Не купуваме коли на дизел, залагаме на бензин или хибриди

Купувачите губят интерес към автомобилите на газ
9 май 2019 07:10,
74
Не купуваме коли на дизел, залагаме на бензин или хибриди
Снимка: архив Reuters

С 18% са намалели продажбите на нови дизелови автомобили както в Европа, така и в България. Това показват данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа, които сравняват първото тримесечие на 2019 г. с това през миналата година.

Регистрациите на дизеловите коли намаляват във всички държави членки с изключение на Германия, Естония, Латвия и Литва. Така делът им на пазара спада с 6% и стига до 32,3 на сто. В България бройката им се топи от 4810 на 3936, пише "24часа".

Търсенето на автомобили, движещи се с бензин, съответно се увеличава. Ръст има в четири от петте най-големи пазара на коли в ЕС, като изключение прави единствено Германия, където има спад на продажбите на бензинови коли от 5,8 на сто. Най-много са скочили продажбите в Италия - с 21,6%. В резултат на това пазарният дял на бензина се е увеличил от 55,5 на 59,3% през първото тримесечие на годината.

Високи цени, липса на бонуси, станции... Защо не купуваме електромобили?

В България продажбите на бензинови коли са скочили с 15,1%, като автомобилите се увеличават от 4546 на 5232.

Леките коли, задвижващи се от алтернативно гориво, съшо имат рязко увеличение - търсенето им нараства с 25,9%, което се дължи най-вече на електрическите автомобили. Там увеличението е с 40%, а броят на регистрираните коли в Европа е 99 174. От тях с най-голям ръст на продажбите са превозните средства с електрически батерии - с 84,4 на сто. Няма промяна при plug-in хибридите - електрически коли на ток с двигател с вътрешно горене, който служи като генератор, когато батерията започне да се разрежда критично.

Хибридите от своя страна се представят добре с ръст от 33,3% и са продадени общо 184 808 коли през първото тримесечие на 2019 г.

Хората губят интерес към превозните средства на газ, съответно регистрирането на коли на природен газ и втечнен петролен газ е намаляло със 7,2%.

Ръстът на продажбите на алтернативни коли в България е 68,3% - от 391 на 658.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Манипулирани статистики и изводи.Все търся да видя ниски цени на дизели и паническо разпродаване , но като погледна обявите е точно обратното.Само манипулации.
28
1
 
18
 
! Отговори
Друг софиянец преди 4 години
Начаса бих се изнесъл от София, ако в околните градове и села имаше някаква икономика и бих могъл да работя, а и да няма малцинства. Обаче истината е диаметрално противоположна...
27
1
 
12
 
! Отговори
Българин преди 4 години
"Е то инвестирането в малките населени места е въпрос на избран път на развитие на икономиката, с протести едва ли ще се оправи и промени. В т.нар. либерален свят икономиката се движи от самосебе си. Навремето комунистите мислеха за планомерно и равномерно развитие. Затова и във всяко село имаше поне...."Ами не е точно така. Струпването на масите е породено от причина! Точно тази причина трябва да решат управляващите! Не е нормално цялата държава да се състои от 3 града! В Германия така ли е?
26
2
 
3
 
! Отговори
Ндежда резидент преди 4 години
Дедо,аз пък играх табла на пейката пред входа снощи със "интелигенцията" от блока. Ударих и 2 двуцевки Ариана със пакет фъстъци.
25
11
 
11
 
! Отговори
дедо ви преди 4 години
Аз пък имах Москвич 12-так. На 100 км гореше 15 литра и по нанадолнище вдигаше 80 км/ч. В режим на смукач зимата гореше и по 20 литра,но хубава кола маркова си беше...
24
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Е то инвестирането в малките населени места е въпрос на избран път на развитие на икономиката, с протести едва ли ще се оправи и промени. В т.нар. либерален свят икономиката се движи от самосебе си. Навремето комунистите мислеха за планомерно и равномерно развитие. Затова и във всяко село имаше поне един цех и хората имаха работа и си седяха там. А сега всички се събират в 3-4 града.
23
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нямало бъдеще в дизела. Мерцедес в момента правят 4-цилиндров 2.0 дизел с 200 коня и 400 нютона, който гори 4.5. С един резервоар минаваш над 1200 километра.
22
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Заради 5% дизели, които са критично зле и пушат набедиха всички. То затова има прегледи /а не само фиктивно/. Като пуши колата и стоп. Вчера един бус до мен ме задуши - все едно се беше подпалил. Това не е от дизела, а от техническото състояние на автомобила. Плюс това улиците са мръсни, прашни и не се мият. Няма удобен градски транспорт в София. Как да не използваш кола? И да. София не е за джипове, а за танкове вече. Има улици, по които ако не си с джип ще си счупиш колата.
21
4
 
30
 
! Отговори
Българин преди 4 години
"... ВСяка година се изливате на тумби, нови пратки от сел яци, че си и мъкнете трошките. Половината автопарк в София е от издънени кочини, които бълват мръсотия. Сигурно имате други приоритети, ама сигурно. Голямата мечта е да пристигнем в София, и да си купим BMW втора ръка. Затова дишаме мръсен въздух."Дишаш мръсен въздух, щото си с IQ колкото на столична кокошка!Вместо да идеш да протестираш за малкото инвестиции в провинцията, причина за струпването на хора, ти хейтиш "селяните"?!
20
1
 
8
 
! Отговори
Моряк преди 4 години
Тъй като забраняват използването на мазут по корабите - ха познайте при наличието на хиляди такива със среден разход м/у 50 тона дизел на 24 часа и т.н. какво ще го правят дизела . По - скоро проблема е дали ще стига ... .
19
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
...а и навикът на *** да купи 2-3 стари автомобила и да ги плесне пред блока е доста безумен. Той няма пари да им направи застраховки, да им смени гумите, да ги ремонтира със качествени чаркове, но се чувства богат с два три коша отпред. После защо нямало места за паркиране.
18
10
 
14
 
! Отговори
София преди 4 години
За големи градове, колкото и непопулярно да е, постепенно е необходимо въвеждане на ел. автомобили. Всички видяхте по празниците как в София възухът беше чист.В момента транспортът в София метро, трамваи на места е добре уреден.Всички коли на бензин, както и джипове, тирове - да паркират в покрайнините на големите градове - безплатни паркинги.До ден днешен не мога да си обясня джип в градска среда.Ако се съчетае и с едно миене на улиците поне 3 пъти седмично и добри архитектурни решения..
17
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бе такъв ни е хала... Иначе едва ли има шофьор, който да не иска да кара нова кола, каквато ще да е.
16
5
 
11
 
! Отговори
пецата преди 4 години
Пълна глупост е това с дизелите но хубавото в случая е че цената на нафтата ще падне , защото от 10г нафтата е неоправдано най скъпото гориво защото основно служебните авто са на дизел и те правят оборота, аз лични карам само на газ и ще купувам стари бензинки и за напред и ще и бухам газово, ще видите как след някоя друга година ще обявят в германия че е най добре на газ да се кара и ще пускат само такива двигатели , ерата на горивата няма да приключи скоро , още поне 10века
15
8
 
10
 
! Отговори
Българин преди 4 години
"Хайде още един форумен боец се появи. Ама залагйте на дизела бе, залагайте, няма проблем. Накрая ще ви остане да со го карате само в България, докато и тук не ги забранят. После ще си споделяте сладки спомени по авто-форумите."Извинете г-н нефорумен боец?!Ако нямате сиво вещество да помислите сам, то няма как по друг начин да ви го обясня, че дизел винаги ще се отделя при рафиниратето на петрола! Най-много някое зомби като вас да го забрани, поради продиктувани съмнителни и неясни причини...
14
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Западняците си дънят колите 5-7 години, извадят и душата, навъртят 300-400х км, и когато дойде време за ремонти я тропосват на Бай *** прекупвача, който я превърта на 100-150х,"тнингова "я и я пробутва на *** за 3 -пъти повече на Голчо Българина...Толкова за СЕЛСКИТЕ ИЗПЪЛНЕНИЯ..
13
12
 
9
 
! Отговори
Софиянец преди 4 години
"Все още по-голямата част от българите са извън пренатъпкана София"A, ами сигурно. ВСяка година се изливате на тумби, нови пратки от сел яци, че си и мъкнете трошките. Половината автопарк в София е от издънени кочини, които бълват мръсотия. Сигурно имате други приоритети, ама сигурно. Голямата мечта е да пристигнем в София, и да си купим BMW втора ръка. Затова дишаме мръсен въздух.
12
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Все още един нов дизелов автомобил има много предимства пред нов електрически автомобил. И така ще е поне още десет години.
11
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Големият автотранспорт и корабоплаването още дълго време няма да имат алтернатива на нафтата. А те потребяват над половината от използваното гориво. В тези статистики се споменават основно личните автомобили, за сферата на стокообмена обаче важат други правила.
10
6
 
20
 
! Отговори
Българин преди 4 години
До Софиянец 9!Ами знам, че не искаш да ти го кажа, ама София не е България!!!Все още по-голямата част от българите са извън пренатъпкана София! А там заплатите са по-големи щото са най-близо до властта, която пък трепери от мисълта за народната любов!Така, че тенденцията за покупка на нови автомобили я има, но при нея преобладават мафията и тук там някои програмист!Останалите над 80% българи купуваме 2ра ръка! Не щото не можем да се заробим с лизинг, а щото в ежедневието има и по-важни неща!