Ще се обърне ли изборът на VW от Турция към България?

Фолксваген ще строи завод заедно с турския деспот Ердоган ли?
3 авг 2019 10:06, Елка Василева
229
Ще се обърне ли изборът на VW от Турция към България?
Снимка: архив, Reuters

Срещу евентуалната инвестиция на Фолксваген в Турция се чуват все повече гласове в Германия. Сега към критиките се присъедини и влиятелният булеварден вестник "Билд“. И не е изключено да се стигне до промяна в решението, пише Дойче веле.

"Много германци вече не ходят на почивка в Турция. ЗАРАДИ държавния глава Реджеп Тайип Ердоган. Германци лежат в турски затвори. ЗАРАДИ Ердоган", пише още в самото начало на статията. "И сега изведнъж Фолксваген ще строи нов завод в Турция? ЗАЕДНО с Ердоган – турския деспот, който царува в дворец с 1000 стаи, хвърля опозиционери зад решетките и заплашва медиите и правосъдието?"

По-нататък са изложени фактите за планираната инвестиция. Авторите твърдят, че последните останали кандидати са Турция и България, а решението се очаква в края на август.

Подаръкът, който Ердоган не заслужава: Тази подкрепа за него е фатална

Според "Билд" в България са възмутени от това, че Фолксваген предпочита да сложи в джоба си по-високите турски субсидии. И че бившият канцлер Герхард Шрьодер може би също е дърпал конците.

"А какво казва VW? Официално – нищичко", пише "Билд" и уточнява, че независимо от това в Надзорния съвет везните определено клонят към Турция.

Още по темата

В самия концерн са наясно, че това решение е много деликатно – и го дискутират бурно, отбелязват авторите и продължават: "Шефът на VW Херберт Дийс, който в рамките на преговорите се е срещал лично с Ердоган, дори е поискал становище от канцлерството. Оттам му дали зелена светлина за всяко решение, което би обвързало Турция по-здраво към Европа и към НАТО. А изграждането на завод на Фолксваген ще подаде тъкмо такъв сигнал. В самия концерн се опитват да омаловажат турския случай. Един от мениджърите казва: "Такъв завод е решение за 40 години напред. А дори Ердоган не може да остане толкова дълго на власт".

България примамва с по-ниските заплати

Статия по същата тема публикува и "Зюддойче цайтунг”. В началото вестникът пише, че заводът на Фолксваген вероятно ще се строи край Маниса, близо до Измир. "Но поне още два турски града в момента изтъкват своите предимства. Макар че всъщност изобщо не е сигурно, дали германският концерн ще отиде именно в Турция", пише "Зюддойче цайтунг”. Вестникът цитира становището на министър-председателя на Долна Саксония Щефан Вайл, че решението ще е икономическо, а не политическо.

По-нататък в статията четем: "Но Ердоган едва ли много се интересува от тази тънка разлика. Президентът много иска да си припише заслугата за очакваната инвестиция в размер между 1,3 и два милиарда евро. Напоследък Турция се свлича по склона на рецесията, а през първото тримесечие безработицата официално достигна 13,7 процента. Планираният завод на Фолксваген ще открие до 5000 нови работни места. Критиците обаче предупредиха концерна да не се ангажира в Турция заради състоянието на човешките права в тази страна. В тази връзка Вайл казва, че не бивало у демократите в Турция да се създава впечатлението, ще страната им изцяло е оставена на произвола на съдбата."

"Зюддойче цайтунг” цитира позиция на концерна, че дъщерната му фирма MAN вече от години произвежда автобуси в Анкара. "Говорител на концерна похвали "надеждността на доставките" и "максимално високите стандарти за качество", които са характерни за производството в Турция.

Саудитска Арабия също беше поканила Фолксваген. По информации на АРД Риад предложил премия от около 1000 долара за всеки автомобил, който Фолксваген произведе през следващите 10 години в Саудитска Арабия. Но в момента по политически причини е изключено концернът да се ангажира в тази страна. Иначе в списъка е и България, която примамва с по-ниските заплати", пише „Зюддойче цайтунг”. А според "Билд": "В България емоциите кипят" в контекста на предположението, че изборът в полза на Турция вече е направен.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


229
Още по темата: ТурцияФолксваген
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
132
9
 
8
 
! Отговори
PP преди 4 години
Ще се обърне заради С400.
131
6
 
14
 
! Отговори
V преди 4 години
Това със заплатите го забравете . България е член на ЕС докато заплатите не станат поне източно европейски инвеститорите не могат да си направят сметките .Това води прослувутата гербераска несигурност която е основа на загобата на доверие както от инвеститори така и у работници .Всички те изчакват източно европейското мрз от 600 ? за да си направят сметките .А до тогава България е в безвремие.Доверието е важно нещо а два милина работници и много инвеститори са го снели от мафията герб .
130
13
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В цяла България не могат да се съберат 5 000 висококвалифицирани работници.Докато в Турция такива са над 100 000.Да не говорим, че Турция произвежда автомобили вече половин век. Това са някои от моделите на ФИАТ. Имат сериозни традиции в бранша.Освен това Турция има много по-добра инфраструктура и е огромен пазар, сравнена с малка и бедна България.
129
5
 
2
 
! Отговори
Циник до 144 преди 4 години
Смарянгясаното претърси ли казана пред вашия блок?Ако искаш - ела и пред нашия... Да се наядеш на корем:-)
128
3
 
6
 
! Отговори
a преди 4 години
Значи тука в управителния съвет на Фолксваген мислихме, мислихме, и ... имате право! Затова решихме да изградим завода в Сърбия.
127
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На циничката са му спряли помощите в Германия, защото са хванали Айшето (жена му) с фалшиви документи. Затова е бесен днес.
126
9
 
3
 
! Отговори
До 141 преди 4 години
А спри вече с недомислиците!
125
6
 
19
 
! Отговори
минчо преди 4 години
ахахха работна ръка в БГ ? ахахха ми то няма бре-да сте виждали 25 годишен заварчик,шлосер ,фрезист ,елтехник?-след 20 години тая държава и хлебари няма да има-всичко учи до 30 ИТ,мениджъри адвокати незнам си какви и тая година родното некорумпирано образование като изстреля 20 хиляди виписти и олеле майко-работа няма-не бе има работа -отдавна един заварчик вади 2но 3но над ИТ -не че нешо кой знае какво-просто заварчици няма-а ИТ под път и над път-хайде със здраве
124
7
 
1
 
! Отговори
до 140 преди 4 години
Наемането на чужденци като възможност го казвам с оглед на това,че постоянно ни повтарят,че поради липса на безработица нямало кой да работи в подобен завод. Ако е вярно ,че нямало кой да работи-виждаш-има решение. А ако пък има кой да работи, спокойно-българите ще са с предимство при кандидастване.
123
6
 
7
 
! Отговори
до 135 преди 4 години
Глупости. Ще повторя-в многото заводи за коли в Словакия повечето работници не са словаци. Ще бъдеш изненадан колко много укриаинци, турци и ...българи работят в заводите за коли, и то за заплати-около 1500 -2000 лв. Че такива заплати и в България ги има от години, не ми е ясно за какво ти е да ходиш в Словакия. за украинците разбирам-там заплатите са масово 200-300 лв,, за тях 1500 лве космическа сума. Икономиката на Словакия върви напред заради автомобилните заводи-а те са много.
122
12
 
11
 
! Отговори
Позора на филистера преди 4 години
Не знам колко по изгодни условия ще намери VW в Турция, но ще загуби най-важното което има една компания - репутация и имидж, при положение, че вече са й в дефицит след скандала с фалшифицираните емисии. Да си колаборира и дефакто подкрепя един ......(спестявам ви триенето) - VW отиват към тотал щета!
121
1
 
5
 
! Отговори
До 133 преди 4 години
Ха Допълни сега и кажи да Схванем къде е Проблема?
120
10
 
4
 
! Отговори
до 128 допълнение преди 4 години
Отникъде не следва,че ако заводът е в България работещите ще са само България. напротив-предвиждам Българите да са под 50 процента, ще има внесени предимно-сърби, украинци, турци, македонци, албанци(няма да има гърци-гърците нищо никога не работят). Дори и 100 процента от работещитге да са чужденци-това е добре за България-данъците ще остават за България. Ако ще и работниците да са севернокореици. Схванете-няма проблем с работната сила-заплатите в БГ вече са привлекателни и ча чужденци.
119
5
 
4
 
! Отговори
до 128 преди 4 години
В заводиите в западна европа висококвалифицираната монтажна работа, а и нискоквалифицираната се върши от мигранти, а не от местни. Няма да видиш австриец в завода на Опел, а чужденци-турци, украинци, че и българи, в Словакия-20 процента от работещи в завода на Фолксваген са българи, толкова са и украинците. Схванете-не е проблем работната сила-тя може да бъде обучена, а и могат да се внесат хора-както и сега се прави за фаблитики в западна европа.
118
5
 
13
 
! Отговори
mdaaa преди 4 години
Елено моме ***? Ердоган, ако е деспот, то боко-Мутрата, какво е? Кажи, ***?
117
4
 
7
 
! Отговори
до 127 преди 4 години
И какво-работещите в завода на Фолксавеген в Словакия да не мислиш,че са словаци. Там са българи, сърби ,украинци, китаицзи, араби, *** и тн. Спокойно-работна сила ще се намери. И да няма кандидати за някоя позиция, ще се внесат работници. Дори и в завода на Опел в Австрия не работят там австриици,, а мигранти.
116
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тук ли си?Тук съм.Хубаво. Там стои.
115
8
 
6
 
! Отговори
до 122 преди 4 години
Да, произвеждаха се автобуси Чавдар в Ботевград, само че тези дето ги произвеждаха, отдавна са или пенсионери или лека им пръст. 95% от младите в БГ не стават за нищо, имам предвид за висококвалифицарана монтажна работа.Е, има няколко АйТи-та, ама те работа не вършат. Те си стоят в офисите в климатиците и от време на време хакват по нещо си.
114
3
 
11
 
! Отговори
Аз преди 4 години
Само ще ви припомня едно интервю на Гр. Ганчев- без значение мутра ли е, *** ли е, борец ли е, за да намери 20 млади момчета от региона на Ловеч само да монтират гуми и врати на китайските коли и въобще не говорим за ДВГ, скоростни кутии и т.н., ги е пращал на обучение в Китай, това струва ми се е достатъчно да отговори на въпросите тук - ще има ли завод на VW. Болшинството, които можеха, отдавна ги няма за съжаление!
113
2
 
16
 
! Отговори
ı'm преди 4 години
до :безплатен съвет:другарю, в Белово се прави ТОАЛЕТНА хартия,което значи,че СТЕ специалисти в тази област,остави сложната технология на турците,ти си прави хартията в Белово.