Елегантна и стилна: Как българи реставрираха ВАЗ 2101 "Жигули"

Спецверсията е кръстена 50th Anniversary
14 мар 2021 22:45, Нели Христова
134
Елегантна и стилна: Как българи реставрираха ВАЗ 2101 "Жигули"

ВАЗ 2101 "Жигули" е първият автомобил произведен във Волжските автомобилни заводи, като е и моделът с най-голям брой направени автомобили на поточната линия. Машината е лицензирано копие на Fiat 124, като е пуснат на пазара, с редица модификации спрямо донора си, през 1970 година.

В чест на 50-годишнината на модела, от българската компания за доработки GB Design решават да направят уникална възстановена Lada 2101, разказва сайтът Motor1. Спецверсията е кръстена 50th Anniversary. Екипът определено се е постарал много и резултатът е наистина впечатляващ.

Макар Fiat 124 да е имал доста добре изработен салон, руснаците го модифицират сериозно и резултатът е добре познатата "евтиния" от нашето детство. Именно върху интериорът е и фокусът на родните специалисти, които буквално са разглобили кабината и са я конструирали наново, с използване на качествени материали.
След разглобяването на всички детайли от салона, е положена шумоизолация на пода и по всички панели на купето. След което всеки един детайл е преработен или модифициран, като единствените оригинални неща са отворите на парното.

Седалките, които очевидно не са оригиналните от ВаЗ, са облицовани във фина кафява и бежова кожа с контрастни бели шевове. Воланът е с дървена облицовка, като дърво се вижда и по други места в кабината, а педалите са алуминиеви. Налице е изцяло нова централна конзола, в която е поместена качествена аудиосистема.Може би ви правят впечатление кожените чантички на вратите и на гърба на седалките - това е едно оригинално решение, което играе ролята на ниши за съхранение на предмети.

Целият проект е правен на ръка, като е отнел на GB Design близо 4 месеца и е звършен в края на миналата година. Машината е предназначена за частен клиент (за което свидетелства специална табела под лоста на ръчната спирачка) и ще си остане в една-единствена бройка.

Снимки на уникалния автомобил може да разгледате на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Вартбург!
9
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Елегантна и тилна"Вица на месеца.Тоя сандък е копиран май от фиат.Ми да го бяхя изкопирали по-старателно.
8
4
 
8
 
! Отговори
До 3 преди 3 години
Толкова и разбираш! :-) Момчетата са много добри в това което правят! Но до сега не бяха толкова известни. С този проект влязоха в една камара български, руски и европейски специализирани издания! Което бързо ще им донесе клиенти от цял свят! И Вилнер като почна на времето много разбирачи като теб му се смееха, ама сега Вилнер са известни в цял свят, а такива като теб и името се не смеят да кажат!!!
7
3
 
23
 
! Отговори
до 1 преди 3 години
Едно време нашите са чакали 15г. за съветска кола. В Пловдив имаше в северната част на града до комбината магазин за коли. Там се получаваха цели партиди от един цвят. Който имаше търпение - чакаше и за цвят. Останалите купуваха каквото има като им дойде реда. Паркингите пред блоковете бяха празни.Това е някъде 1973г.-1980г. Пред блока имаше малко коли.Сега съседи и по 3 коли.През последните 5 г. няма места на паркинга.В Кършияка живея. Съседите имат 2 и по 3 коли в семейство и не са евтини.
6
6
 
6
 
! Отговори
ВАЖНО: преди 3 години
От приватизации, от подкупи, от министерства, от държавни холдинги, от национални лотарии тази държава като банкова касичка е наливала всичко в компаниите на Сакскобургите и всичко се инвестира и препира в какво ли не ...
5
2
 
15
 
! Отговори
Добре е преди 3 години
Няма лошо! Има едни Сервиз SOS ги превеждат, английско ТВ шоу. Там реновират даже пълни счупейки от преди войната и никога не ги делят на калпави и хубави. За мен лично, по-добре да беше като от завода, но човекът е имал друго виждане.
4
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не е реставрирана а тунингована. Тунинга е добър но въпросния автомобил вече има доста малко допирни точки с оригинала
3
11
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ще умра от смях.Тия, които са я направили тая глупост, явно имат ПРЕКАЛЕНО МНОГО време и излишни кинти за да слагат на СВИНЧЕ ЗВЪНЧЕ, а с тия абсурдни джанти направо са счупили тъъпомера.Абе, хората са казали, класата е начин на мислене, а на тия момчета класа не им достига.
2
1
 
1
 
! Отговори
ВАЖНО: преди 3 години
Всяка *** сделкичка всяка интрига всички пари от публичните сектори и тяхната последваща разруха поради липсата на средствата за иновации и модернизации и дори данъци са били изпрани от една компания и нейните сърни, но всички те по един или друг начин са собственост на Сакскобургите. Това му е бизнеса на Симо да затърка публичните сектори и да изкара милиард преди да умре. А защо не два а лайненце нацистко ... Да си купиш малка тропическа а?
1
21
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
При мъдрото управление на герберите нямаме пари и за Жигула. Факт