От Ботуша към България... 30% от италианските стари дизели – у нас!

Само за първите месеци на миналата година са изнесени 100 000 коли у нас
26 фев 2019 07:10,
95
От Ботуша към България... 30% от италианските стари дизели – у нас!

Италиански стари коли потеглят от Ботуша към България. Според изследване на Националния съюз на представителите на чуждите автомобилни къщи в Италия износът през 2015 г. е достигнал над 397 000 возила.

През 2017 г. броят на изнесените от Италия коли е надминал 429 000. Само за първите 9 месеца на 2018 година е достигнал 332 000 коли. Повечето от тях са изнесени в България. Става въпрос за всякакви видове коли, пише "24часа".

Още по темата

Според експертите обяснението за този феномен е просто – в Италия става все по-трудно карането на стари, най-вече дизелови коли, заради рестриктивните правила за движение на замърсяващи автомобили в градовете.

В същото времe в София все още не действат строги забрани за емисиите на отровни газове.

В повечето италиански общини движението на замърсяващи дизелови автомобили е забранено отдавна, а в големите градове се практикуват дори и т.нар. екологични недели, когато движението в центровете на частни автомобили се спира тотално.

В центъра на Рим се спират от движение в определени дни дори нови дизелови автомобили Евро 6.

Според италианското проучване в по-голямата си част изнасяните коли за България са на над 10-годишна възраст.

То твърди, че към София потеглят близо 30 на сто от общия брой изнесени дизелови коли в чужбина.

Тази тенденция важи от 2016 г. През въпросната година България е била на първо място в класацията, тъй като Италия е изнесла към нея над 122 000 стари коли. Следва я Германия с 38 хиляди коли.

България е запазила първенството си и през 2017 година, когато към нея са изнесени 131 000 стари коли. През първите 9 месеца на миналата година пък този брой е 100 000.

65 на сто от изнесените коли втора ръка са дизелови, почти 32 на сто -бензинови, като тази тенденция е спазена през всичките години. На практика дизеловите коли са най-разпространените по италианските пътища, но през 2018 г. техният брой спадна с 5% на пазара. Същевременно търговията с бензиновите, хибридните и електрическите возила получи тласък.

През последните години Италия стимулира финансово на няколко пъти онези потребители, които се освободят от замърсяващите си коли за сметка на нови, по-екологични.

Последният бюджетен закон включва от 1100 до 6000 евро отстъпки за купувачите на хибридни и електрически коли, които се освободят от старите си автомобили.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


95
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредната манипулативна статия нямаща нищо общо с действителността.
37
3
 
2
 
! Отговори
Край преди 5 години
София провежда експеримент - при град от 1.5 млн. човека всеки да има по 1 скоро и по 2 коли и дали ще остане тротоар/площадка/градинка незатрупана с коли. А също и колко ще е средната скорост тогава.Нормалните хора този експеримент не го правят щото си дават сметка че е пълна глупост, но българчето не е нормален човек - иска да се убеди сам какво е да заринеш града със стари бангии.
36
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Във Варна масово продават дизели Забелязвам обаче , че вече слагат табели на предното стъкло на които пише БЕНЗИН , както навремето слагаха за дизела , явно търсенето е в друга посока
35
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хайде да посмятаме. Според статистиката в Италия броят на леките коли е 706 автомобила на 1000 души, което според населението са 42 млн. леки автомобила. От тях около 28 млн. дизелови. 30 % от италианските дизелови автомобили означава около 8 млн. дизелови автомобили да потеглят към България. Ама такива статии има и за Германия, Австрия, Швейцария, Франция. Общо взето ако вярвате на подобни статии към България ще се насочат сигурно около 20 млн дизелови коли. По 3 на човек, включително бебетата.
34
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Който веднъж се качи на електрическа кола (Тесла) повече не поглежда кола с ДВГ.Разликата просто е от огромна!Електричката е безшумна, върви гладко, ускорява супер бързо, по светофарите и при изпреварвания до към 150км/ч. отвяваш абсолютно всичко! Дори и Поршетата не могат да ти се опрат.И в същото време колата ти харчи 4-5 лева на сто и си зареждаш през нощта в гаража.ЧИСТА РАБОТА! Цивилизована работа.
33
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Съвсем нови еко норми и съвсем други неща изобщо ще влязат през 2020г Дизел ли ? Не мерси !
32
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До анонимен, ай сега напиши каква е твоята и да я сравним с дачия. По тая логика всички ще караме дачия или киа, шевролет, рено клио и т.н. направени без екстри, с евтини пластамаси, скърцащи, 70кс двигатели. Кат си казал а кажи и б.
31
3
 
13
 
! Отговори
пепи преди 5 години
Живея в Испания и тука масово се карат дизели.Само в идеалния център на Мадрид е забранено,ама кой и ходи там с кола.Има си влак.В Барселона също има една малка част в центъра.Оттам насетне всичко друго кара дизел.От 90 те години.
30
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дори и да има възможност човек, как да си вземе нова кола??? Погледнете пътищата с какви камънаци са посипани цяла зима и пролет вместо препарати против замръзване. Предницата на колата става на салата само за месец. Не, мерси!
29
1
 
10
 
! Отговори
пепи преди 5 години
Италия е 60 милиона, България е 7 милиона.А сега да сметнеме,как така тия 7 милиона са купили от всичките коли втора ръка на Италия и че малко от Германия.
28
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Наводняването с евтини дизели ще започне още тази пролет , който издъжри на изкушението В Германия вече се говори да се махнат дизеловите колонки от бензиностанциите ама тука ще прегърнем горещо новия внос ( егати израза нов внос , сякаш има стар внос )
27
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Напоследък цяла поредица от такива статии "от Германия стари дизели към България", "от Италия стари дизели към България". Само че това си е чиста кампания, вероятно платена от тези, които искат да се вземат мерки срещу старите коли в България с идеята как ще се втурнем да купуваме нови автомобили. А ако погледнете сайтовете за продажби на употребявани автомобили ще видите, че цените на дизелите в Германия и Италия не са мръднали и си се продават там на почти същите цени. Аман от поръчкови статии
26
4
 
15
 
! Отговори
Търговец преди 5 години
В България вече масово се търсят бензинови коли втора употреба. Причините са основно две: 1 По ниски разходи за поддръжка 2. Всички бензинови могат да работят на газ, а при тези цени на газта да караш дизел направо е икономически неоправдано.
25
4
 
5
 
! Отговори
Гост преди 5 години
И в България има еко норми при техническите прегледи. Друг е въпроса ,че нищо не работи.
24
3
 
12
 
! Отговори
Помнете ми думата! преди 5 години
Сега търговците в Бг. се готвят да ви прецакат двойно! Те разбира се играят и комбина със политиците. Ще наводнят пазара със дизеляци на по ниски цени, и ще подлъжат българите да си купят. А политиците ще кажат че не се предвиждат ограничения.И само след 1-2 години ще се обърнат на 180 градуса и въведат пълна забрана за дизелите! И хората ще бъдат принудени да си сменят колите още веднъж.
23
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Навремето купувахме техника 2 ра употреба , с времето се наместиха нещата и с колите ще стане така
22
4
 
21
 
! Отговори
Житан преди 5 години
Няма стара и нова кола, има поддържана и занемарена технически кола...Мой съсед кара Лада-2105 на 28г. а аз кола на 9г...моята дрънчи и пуши,а неговата е като току що свалена от витрината....Така че всичко опира до поддръжката , но не такава като моята
21
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някакъв долу обяснява какво като дизелите замърсявали, нима тия дето горят гуми и вдигат прах не замърсявали повече? По тази пробита логика дай да си хвърляме и ние *** през прозореца понеже и без това е мръсно. Ами замърсяват дизелите, затова нормалните държави ни ги пробутват без пари, ама тук *** иска да кара гордо стари таралясници за без пари, а после да кашля като локомотив и да дава пари по доктори.
20
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тепърва нашите тиквеници ще осъзнаят каква катастрофална грешка направиха като спряха проектите Белене и Южен поток!След 5-10 години като започнат да навлизат масово електрическите коли може да очаквате режим на тока! Или най малкото цените ще скочат със 100-200%.Отделно че и самата ни инфраструктура не е пипана от Тошово време. Тия далекопроводи които имаме сега няма да издържат на напрежението!Хората на запад си подмениха мрежите и сега правят зарядни на навсякъде. Мин. 10KW на колонка.
19
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не се връзвайте на джамбазите Лятото един приятел който живее в чужбина ме уреди да си взема кола (съдейства ми ) Ами 4000 евро , същата в Бг 18 000 лв ....ааааа мерси