Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!

Повече от 60% от общо 694 800 работещи се придвижват с коли
Обновена: 23 яну 2019 07:20 | 23 яну 2019 07:20,
253
Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!
Снимка: Булфото

Над 416 хиляди софиянци пътуват сами в колата на път за работа. Това става ясно от проучване на инициативите "Визия за София" и "Зелена София" на Столичната община сред служители и работодатели в големи фирми.

Повече от 60% от общо 694 800 работещи - по официални данни на НСИ, се придвижват с коли, като в някои компании делът им е значително по-голям. 90% от тях пък ползват собствения си автомобил, в който са сами, уточнява изследването. Анкетата има за цел да проучи предпочитаните начини за придвижване до работното място и как може да се постигне по-устойчива градска мобилност.

Два са мотивите на хората, които предпочитат автомобила пред градския транспорт - време и комфорт. Малко над една четвърт от интервюираните посочват, че това е най-бързият начин за придвижване. Липсата на удобен градски транспорт по съответния маршрут е вторият посочван фактор.

Дългото разстояние не е сред най-съществените фактори. Оказва се, че ако пътят до работното място е над 10 км се предпочита общественият транспорт, пише в. "Монитор". На първо място се подрежда автобусният превоз, но и трамваите се приемат добре, като бърз и екологичен транспорт, особено там, където мотрисите се движат с самостоятелни трасета.

Тези, които ползват градския транспорт, уточняват, че са се насочили към този вид придвижване защото имат удобна директна линия или пътуват само с едно прекачване. Метрото също е предпочитано, но трасетата все още не достигат до всички райони на града.

Около една пета от участниците в анкетата пътуват между 7 и 10 км. За немалка част – 27%, разстоянието до работното място е между 10 и 20 км. Средното времетраене на пътуването е между половин и един час.

Но за 10% пътуването е над час.

Младите хора се насочват по-често към споделено пътуване с автомобил, но то се осъществява предимно на връщане от работа. В най-честия случай то се осъществява от шофьор с личен автомобил и пътници, които нямат такъв. Според изводите на проучването обаче това не облекчава трафика, а по-скоро градския транспорт. За да се получи необходимият ефект, поне двама от пътуващите трябва да са шофьори, тоест така може да се спести една кола по улиците на града.

В анкетата са застъпени и нагласите за придвижване с велосипед. Участниците в проучването са посочили, че все още няма удобна система от велоалеи и пътуването на две колела е рисково на кръстовищата, както и по пътното платно и по тротоарите. Ключов фактор е и чистотата на въздуха в София.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


253
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
62
2
 
46
 
! Отговори
ПорЦелан преди 5 години
Да караш велосипед в София е смъртоносно. Съвсем сериозно. Купих си сгъваем и го държа в багажника на колата. След работа отивам до Панчарево и карам по алеята покрай трибуните или по селата в полите на Стара планина.
61
2
 
33
 
! Отговори
Do 67 преди 5 години
Ами точно от село са дошли американците. Като не си живял там отде да знаеш. Между двете крайбрежия сичко е селяния. Тва Арканзас, Мисури, Дакота, Уайоминг е хипер селяния
60
3
 
41
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
Заглавието е грешно - не софиянци, а работещи в София. В София живеят под 1 милион човека, вкл. децата, пенсионерите и безработните и няма как при 694800 работещи, всичките да са от София. Много хора идват на работа в София от населени места от област София и от Софийска област, както и от други области като Перник например. Грешен е и броя на колите. Според данните в новината, 417 хиляди отиват на работа с около 385-390 хиляди коли - 375 хиляди сами в колата, останалите по 2,3,4,5,... човека
59
2
 
43
 
! Отговори
Gtr преди 5 години
До 65Кое му е просташкото бе пич? С колата ми е удобно, не се съобразявам с разписание, не ангажирам приятели или колеги, както и те не са ангажирани с мен. Налага ми се днес да закъснея за работа - на никой не бъркам плановете, утре ще ми се наложи да си тръгна час по-рано... пак никой не съм прецакал, ислизам отпуска 10 дни - никой не зависи от мен.
58
6
 
37
 
! Отговори
До Анонимен преди 5 години
Естествено, че най-големия замърсител са колите! В малките градове дето няма ТЕЦ и газ има много повече печки, пък въздуха е по-чист!
57
7
 
33
 
! Отговори
Това Санчовци е преди 5 години
Свобода.Плащам си и карам не една,а две коли.Една в града и друга извън него,САМ.Пуша си и си пия кафенце.Вие се блъскате в автобуса.И не, не замърсявам, като кюмбетата ви.На газ са.
56
6
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Във всички градове да забранят колите в централната част. С коли само в покрайнините.
55
2
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 65И американците се движат с коли... щото са дошли от село, нали?
54
6
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Близо половин милион софиянци ходят на работа с кола, ама виновни за замърсяването са печките на дърва, а?После и се връщат с кола от работа, нали?А другите, които джиткат с кола цял ден?
53
13
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Такова просташко мислене няма никъде освен в БГ.Градът е направен за хората. Затова е измислен и Градският транспорт.Много хора да се придвижват едновременно с едно возило.Така се икономистват пари, време, щади се въздуха. Плюсовете са много.Ама как един човек дошъл от село, който е свикнал да не слиза от колата, защото нивата е на 5 км, а съседното село на 10 км.Няма как селянинът да стане гражданин. Трябва да минат поколения.
52
9
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това го има само в България. Защото *** е комплексиран на тема, че може да не отиде с колата си на работа. Нали ще му се смеят колегите.После се чудите защо в София не може да се диша.
51
5
 
45
 
! Отговори
Само един шпрайт преди 5 години
Когато направиха глобата 40 лв, намалих ползването на градския транспорт. Преди ми излизаше евтино да пътувам без билет и да ме глобяват отвреме на време. Вече не е изгодно. А когато направиха билета 1.60 лв съвсем спрях да се качвам в автобусите. С колата ми е по-удобно и по-евтино. Какво като има задръствания? Стоя си на топло в колата и си слушам радио. Няма проблем.
50
7
 
58
 
! Отговори
Край преди 5 години
Как постъпват умните общества: Правят в града да е СКЪПО с кола и с парите от тях правят силен градски транспорт. Редовен, комфортен и бърз.В колите само тлъсти баровци. Сега в София е по-евтино да се движиш с кола отколкото с билет. Резултата е непроходими улици, паркиране по тротоари/градинки/площадки и навсякъде където може да се навре и дишане на канцерогенни облаци.
49
6
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо софетата да не ходят с колите си на работа - там са с най високите заплати в страната, големите вериги с по нормални цени на хранителните продукти, минават цела София н- р 100 км в едната посока и околните села без винетка, а в провинцията излезеж от селото до лозето и винетка - полицията чека. Пък само тва ли е.
48
16
 
43
 
! Отговори
Край преди 5 години
Не може да се насити на кола българчето. Като всяко първично човече умре да има кола и да кара. Колата му е най-скъпото нещо на света. От там града се задръсти тотално - средната скорост в час пик е под 15км/час. При тенденцията всяко софянче с кола - до 3г. града ще е непроходим. Така постъпват примитивните общества. В Индия е така.
47
0
 
56
 
! Отговори
1212 преди 5 години
Да с автомобил разбира се. Трамвай 5. 8,00 часа. Пълен до дупка. Хората висят по 35 минути на спирките за да се качат. За спирките след Красно село към център, качването е мисия невъзможна. И питам дали градският транспорт е по-удобен, по-редовен, по-чист, по-бърз спрямо цената на билета която е като да се возиш в екстра класа.
46
2
 
55
 
! Отговори
доволен селянин преди 5 години
ами направете билетчето 3 лв и после па се чудете същото кат с влаковете цената на билета до Софето ми покрива разходите за бензин а ако пътуваме 3 или 5-има вече сме на яка печалба е и за тва споделеното пътуване стана професия
45
2
 
40
 
! Отговори
Митко преди 5 години
Градския транспорт все още не е ефективен. Пример от Лозенец до надлез Надежда в час пик с колата стигам за 30 мин с метрото пак за толкова. Това е една линия на метрото със 6 спирки без прекачване. Защо да избера метрото?
44
0
 
57
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ми като чакаш два поредни дни автобуса по 20-35 минути, на третия палиш колата. Нормално.
43
4
 
66
 
! Отговори
Аз преди 5 години
Горивото ми за месец е 55 - 60 лв. (Б/Г), като не ходя само на работа. Картата ми за градския транспорт е 50 лв., във "Военна рампа", където работя, градският транспорт е под всяка критика. Няма как да ме "свалят" от колата, освен ако не направят картата 20 лв.