Елегантна и стилна: Как българи реставрираха ВАЗ 2101 "Жигули"

Спецверсията е кръстена 50th Anniversary
14 мар 2021 22:45, Нели Христова
134
Елегантна и стилна: Как българи реставрираха ВАЗ 2101 "Жигули"

ВАЗ 2101 "Жигули" е първият автомобил произведен във Волжските автомобилни заводи, като е и моделът с най-голям брой направени автомобили на поточната линия. Машината е лицензирано копие на Fiat 124, като е пуснат на пазара, с редица модификации спрямо донора си, през 1970 година.

В чест на 50-годишнината на модела, от българската компания за доработки GB Design решават да направят уникална възстановена Lada 2101, разказва сайтът Motor1. Спецверсията е кръстена 50th Anniversary. Екипът определено се е постарал много и резултатът е наистина впечатляващ.

Макар Fiat 124 да е имал доста добре изработен салон, руснаците го модифицират сериозно и резултатът е добре познатата "евтиния" от нашето детство. Именно върху интериорът е и фокусът на родните специалисти, които буквално са разглобили кабината и са я конструирали наново, с използване на качествени материали.
След разглобяването на всички детайли от салона, е положена шумоизолация на пода и по всички панели на купето. След което всеки един детайл е преработен или модифициран, като единствените оригинални неща са отворите на парното.

Седалките, които очевидно не са оригиналните от ВаЗ, са облицовани във фина кафява и бежова кожа с контрастни бели шевове. Воланът е с дървена облицовка, като дърво се вижда и по други места в кабината, а педалите са алуминиеви. Налице е изцяло нова централна конзола, в която е поместена качествена аудиосистема.Може би ви правят впечатление кожените чантички на вратите и на гърба на седалките - това е едно оригинално решение, което играе ролята на ниши за съхранение на предмети.

Целият проект е правен на ръка, като е отнел на GB Design близо 4 месеца и е звършен в края на миналата година. Машината е предназначена за частен клиент (за което свидетелства специална табела под лоста на ръчната спирачка) и ще си остане в една-единствена бройка.

Снимки на уникалния автомобил може да разгледате на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
90
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В наше време пиндостанците са тези, които се чудят на кого още да сложат непазарни бариери и санкции. Кoмyнягитe му с ***.
89
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Просторни екокожени чанти имаше на вратите на стандартната "Волга" ГАЗ24.аз там си съхранявах книжката, талона и застраховката.
88
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нека не забравяме, че трудно се купуваха или изобщо не се купуваха и други неща - наркотици например.......... Наркоманските синчета на тогавашните БКП величия разбиваха аптеките за Перхизан (Перки), Котерпин, Валиум/Диазепам (бензарки) и барбитурати от всякакъв характер! Имаше и такива които посягаха и на книжарниците за кашонче с лепило Кале или Хелми! Само "веганите наркомани" дишаха канцеларско лепило което се миеше с вода! :)))))))))))))))))))))))))))))))
87
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Мутрите и техния ескорт от придворни сега са основно на на Мерцедеси и чат пат някое БМВ или Ауди от висок клас! А мутрите са от БКП, няма мутра без БКП корен, просто няма!
86
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 87"И по-добре, че колите се купуваха по-трудно."Естествено че е било по-добре. Само ти си имал кола в квартала и си се дуел като пуяк. Комунистите най-обичате да сте нещо повече от останалите и затова се чудите как да сложите непазарни бариери. Като жителство например. Или роднинство на активен борец. Жалка история, но времето и червеите ще прочистят нещата.
85
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И по-добре, че колите се купуваха по-трудно. Сега и улиците и тротоарите са задръстени с тях.Нека не забравяме, че трудно се купуваха или изобщо не се купуваха и други неща - наркотици например.
84
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 79Много ми харесва как казваш че сте били по-добре тогава и по-зле сега. Което за една част от другарете е абсолютно вярно. Но изобщо не е вярно за всички.Кое е това, което тогава не си плащал, а се га го плащаш? Боядисания бензин ли?
83
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
....които се возеха в Чайки. ......На Чайката се возеха само на парад като 9ти Септември или 1ви Май! Тошковата династия прелиташе от Банкя до Бояна с Мерцедесите и на всеки 50 ментра по околовръстен път поставяха по един милиционер с калашник да варди! Преди да премине Тоши ги спускаха от Газка като аптекарски шишенца в жега и студ - тардовете фараонни! :)))))))))))
82
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Никакви връзки не трябваха да си купиш кола, както лъжеш, .............Никакви връзки не ти трябваха ако ти се чака 15 години или имаш валута във външнотърговска банка за за си я купиш от Корекома за коли който беше във Люлин! Обаче, за да имаш сметка във външнотърговска банка трябваше да си комунист! Простосмъртен безпартиен нямаше такива възможности! Лъжите на БКП партийците от едно време са плитки а носовете им - дълги!
81
6
 
7
 
! Отговори
До 81 преди 3 години
Отивай да набиеш канчето на този, който те е излъгал кой на каква кола се е возил.Имаше десетина човека, които се возеха в Чайки. Останалите началници се возеха най-много на Волга. Никакви връзки не трябваха да си купиш кола, както лъжеш, а и не ти трябваха. Правиш си вноска за автомобил, поучаваш номер и чакаш да дойде предната партида от автомобила, който си избрал и го взимаш. По всяко време можеше да си смениш избора с друг автомобил. Можеше и Волга да си купиш, но струваше два пъти повече
80
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Мутрите и техния ескорт от придворни сега са основно на на Мерцедеси и чат пат някое БМВ или Ауди от висок клас! За Пурко пишман-началник има стар Фолксваген или Опел на 10 години!А за редовия гражданин - Опел, Фолксваген, Рено, Пежо, ... на 25-30-40 години.
79
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако преди 1989 година всички сме били еднакво бедни, то какви сме сега, когато 90% от населението, което е с по-ниските доходи, има по-нисък жизнен стандарт в сравнение със същите 90% преди 1989 година. Останалите 10% сега имат десетки, стотици и хиляди пъти по-високи доходи.
78
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тошко и неговия ескорт от придворни се водеха основно на Мерцедеси и чат пат някое БМВ от висок клас! За Пурко текезесар-началник имаше Волга и по рано Вършава! А за редовия гражданин - Лада, Москвич, ЗАЗ,Трабанче и ако си голям късметлия с червена "връзка" - Шкода и Варбург!
77
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Литър бензин беше 18 стотинки, после 25 стотинки, после 40 стотинки, не помня дали мина през 60 стотинки, но чак към края на 80-те стигна 80 стотинки при нетна минимална заплата от 140 лева и нетна средна заплата от 261 лева. На пръв поглед през 1989 стана по-скъпо от сега, но всъщност тогава разполагахме с повече пари от сега заради другите неща, за които плащаме и които сега изяждат почти цялата заплата на 80% от хората в България.
76
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 108Литър бензин А-86 беше 80 стотинки. Сам си направи сметката колко литра можеше да се купи с минимална и средна заплата тогава и сега. А че заради разликата в пробега за единица гориво сега пътуването излиза много по-евтино да не говорим. Защото като погледнеш трафика по пътищата ти става ясно.Но ти може като истински честен социалистически труженик да си имал достъп до по-евтиния бензин, в който имаше синя боя.
75
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всички бяхме еднакво бедни и нямаше база за сравнение, освен другарете от политбюро...Барманите и сервитьорите по онова време си докарваха повече пари от инженерите и учителите.Базите ни за сравнение бяха Корекомите! Барманите по слънчака и златните бяха връзкарски синчета с подчертана червена характеристика, не всеки простосмъртен можеше да стане бавман навсякъде.
74
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 81Имали сте пари за нови коли тия дето бяхте по-равни. В нашето семейство имахме последователно ЗАЗ, задните врати се отваряха назад, Москвич 8-ца и Жигула купена 15 годишна през 80-те. Миналата година си купих за втори път нова кола. А че ти нямаш сега пари си е твой проблем, който между другото може само да ме радва. Съдбата си знае работата.
73
2
 
15
 
! Отговори
Калеко Алеко преди 3 години
До Анонимен 108...Колко да са били евтини при 200 лв. заплата, да не говорим че бяха и дефицитни, като всяко нещо по времето на СОЦА и се поръчваха с предварително записване, бензина беше евтин но с ниско качество..Храни имахме ако си ги произведяхме на село, а в магазините имаше салам кучешка радост и още 2-3 продукта... Всички бяхме еднакво бедни и нямаше база за сравнение, освен другарете от политбюро...Барманите и сервитьорите по онова време си докарваха повече пари от инженерите и учителите
72
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Сравняваш колите от запада и соца през 70-те години и установяваш колко зле сме били като цяло! От толкова много "червен и учен потенциал" нямаме нито една кола собствена разработка с изключение на чехите и Източно германците! Зоните на традиционно комунистическо анти-акълие са много добре обособени, една от които си остана България!
71
5
 
9
 
! Отговори
Като си преди 3 години
До Bad Company Като си *** ще мажеш и ремонтираш. Безброй БМВ и Мерцедеси съм видял превърнати в кочини за 2 години от дебилните им собственици. Имам Лада 1300 на 42 години и само тук-там съм и закърпил пода и праговете. Шарнири са сменявани 1 път. Клапаните са регулирани 1 път.