Абсолютното отричане на дизеловите автомобили – грешка!

По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни
16 мар 2019 09:57, Екип на Bloomberg
103
Абсолютното отричане на дизеловите автомобили – грешка!
Снимка: Pixabay

След като Западна Европа започна борба с използването на дизелови автомобили, все повече стари автомобили са се насочили към търговците в нашия регион.

"Темпът на доставка на дизелови автомобили у нас не се увеличава. Дизеловият автомобил е предпочитан от дълго време от българина, защото е по-икономичен като разход на гориво. Анатемосването на дизеловите автомобили като цяло е погрешно, едни нови автомобили Евро 6, дизелови, понякога са в пъти по-икономични от бензиновите. Това каза Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Въпросът е какъв е изборът, който правим, защото автомобилите, които залежават в момента в Германия, са основно Евро 5. Ако такива автомобили дойдат в България - те безспорно ще обновят нашия автопарк. Но както от много години насам и с автомобилите, и с всичко останало, ние ползваме продуктите на Западна Европа, защото това можем да си позволим. Не можем да не отчетем, че Германия е един от най-големите производители на автомобили в света, други такива са Франция и Италия. Най-големият доставчик на автомобили у нас е Италия, основно се пазарува там заради конкурентните цени", каза още Цанева.

Става дума за немски и френски автомобили, закупени в Италия. Европейският пазар е отворен. Естествените механизми за подбор и реалното изкарване от движение на старите употребявани автомобили трябва да регулират процесите със стария автомобилен парк на Европа, става ясно от думите на Цанева.

"Българинът лесно може да промени мисленето си относно автомобила, всеки разбира от хубаво. Ако човек може да си позволи по-добро качество, той лесно ще направи тази крачка. Но има голяма разлика в покупателната способност в София и другите няколко най-големи града на страната, както и при хората от провинцията, които не могат често да си позволят автомобил извън границата от 3 до 5 хил. лв. и нуждите им са определени от лошото качество на обществения транспорт в малките населени места. Докато в София градският транспорт става все по-добър, по-екологичен, на много места в станата има закрити автобусни линии и това затруднява живота на хората като цяло ", посочи още гостът.

Цанева съобщи, че средната възраст на внасяните у нас автомобили е между 5 и 10 години. А иначе в наличност има около 3,700 млн. регистрирани автомобили, около 700 хил. има с прекратена регистрация заради неплатена ГО. Автопаркът, включително и този, който е статичен и стои като отпадък по улиците, е много голям за страна като нашата и население от 7 млн. По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни.

Вижте още по темата в Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


103
Още по темата: дизелавтомобиликоли
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
3
 
12
 
! Отговори
Morski преди 5 години
Истината е , че след бума на по - ефективни и икономични дизелови двигатели и за леките автомобили , на големите производители на гориво започна да им остава много от бензиновия продукт , а и цената му започна да пада поради намаленото търсене ,та измислиха регулации и правила касаещи конкретно дизеловите двигатели предимно на леките автомобили ,привидно екологични.Така се стигна до ''анатемосването '' му , но забележете -за леките автомобили само.Най-лесно се ограничава еденичния човек!
18
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
къде са тия дизели в пъти по икономични от бензинови коли, че не съм видял такива още, кво се излага тая в статията
17
1
 
11
 
! Отговори
Nightborn преди 5 години
До анонимен15 Не се излагай така. Заедно с теб се излагат, тия дето са ти сложили плюс. Повсеместната неграмотност, но за това пък с необосновани претенции е мода в БГ. Няма такъв "Ото Дизел". Има Николас (Николаус) Отто и отделно има и Рудолф Дизел (Дьозел). Единият е баща на 4-тактовият двигател и на "цикълът на Отто", а другият на дизеловият ДВГ. Трябва четене по темата . А това, че знаете коя кола в коя година е с широка или тесна броня, си е дивотия.
16
13
 
12
 
! Отговори
Дон Карнаж преди 5 години
Еееми то това е ДНК. Българина ще прекоси 9 морета за да спести 20 лева но няма да прекоси и 2 за да измисли как да НАПРАВИ 50, че да не се занимава с безкрайните си лишения и спестявания. Дизелче, евтино хлябче, апартаментчето.. стиска се, не се дава.. една от психо-динамиките тука които обричат хората да са мизерници - фокус върху спестяванетои стискането, а не върху агресивното правене на пари и нямам предвид крадене, свиреп капитализъм или някакви други крайности.
15
0
 
16
 
! Отговори
Morski преди 5 години
Цикъл на Карно-идеалния! Цикъл на Ото Дизел -по близо до идеалния на Карно! Цикъл на т.нар. бензинов двигател (което гориво първоначално е било спирт )- най - неефективен и съответно неикономичен! Доказателства, колкото щеш , че и видими за най-големия лаик! Корабния транспорт , товарни автомобили и машини , влакове (в много страни все още не са електрифицирани, селскостопански машини, багери ..... Да не говорим за военната техника!
14
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе друзя, в тези спорове има хляб за години напред. Мнения най-разнообразни, преди години един преподавател ни обясняваше как бъдещето е на двутактовите и доводи не му липсваха. Та никога няма да достигнем до единодушие по въпроса.
13
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Чесно казано не разбирам защо хората не мислят за белите мечки, хайде всички на бензина, хайде всички! Дизела е вреден за белите мечки!
12
0
 
13
 
! Отговори
бай ганю преди 5 години
какъв е % на газовите автомобили у нас?
11
13
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Честно казано не разбирам страстта към дизела на българина. Аз карам дизел в момента и смятам да ми е последния. Да, по-икономочни са откъм гориво, но някои точно определени части са в десетки пъти по-скъпи от аналогичните при бензинов двигател, и не е като да не се чупят. Една от тези части да ми се наложи да сменя...и цялата икономия на гориво за години напред отива на кино. Примери с моята кола: съединител с маховик (3к), дюзи (1,6к за бр.), ДПФ (1к за махане и 5-6к за нов).
10
3
 
14
 
! Отговори
истината е... преди 5 години
Че през 80-те години в ЕВРОПА 80% от автомобилите бяха бензинови и затова 90-те години в Бг внасяха предимно такива, края на 90-те и след 2000-ната в ЕВРОПА започнаха да убеждават хората, че дизела е "истината,пътя и живота" и затова от 2012-2014-та започнаха да ни заливат с дизели. Пазарна икономика в най-чист вид. Всеки който е сменял турбо и/или дюзи знае какъв финансов купон е - спестеното от ниския разход ти го взимат точно когато събираш за дърва/отпуска/други разходи.
9
14
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дизеловият автомобил е предпочитан от дълго време от българина, защото дизел се краде по-лесно.
8
5
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Германия се отказа от атомната енергия, тока и се произвежда от въглища, ТЕЦове, които замърсяват с твърди частици милиони пъти повече от дизела. Но Грета Тунберг, ученичката нобелова лауреатка за мир, странно защо не протестира пред немския Бундестаг, че тровят народа с твърди частици във въздуха.
7
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бензина отделя повече CO2 емисии от дизела. Борбата е всички автомобили да минат на бензин, защото знаят, че електромобилите не са алтернатива. Така държавата ще получава повече пари от данъка за CO2 емисиите, защот на дизела не могат да наложат такъв данък, а частиците които се отделят при дизела, проблемът се рещава с един елементарен филтър и държавите губят милиарди от данъци.
6
12
 
10
 
! Отговори
Бензин преди 5 години
Колеги преди да се излагат и да пишете от хорска простотия прочетете учебниците от 8или 9клас по химия и физика и пак говорете колко бил еко дизела(остатъчен продукт от мазута след преработването на тази гняз за да се направи по чисто гориво като бензина)
5
11
 
14
 
! Отговори
Бензин преди 5 години
Ей само прах в очите на хората, не е важно колко е икономичен дизела, а това че при него остават твърди частици които тровят природата като никое друго гориво защото тях ги има само в гадния дизел.
4
7
 
15
 
! Отговори
ай сиктир преди 5 години
Най-после една смислена статия не е лошо разните му там политици и еколози да я попрочетат и осмислят и след това да говорят и предприемат разни глупости.
3
13
 
26
 
! Отговори
Са преди 5 години
Не мога да разбера едно нещо-една икономия от 20-30 лева на месец,не се равнява на ремонт за 1500-2000 лева,нали?Глупавото същество,българина,иска да върви много колата,ама няма пари за бензин с турбо!Но това не му пречи да дава акъл за печките и техните "предимства"!И все пак,ако е нова,човек може да се позамисли,но на над 500000 километра трябва да си болен мозък,за да си я купиш печката!
2
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Евро 5,6, 16 - нали при дизелите това се оказа проблема, лъжеха яко с емисиите и могат и евро 10 да го изкарат, а то не отговаря на нищо и валят сажди отзад. Ама Българина е с най-прогресивното мислене, нали бълва навън и зад него, значи всичко е ок, ще спести 30лв от гориво тоя месец
1
5
 
19
 
! Отговори
Гoшу преди 5 години
Носете само джинси Diesel :)