Ще се обърне ли изборът на VW от Турция към България?

Фолксваген ще строи завод заедно с турския деспот Ердоган ли?
3 авг 2019 10:06, Елка Василева
229
Ще се обърне ли изборът на VW от Турция към България?
Снимка: архив, Reuters

Срещу евентуалната инвестиция на Фолксваген в Турция се чуват все повече гласове в Германия. Сега към критиките се присъедини и влиятелният булеварден вестник "Билд“. И не е изключено да се стигне до промяна в решението, пише Дойче веле.

"Много германци вече не ходят на почивка в Турция. ЗАРАДИ държавния глава Реджеп Тайип Ердоган. Германци лежат в турски затвори. ЗАРАДИ Ердоган", пише още в самото начало на статията. "И сега изведнъж Фолксваген ще строи нов завод в Турция? ЗАЕДНО с Ердоган – турския деспот, който царува в дворец с 1000 стаи, хвърля опозиционери зад решетките и заплашва медиите и правосъдието?"

По-нататък са изложени фактите за планираната инвестиция. Авторите твърдят, че последните останали кандидати са Турция и България, а решението се очаква в края на август.

Подаръкът, който Ердоган не заслужава: Тази подкрепа за него е фатална

Според "Билд" в България са възмутени от това, че Фолксваген предпочита да сложи в джоба си по-високите турски субсидии. И че бившият канцлер Герхард Шрьодер може би също е дърпал конците.

"А какво казва VW? Официално – нищичко", пише "Билд" и уточнява, че независимо от това в Надзорния съвет везните определено клонят към Турция.

Още по темата

В самия концерн са наясно, че това решение е много деликатно – и го дискутират бурно, отбелязват авторите и продължават: "Шефът на VW Херберт Дийс, който в рамките на преговорите се е срещал лично с Ердоган, дори е поискал становище от канцлерството. Оттам му дали зелена светлина за всяко решение, което би обвързало Турция по-здраво към Европа и към НАТО. А изграждането на завод на Фолксваген ще подаде тъкмо такъв сигнал. В самия концерн се опитват да омаловажат турския случай. Един от мениджърите казва: "Такъв завод е решение за 40 години напред. А дори Ердоган не може да остане толкова дълго на власт".

България примамва с по-ниските заплати

Статия по същата тема публикува и "Зюддойче цайтунг”. В началото вестникът пише, че заводът на Фолксваген вероятно ще се строи край Маниса, близо до Измир. "Но поне още два турски града в момента изтъкват своите предимства. Макар че всъщност изобщо не е сигурно, дали германският концерн ще отиде именно в Турция", пише "Зюддойче цайтунг”. Вестникът цитира становището на министър-председателя на Долна Саксония Щефан Вайл, че решението ще е икономическо, а не политическо.

По-нататък в статията четем: "Но Ердоган едва ли много се интересува от тази тънка разлика. Президентът много иска да си припише заслугата за очакваната инвестиция в размер между 1,3 и два милиарда евро. Напоследък Турция се свлича по склона на рецесията, а през първото тримесечие безработицата официално достигна 13,7 процента. Планираният завод на Фолксваген ще открие до 5000 нови работни места. Критиците обаче предупредиха концерна да не се ангажира в Турция заради състоянието на човешките права в тази страна. В тази връзка Вайл казва, че не бивало у демократите в Турция да се създава впечатлението, ще страната им изцяло е оставена на произвола на съдбата."

"Зюддойче цайтунг” цитира позиция на концерна, че дъщерната му фирма MAN вече от години произвежда автобуси в Анкара. "Говорител на концерна похвали "надеждността на доставките" и "максимално високите стандарти за качество", които са характерни за производството в Турция.

Саудитска Арабия също беше поканила Фолксваген. По информации на АРД Риад предложил премия от около 1000 долара за всеки автомобил, който Фолксваген произведе през следващите 10 години в Саудитска Арабия. Но в момента по политически причини е изключено концернът да се ангажира в тази страна. Иначе в списъка е и България, която примамва с по-ниските заплати", пише „Зюддойче цайтунг”. А според "Билд": "В България емоциите кипят" в контекста на предположението, че изборът в полза на Турция вече е направен.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


229
Още по темата: ТурцияФолксваген
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
192
0
 
3
 
! Отговори
Нов преди 4 години
Реклама на Турция - преди всичко с квалифицирана работна ръка. Да се чудиш как има толкова много безработни супер кадърни специалисти които не могат да си намерят работа даже. Но да видим и България - у нас е точно обратното тръби се по цял ден по медиите, че няма никакви кадри. А тези които работят са неквалифицирани , необразовани и се сипят всякакви квалификации от този род. Да също няма никаква логика, хем са некадърни хем работят във високо технологични фирми. Та въпроса е искаме ли VW не?
191
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Който може да чете!...следващите ...40 години.. ниски заплати!Това се подготвя!Терминал 1 или 2!
190
2
 
8
 
! Отговори
Reptile преди 4 години
Плющите плюсове на разни мал.оумници, които пишат пълни измислици, но пъл звучат драматично.Бягали инвеститори, произвеждали сме само потници и т. н мало. умия! Къде развиват SAP, HP, JONSON CONTROL, UBER и т. н. Къде произвежда SENSATA?!Истината е, че сме прекалено малки, като пазар и капацитет за завод на VW с 5000 работника. Можем да покриваме заводи до 2000 човека, но за такъв мащаб не можем да предложим решение. Това не ви е Кремиковци с 12000 шопи без образование....
189
2
 
6
 
! Отговори
Бакан Углу преди 4 години
Ердоган открива и нова магистрала специално за автомобилите от бъдещия завод на VW
188
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дори и да дойдат със завода у нас, по споменатите в статията политически причини, ще е ужасно жалко да спечелим само и единствено заради международното положение. Но в крайна сметка, и да не дойдат, ще дойде някой друг скоро. Доста производители ще избягат от Англия след Брекзита и нищо чудно някой да дойде насам.
187
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
България е икономическо джудже в сравнение с Турция.
186
2
 
6
 
! Отговори
българин до 107 преди 4 години
Колкото за VW пари ще отделя,няма да купувам Бентли,я.Виж за Бентли не си и помислям,но VW може,но не и турско.
185
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Жалка история! Пускат си слухове и си ги коментират, че и какво мислят българите пишат! Глобиха я тази компания 5 милиарда в Америка за измами- какво да коментираме- тези хора си продължават с корупцията и са се разбрали за едни яки пари със султана!
184
4
 
23
 
! Отговори
V преди 4 години
БМВе ще правят завод в Банкя ;) Ама не за автомобили ,а за пожарогасители .Там имало ,,кадри,,
183
3
 
12
 
! Отговори
150iq, ако искаш преди 4 години
За да внесат тези части от Турция, те пак биха попаднали в кръга санкции от ФАЩ. Тогава ОТКЪДЕ ДА ГИ ВНАСЯТ ВСЕКИ ДЕН И КЪДЕ ЩЕ ИМ ИЗЛЕЗЕ СМЕТКАТА? Раб. ръка могат и от КИТАЙ да си докарат, ще ги обучат, ще им работят. Дори да са ск***пани българи, пак могат да ги обучат, те имат пари. НО 5000 работни места, както и редовни подкупи от Фолксваген, НЕ могат да покрият щетите от мутрите НАБИЙТЕ СИ ГО В ГЛАВИТЕ. 25млн на ден се харчат за вили, джипове, хеликоптери и любовници. Пак не ви излиза сметкат
182
3
 
7
 
! Отговори
150iq, ако искаш преди 4 години
До 8. Само го давам като пример, не да се засяга нещо. Ето колко е зле българина. Българина му представяш 2 възможности и за него има 2 възможности, 3та няма, толкова му е капацитета. Фолксваген могат да направят завод НАВСЯКЪДЕ по света, не са само Турция или България. Завода ако не е в Турция НЯМА ДА Е В Б-Я. ПОВТАРЯМ ЗА НЕРАЗБИРАЩИТЕ НЯМА ДА Е В Б-Я. Един автомобил има 10на осн. компонента и около 20-30 000 отделни части по него. ОТКЪДЕ? Завода не е място където от въздух се произвежда продук
181
7
 
8
 
! Отговори
8 преди 4 години
В тази ситуация, при която Ердо си купува ракети от Русия, а ние хвърчила от големия господар, шансовете клонят към нас, колкото и да не ставаме за нищо - Фолксваген няма да рсикува да поадне в режим на санкции и този завод никога да не заработи
180
0
 
2
 
! Отговори
ama razbira se !!! преди 4 години
haaaa ha ha haaaa !!! Izbori !!!
179
1
 
11
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
Е,нека не забравяме и активното участие на "нашите" родни "политици" и "бизнесмени", във всички провали,които първо гледат своите персонални интереси,след това на родата си,на ЕС и ако случайно интереса на някоя група граждани съвпадне,с някой от техните интереси,започват да го размахват като прани *** и да крещят с пълно гърло,колко много правят за народа,а той е просто средство за постигане на целта.Май греша първо интересите на ЕС,а след това своите интереси,все пак трябва да си постел
178
1
 
3
 
! Отговори
Ю кортес преди 4 години
ДВГ ще са за африка
177
1
 
8
 
! Отговори
V преди 4 години
Стига с тия кадри .Тва с ,,кадрите,, го измисли мафията герб за да си търси извинение за поредните неуспехи. Там си има отработена система за обучение .При подизпълнителите машините са със сходен софтуер и някой от тях софтуера е на български и руски отдавна заради наще гастербайтери ;)Слушайте Тръмп ,а не мафията герб. Човека си каза че за Америка са важни младите емигранти ,а не кадрите ,,мозъците,, и вишите пожарникаристи .Нито един виш пожарникарист не е избягал вСАЩ и не се е реализирал там
176
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ще правят автомобили с конвенционални ДВГ.за това отиват извън ЕС.в ЕС ще бъдат спрени от производство до 2030 година.
175
1
 
13
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
Оказа се,че повтаряна мантра-вопъл,към инвеститорите,за безкрайно евтината и високо квалифицирана работна ръка,готова да се труди от зори до мрак при робски условия нещо не сработи.Инвеститорите не се редяха на опашка,за да инвестират у нас,но пък от друга страна успя да робско ниските заплати/тази мечта на работодателите/ да прогони много работливи и квалифицирани работници в чужбина.Та сега къде ще намерят 5000 квалифицирани работници.Едва ли търсят такива.
174
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Waffen SSЗначи, ти искаш, те да си хвърлят парите на вятъра, да им ги отнемат от прокуратурата, да им назначат един ЧСИ-та, дека ше разпродадът всичко за 2 часа? ТИ СИ ЛОШИЯТ ПАРТНЬОР! Ти искаш хроата да си трошат парите, без да си им дал добра среда, за инвестиция ....
173
0
 
22
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
Толкова сервилност,толкова предателство на националните интереси пред господарите от ЕС,а те такъв европейски шамар да ни извъртят.Толкова за европейското единство.А има и един въпрос,с какви кадри ще произвеждаме автомобилите.До сега "инвеститорите" основно търсеха шивачки на *** и потници,но с чужди суровини,и когато жените поработят достатъчно като робини,в една тъмна нощ "инвеститорите" изчезваха с неизпратените заплати на робините