Елегантна и стилна: Как българи реставрираха ВАЗ 2101 "Жигули"

Спецверсията е кръстена 50th Anniversary
14 мар 2021 22:45, Нели Христова
134
Елегантна и стилна: Как българи реставрираха ВАЗ 2101 "Жигули"

ВАЗ 2101 "Жигули" е първият автомобил произведен във Волжските автомобилни заводи, като е и моделът с най-голям брой направени автомобили на поточната линия. Машината е лицензирано копие на Fiat 124, като е пуснат на пазара, с редица модификации спрямо донора си, през 1970 година.

В чест на 50-годишнината на модела, от българската компания за доработки GB Design решават да направят уникална възстановена Lada 2101, разказва сайтът Motor1. Спецверсията е кръстена 50th Anniversary. Екипът определено се е постарал много и резултатът е наистина впечатляващ.

Макар Fiat 124 да е имал доста добре изработен салон, руснаците го модифицират сериозно и резултатът е добре познатата "евтиния" от нашето детство. Именно върху интериорът е и фокусът на родните специалисти, които буквално са разглобили кабината и са я конструирали наново, с използване на качествени материали.
След разглобяването на всички детайли от салона, е положена шумоизолация на пода и по всички панели на купето. След което всеки един детайл е преработен или модифициран, като единствените оригинални неща са отворите на парното.

Седалките, които очевидно не са оригиналните от ВаЗ, са облицовани във фина кафява и бежова кожа с контрастни бели шевове. Воланът е с дървена облицовка, като дърво се вижда и по други места в кабината, а педалите са алуминиеви. Налице е изцяло нова централна конзола, в която е поместена качествена аудиосистема.Може би ви правят впечатление кожените чантички на вратите и на гърба на седалките - това е едно оригинално решение, което играе ролята на ниши за съхранение на предмети.

Целият проект е правен на ръка, като е отнел на GB Design близо 4 месеца и е звършен в края на миналата година. Машината е предназначена за частен клиент (за което свидетелства специална табела под лоста на ръчната спирачка) и ще си остане в една-единствена бройка.

Снимки на уникалния автомобил може да разгледате на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз си купих Вартбург 14 дни след като си направух вноската от 1500 лева за лека кола. Първоначално си мислех за Лада, но исках колата веднага, а не след 2-3 години, както беше с ладите по мое време. Колебаех се между няколко марки и модели, които можех да купя веднага. но не сбърках с вартбурга, както верочтно нямаше да сбъркам и с другите. Можех да си направя вноска за Лада и да си карам вартбурга, но нямаше смисъл, а после дойде и 1989 година и на практика спряха вноса на ладите.
49
5
 
16
 
! Отговори
Калеко Алеко преди 3 години
До Минало незабравимо ... "Западните трошки" за които говориш другарю по онова време бяха ретро автомобили от 50-60 години на миналия век, попаднали по неведоми пътища в нашата СОЦ-държавица, за които нямаше и части ... Що се отнася до москветата, заските, жигулките и ладачките, всичи те бяха изработени по западни технологии, но префасонирани от руснака с чу.ка и теслата. Тези които ги имаха се превръщаха по неволя в монтьори ... Филмът - "Баш майстора отива на море" от онова време казва всичко
48
0
 
3
 
! Отговори
Важно ми е да знам преди 3 години
Снимката на Димитър Кьосемарлиев ли е?
47
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Истината е, че там където минавах и както минавах с онези коли от 80-те години, сега не смея да мина с новия си джип.
46
4
 
3
 
! Отговори
Минало незабравимо преди 3 години
И аз това написах - Фиат 124 май беше кола на годината, а Ладата е на негова база.Какво не си разбрал.
45
3
 
7
 
! Отговори
Обективен преди 3 години
При тези цена като на Ладите, навсякъде по света би имало дефицит за коли с такава цена и качество. На Запад прикриват дефицита с повишаване на цената и така намаляват платежоспособното търсене, докато търсенето си го има. И в България ако бяха сложили цена 20000-30000 лева за Лада, нямаше да се чака няколко години, примерно две-три години, както беше в края на 80-те. Основни неща не знаете.
44
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Минало незабравимоЛадата не е била никога кола на годината. Фиат124 беше кола на годината 1966г.
43
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Правиш 1500 лева вноска и после нищо не плащаш всеки месец, както лъже един тук. За Лада чакаш година-две, а за останалите чакаш първата доставка. Аз така си взех моята кола, с първата доставка в средата на 80-те, защото не ми се чакаше една-две години за Лада. По това време жигулата струваше 6100 лева, а аз купих кола за 8400 лева, за да не чакам. Имахме пари икупуваахме нови коли. Сега нямамае пари и купуваме стари коли, факт.
42
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако наистина се беше чакало над 10-20 години за Лада, то в България нямаше да има повече от 100 лади. Първата Лада е произведена през 1970 година, а в България започнаха да ги продават в края на 70-те години, а след 1989 година почти спряха да ги внасят.
41
11
 
8
 
! Отговори
Минало незабравимо преди 3 години
Първата Лада е произведена през април 1970 година на базата на Фиат 124, която май беше кола на годината. После и Фиат и Лада имаха нови модели. Железни коли бяха ладите, палеха от раз през зимата, докато някоя и друга западна трошка я бутахме по 200-300 метра докато запали, ако запали.
40
5
 
16
 
! Отговори
Ех,спомени... преди 3 години
И манивелата й липсва, а също така и кожуха отпред на радиатора, че като падаше температурата до 5-6 градуса и не можеше да пали ,а под нулата-бутахме 200-300 метра..И която първа запалваше-първо дърпаше "Москвич"-а,та той да дърпа останалите Жигули/Лади/..Ехх,колко хубаво беше..Особено когато след като си се уволнил от казармата ти е дошъл реда да си купиш Лада,защото прозорливия ти дядо преди 20 години е направил 1500 лв. вноска и си е плащал всеки месец,та след 20 г.унука да е с Лада!!!
39
4
 
12
 
! Отговори
Пропуск преди 3 години
Къде е картона на решетката? Че в тоя студ никога няма да стигне необходимата температура, пък за кожата с ципче трябват връзки в Мототехника.
38
2
 
16
 
! Отговори
Я пак преди 3 години
До СвидетелВуйчо ми направи вноска за кола Юли 1971 г. когато се роди вторият му син. Купи си Фиат 1984 г. Има-няма 13 години.
37
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ади момченцата с потрошени гоУфове от Перникда не се изказват за ВАЗ.Най-добра беше Lada 1500 S.
36
13
 
8
 
! Отговори
Свидетел преди 3 години
До ЧебурашкаНе знам какво си виждал,най-вероятно само си чувал за 10-15 години чакане и повтаряш като папагал.Баща ми направи вноска Ян.1974г. и на 30-ти Юни 1978 купи Лада 1500,като последните шест месеца чака за т.н. търсен цвят-бял.Това в Мототехника Варна.Брат му направи вноска година и половина по-късно в Сливен и чака към шест години.Всъщото време Москвич 1360(цена 5100лв)излизаше за около 2-2,5г.Полските Фиати,Вартбурзите и Трабантите бяха без ред.В случая не говорим за носталгия.
35
16
 
7
 
! Отговори
БИВШ ТАКСИДЖИЯ преди 3 години
По времето на Бай Тошо всички таксита бяха ВАЗ.Минаваха по 1 000 000 километра БЕЗ РЕМОНТ!Свако ми си купи такава преди повече от 40 години и още я кара.Няма проблеми,само смяна на масло и накладки.
34
4
 
11
 
! Отговори
Елегантна?! преди 3 години
Стилна?!В некоя паралелна вселенаИли пък болен мозъкДе го видехте тоя стил?Кое точно е елегантно?
33
13
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това дори не е кола бе.Бяха шумни, трошаха се лесно, а части нямаше, търсиш всичко с връзки и познати.Гадни времена бяха.А и чакаш 12-15 години за си купиш една морално остаряла талига
32
6
 
24
 
! Отговори
Соцносталгиците преди 3 години
Примляскват умилително, а ние си знаем за каква тояга става дума...каруца с двигател с дизайн на Фиат от 60 те.- най хубава та кола в соц. България.
31
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тия са налели сума пари в това нещо, можеха да купят нова кола. Иначе има още живи жигули по селата и си джиткат да си карат картофите става