ООН предупреждава: Старите коли са замърсяващи и опасни

Някои от тях са опасни за шофиране
26 окт 2020 22:00, Нели Христова
132
ООН предупреждава: Старите коли са  замърсяващи и опасни
Снимка: БГНЕС

Стари, замърсяващи и опасни - колите втора употреба, изнасяни с милиони, са заплаха за развиващите се страни, защото липсват достатъчно норми за регулирането на тази търговия. Това се посочва в публикувания днес доклад на Програмата на ООН за околната среда, предаде АФП.

Европейските страни, които са над половината от световните износители (три милиона частни коли годишно между 2015 и 2018-а), изпращат старите си автомобили най-вече на изток, но и в Нигерия и Либия.

Япония ги пласира в Близкия изток и страните от южната част на Африка, а САЩ - в Мексико и ОАЕ.

Може би в богатите държави някои смятат, че е полезно да се осигурява втори живот на достъпна цена и възможност за транспорт в други страни. В страни като Кения и Нигерия повече от 90 процента от автомобилите, закупени днес, са втора употреба.

Но на практика, експертите на ООН установяват, че много от автомобилите, изнасяни в по-бедни страни страни, не отговарят дори на минималните стандарти за замърсяване на въздуха и често са опасни за шофиране. Наред с това в такива страни са твърде малко правилата за контрол на качеството на превозните средства.

В пристанището в Амстердам бе направена инспекция от нидерландските власти в края на 2019 година. Средната възраст на колите бе 18 години. От тях 93 на сто имаха норми Евро 3 и по-ниски. Част от колите не са били годни за употреба, а някои са били със свален катализатор.

Гледката не беше приятна, подчертава Роб де Йонг, който ръководи отдела Трайна мобилност към Програмата на ООН за околната среда. "Повечето от тези коли са много стари, замърсяващи, харчат прекалено много и са опасни", допълва експертът.

Днес в световен мащаб на път са около 1 милиард свтомобили. Очаква се този брой да се удвои до 2050 г., като голяма част от растежа идва от продажбите на употребявани автомобили в страни с по-ниски доходи, отбелязва Брад Плъмър в "Ню Йорк Таймс"  във връзка с предупреждението на ООН. Транспортът вече е виновен за една четвърт от емисиите въглероден диоксид, които бързо нагряват планетата. А в много африкански градове автомобилите и камионите са се превърнали в доминиращ източник на замърсяване на въздуха, което вече убива над 3 милиона души по света всяка година, отбелязва в статията си автора.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


132
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
79
0
 
6
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 3 години
Бъди жив и здрав пич.И аз карам колело, ама не шосейка. Някой ден живи и здрави може да се засечем по някой баир.
78
0
 
26
 
! Отговори
Дядо Лазер преди 3 години
Дядо Лазер предупреждава: Ако ООН не ми купи нова кола Евро-6, ще карам жигулата на 5000 оборота в Берлин.
77
1
 
7
 
! Отговори
Пффф преди 3 години
До Вуйчо ВаньоБатенце. Не ми се прави на отворен.Мен няма как да са ме задминавали "G-classe" по пътищата по простата причина, че нямам кола - карам колело и карам по тротоара. А ако мине някой голям двигател гледам настрани, защото не искам да се разстройвам, докато въртя ***. Винаги трябва да намираш позитивизъм. Аз например си представям, че въртя пeдалите за здраве. И то си е така. Има позитивни неща в тоя живот, стига да пожелаеш да ги видиш.
76
1
 
2
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 3 години
До приятеля 93. Батенце явно отдавна не си виждал най-новите G-classe.... явно са те задминавали бързо и не си успял да видиш, че са с Пластмасови фарове, а даже и ги накичиха с "дей лайтс".Имах очиларка, а сега като бедняк карам МЛ, та горе долЕ съм чувал нещо за мерцедес.И като спомена "гегата" да ти кажа, че G-classe, иначе казано W460 се произвежда от 1979, а не от 84та батенце. Лека нощ
75
0
 
2
 
! Отговори
АнтиФа преди 3 години
Аз съм изследвал хора от АнтиФа преди да станат модерни.Носеха голям ентусиазъм (подплатен незнайно как) още преди 3-4 години. Мишкуваха си тайничко и току-палеха някоя интрига. Маши са. Има един "Георги Драганов" - движи АнтиФа страници по целия български фейсбук тоя. Много е нагъл. Има си клакьори, дето пишат коментари под постовете му в страниците.Няма разбиране с тия противняци - знаят си само тяхната и ако не приемаш "свободното им мнение" си глупaк... Дебат - 0%. Подривници.
74
2
 
4
 
! Отговори
Гей АнтиФа преди 3 години
Искам всичко неприсъщо за нормалните човешки общества - еднополов секс и свободия
73
0
 
4
 
! Отговори
Аз съм Говньо преди 3 години
До Вуйчо ВаньоГегата се произвежда със стъклен фар от 1984-та до ден днешен. Дизайн не е променян.Чобаните си я харесват и такава.
72
0
 
2
 
! Отговори
УПЛАШЕН преди 3 години
Аме тези ГЕЙОВЕ *** да карат едно по едно.Ние още от свинския грип не сме се осъзнали.Кво ме интересува световното потепление като ще мрем от COVID 19?
71
0
 
2
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 3 години
До валя.... Исках да кажа, че си глупаааак вале.Мерцедес W124 също е със стъклен фар, с ербег, и се произвежда 12години!!!! ДванайсЕ булка!!! А не като днешните А класи глупааако
70
4
 
2
 
! Отговори
Идва края преди 3 години
Идват преломни времена. Държавите гледат на урyнгел - компаниите ги изпревариха.Или ще влезем в система на управление на компаниите и ПЪЛЕН комунизъм, или правителствата ще вземат мерки, но се съмнявам - много са корумпирани.Компаниите са новите държави. А алгоритмите са новите закони.Гответе се за АДСКИ МАСОВИ касапници.
69
2
 
2
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 3 години
Абе както вика един познат " Ако фара не ѝ е стъклен не ми я хвали!!". И е прав - всичко след 2000та е пластмасаляк, подпреш му се на калника и той се огъва. Едно време колите бяха коли, и мъжете мъже, а сега го гледаш батката, нацепен, епилиран, татуиран, а не може да си смени крушката на ЕСката.
68
0
 
0
 
! Отговори
Шая-Ший преди 3 години
Дъщерята на г-н Елън мъск се казва #359c41-XiiТоя нормален ли е? Това е човешко същество, не ти е някакъв забавен пост във фейса...Елън е за затвора.
67
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Санкции, санкции ни трябват. Фрашкани сме пари живеем в преуспяла държава, а сме фенове на ретро автомобилите. Необяснимо явление. Вместо да си купуваме чисто нови коли на всеки 5 години ние предпочитаме старите класики за да дразним ООН.
66
0
 
4
 
! Отговори
Коври-19 преди 3 години
Не кОпуваи коли на старо - имат кови. Също така си носете бурките всеки ден и спазвайте всяко правило, което ви се сервира ОТГОРЕ!!!!!Иначе ще стане много страшно за всички. Ако не слушкате.
65
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
OОН да вземе да се погрижи за други малко по-важни проблеми от старите коли.
64
0
 
2
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 3 години
До Евро 1,2,3......Цялата класификация е Условна... И като такава е обречена на неуспех ама карай.Та Евро 1 е 1992-1996Евро 2 1996-2000Евро 3 2000-2005 Евро 4 2005-2010Евро 5 2010-2015Евро 6 2015- досега!
63
3
 
8
 
! Отговори
Имам решение преди 3 години
Какво ще кажете да измислите наказание за всеки, който управлява стар автомобил? Пример:Кола над пет години - данък 1000 лв.Над 10 години - 3000 лв.Над 15 години - 5000 лв. и обществено полезен труд.Над 20 години - 8000 лв. и 3 години затвор!Как не го е срам българина да е такъв фен на старите коли!? Вместо да си купи нова, от завода, все пак живеем добре, богата страна сме, впечатляваща социална система, бликаща талант след талант образователна, ненадмината здравна, а се стиска за кола...
62
1
 
2
 
! Отговори
Golf 2 TDI преди 3 години
Турбо-дизел инжекцион.Дизела е смрт.
61
1
 
5
 
! Отговори
Т.Шак преди 3 години
Тия не ги слушайте! И с магарешки каручки да тръгнем, пак ще ни обвинят, че отделят парникови газове. Вече официално са нарочили кравите.
60
1
 
7
 
! Отговори
Ядки Кронос преди 3 години
До Вуйчо ВаньоАз имам една калибра Евро 2. Седяла е само под дърво, в гараж и баба ми ходи до лидъл с нея. Не се кара, но маслото се сменя всяка седмица с най-скъпото.Вадим я от гаража само и единствено за минимални седмични разходки до сервиза, на 300 метра, където и правят пълен технически преглед ежеседмично.Заводска - перфектно състояние.Сядаш и караш ЧИСТО НОВА. СПЕШНО