенютата са ужас. Пътувал съм с такси от северната част на Куинс до летище Кенеди, което е в южната част на същия квартал за около 2.10 ч - километрите са 9.
70
6
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 74И вие всички сте по- голямата работа даже от американците!В София сте със синя кръв всички. Аристокрацияа!
69
5
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имам колеги, главно дошли от провинцията, на които пътят до работата им е две спирки с градския транспорт, но идват с колите. За престиж. Според тях.Аз си ползвам ГТ, с който стигам до работата за около 30 минути. С две прекачвания при това. Мога да кажа, че последните 2 години е доста редовен. Отклоненията от разписанието са до минута.
68
15
 
43
 
! Отговори
Обективно мнение преди 5 години
Аргументите, че от градския транспорт се заразяват хора и че "мга да плащам и си карам" са потресаващо смешни и издават неграмотност и провинциална комплексарщина...Човек с порядъчна имунна система няма как да се зарази от градския транспорт (заразите са навсякъде, не само там и всеки ден сме изложени на тях) а замърсеният въздух, който ние и децата ни дишаме ежеминутно влошава здравето безмилостно...*** народ, слаба държава... нищо чудно, че сме на изчезване.
67
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защото ми е изгодно !
66
4
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 1212Бре! Бре! Върви ползвай градски транспорт или метро в Лондон или Ню Йорк в час пик, да видиш какво е!За да стигнат навреме на работа, хората тръгват с 2 часа по- рано. Ти ще тръгнеш ли за работа в 6 часа, за да избегнеш задръстването и да си в 8 часа в офиса?Ако искаш да си на 10 мин пеша от офиса, връщай се в Прованса или си смени квартирата!
65
4
 
48
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
Фалшива новна с цел да се настрои по-малко умната част от обществото против колите и като гледам успяват. Колите в София са малко, много по-малко в сравнение с подобни градове в ЕС, но с няколко елементарни манипулации, Фандъкова и бандата й, "доказват", че колите в София са най-много в света и онези 80% безрезервно й вярват. Истината е, че в София личните коли са между 200 и 400 хиляди, като около половината се използват не всеки ден,а рядко. При това средния пробег на колите в София е по-малък
64
1
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами той и Борисов ходи сам с жипката на работа. Виждал съм го по пътя от Банкя.
63
3
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пълни глупости. Ако 400хил се качат на колите ще са денонощни задръствания. В София има на 20 възлови кръстовища през които щеш-не щеш минаваш. При равномерно разпределение това е 20хиляди на кръстовище,бори капацитет 4000 коли на час това са сутрин и вечер по 5 часови тапи, ако някъде е по-малко, то другаде е повече.