Как да разпознаем "трошката" преди да си хвърлим парите за нея?

Трябва да разчитате най-вече на собствените си очи и ум
21 окт 2020 17:05, Нели Христова
107
Как да разпознаем "трошката" преди да си хвърлим парите за нея?
Снимка: Flickr

Покупката на употребяван автомобил си има и плюсове, и минуси. Плюсовете са ясни: спестявате пари, и то все повече, защото цените на новите автомобили растат с доста по-бързо темпо от инфлацията напоследък. Минусите се изразяват най-вече в неизвестностите около техническото състояние на машината. Продавачът, разбира се, е последният човек, който да ви помогне да намалите тези неизвестности. Неговата цел е да продаде автомобила на максимално висока цена - което в повечето случаи е в противоречие с вашата цел, която е да научите максимално много за колата, преди да я купите. Затова трябва да разчитате най-вече на собствените си очи и мозък. Ето някои сигурни признаци, че нещата не са толкова добре, колкото продавачът ги представя.

Не ви дават да запишете VIN номера

Това е първият тест за продавача - ако по някаква причина той отказва да ви предостави VIN номера на колата за проверка, направо сложете точка на преговорите.
Можете да направите тази проверка при всеки официален представител на марката - някои ще го направят безплатно, някои може и да ви поискат някакво символично заплащане. Има и онлайн платформи за проверка, но те като цяло са по-скъпи.

Проверката по VIN не е вълшебно средство, за жалост. Тя дава история само за времето, в което автомобилът е поддържан гаранционно и в официални сервизи - а повечето коли, внасяни в България, обикновено са надживели отдавна този период. Много от тях са обявени от застрахователи за тотал щети и съответно фаталният удар не е отразен в сервизната история.

Впрочем самият факт, че автомобилът е претърпял удар, не е непременно причина да се откажете от покупката. Въпросът е дали е възстановен професионално след това, или е слепен набързо в селски гараж в България, за да "има търговски вид".

Твърде оптимистичен километраж

Проверката по VIN обаче е безценна за друго - да ви подскаже дали километражът е реален. Преди време проверихме така един привидно много привлекателен Nissan Qasqhai, на едва 106 000 км пробег. Оказа се, че при последното си официално сервизно обслужване през 2013 е бил на... 192 700 км. Оттогава явно е вървял назад.

Въпреки предприетите уж мерки превъртането на километражите си остава масово явление на българския пазар на "нов внос".

Равномерна ли е боята?

Противно на убеждението на много хора, тъкмо каросерията е най-скъпата част от автомобила.

Много специалисти съветват да се снабдите с дебеломер преди огледа, за да проверите равномерен ли е слоят боя и дали върху някои елементи тя не е по-дебела - сигурен знак за допълнително боядисване и съответно - за претърпян удар. В това има логика. Случва се обаче ударен автомобил да се поправи, като просто се подменят панели с такива от автоморгата - при тях боята също е фабрична, в същия цвят и със същата дебелина.

Още по темата четете на сайта на Automedia.bg
 


107
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
101
0
 
0
 
! Отговори
ЕКСПЕРТ преди 1 месец
Карам RR на 76 години . Нема грижа по него. Върви като змей. Много поздрави от Коста Рика
100
5
 
12
 
! Отговори
Хенри Форд преди 1 месец
Купуваш си чисто нова кола, след 250 000 километра я шиткаш на баламите да се ядосват. И си вземаш нова.
99
1
 
4
 
! Отговори
Чича Ви Митко преди 1 месец
Ей тука само от корифей нагоре. Едно е безспорно - нямате равни в разтягане на лакърдии. А де да можехте и да разбирате от коли ......
98
2
 
16
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 месец
Не е важно дали колата е боядисвана след удар,а дали е поправена както трябва.
97
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В България се продават само трошки, в чужбина като чуят, че българи идва с микробус чужденците се ослушват и излизат на площада да си продадат счупените таралясници, качват ги на платформата, газ до България, там лек козметичен ремонт и хайде на пазара с ненормално завишената цена. Купуват кошници за по 1000 евро, а в България ги търгуват по 5000, ето това е бизнеса на българина. Дори да е скъпа колата, пак няма никакви гаранции, че ще купиш нещо свястно.
96
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Направо ми се просълзиха очите, некви 123ки, гледам календара,вече сме почти 21г от новия век.
95
2
 
8
 
! Отговори
Sperko преди 1 месец
Днес.бг - онлайн форум на паралиите и баровците. Останете със здраве!
94
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
подменили частите на старите коли с фалшиви военните или наблъскали старите коли с войната по пътищата умишлена и сега ви изглежда че новите коли вървят, новите коли за нищо не стават..

И не ми отговорихте на въпроса що максималната ти мощност трябва да е надута до небесата, след като няма никаква зона на мощност и не става да се кара спортно
93
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
то колата е да си я правиш сам
92
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
''Москвич-408'' двата фара от първите,произведен 1966г.цяла седалка отпред,горни скорости.Стъклена бензинова помпа,манивела,малък радиатор като за Сибир,пали при минус 30 от раз!Хрусчов ги е разтрелвал за некачествена работа!Няма чупене!Всичко се ремонтира на пътя!
91
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Трошка лииии?!Жестоко съжалявам,че си продадох 123-ката!Този автомобил щеше да ме надживее!Е, сега ще надживее колекционера на който го продадох....
90
3
 
1
 
! Отговори
Разбирачев преди 1 месец
Язе па си купуем кола саде от с. Енево шуменско. Село село аммаа пичовете си разбират от работата. Хем колите са арни, хем километрите малко,ем пък всите са нововнос. Вчера включвам интернето иии що да видим,таралясници дека са пуснали корени от преди 3 годин,пише,че са нововнесени преди 10 дена. Може да Ви ги изброим и по марки. Е,па паднааате ми в очите. Може да сте Шапо и син може да сте "Шапо и двама сина" ама нема да купуам вече от Вазе.
89
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
много накриво си мерите пишкките с тия мощности при новите коли и всичко вътре е електроника
88
2
 
3
 
! Отговори
До преден калник преди 1 месец
W211 e също много корав и луксозен автомобил.Виждал съм такива на по милион километра -с малко ремонти още движат.Единствената болежка да автоматиците особено 7г.Прекалено наточените модификации съветвам да се избягват защото цените на ремонтите са солени но ако искаш нещо като w124 само че правено след 2000-та те съветвам да се ориентираш към това.Ем евтино ем здраво а луксът вътре напомня на евтино бентли.Е по-гадно е от бентли.Седашките се протриват на 400 хил км ;)
87
9
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
аре обяснете ми какви са тия конски сили при новите коли които купувате и икономична кола едновременно, при положение че вътре всичко е електроника, може отвреме на време да я правят по-мощна или по-икономична в зависимост от теста, кво ви казвам, мамят някъде, нали всичко следят с камери големите компании, в реално време могат да ви променят електрониките по колата..
86
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
при новите коли всичко е конспирация, няма да се учудя вътре да има някъде разредител на горивото, да намалява мощността реална на колата и да е по-икономична и да купувате мощен двигател само на хартия. И що толкова надути мощности, като е само максимална мощност, в ниските обороти е много зле и много ниска мощност и въртящ момент, тъппо направено!
85
10
 
7
 
! Отговори
Хохо преди 1 месец
Затова препоръката ми е (от личен опит) , купувайте евтини Голфове, бензинки, над 10год.
84
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
124-ката си остава джипсидрийм. След него мерцедес си поправиха грешката, като направиха це класа - слабо окачване, малки дефекти по мотора, лоша ел. инсталация и изключително ръждясващо купе.
83
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
що ниски гуми?
82
1
 
11
 
! Отговори
Хохо преди 1 месец
В България каквото и МПС да си купиш или внесеш, след 5 години е амортизирано. Кофти горива( особено дизела), кофти масла, кофти части, кофти пътища.