Жигули срещу нов автомобил: Кои са предимствата й?

Старите коли имат някои предимства пред модерните возила
5 юни 2021 19:05, Нели Христова
208
Жигули срещу нов автомобил: Кои са предимствата й?
Снимка: БГНЕС

Често си спомняме с носталгия за колите от доброто старо време. Истината е, че съвременните автомобили ги превъзхождат в безброй отношения: комфорт, безопасност, динамика. Ако някой твърди обратното, вероятно е пропуснал да си изпие хапчетата.

Но все пак има и някои отделни точки, по които старите коли имат несъмнено предимство, както подчертават колегите от авторитетното руско списание "За Рульом". Тяхното сравнение е между модерните автомобили и класическата Жигули (ВАЗ-2101), но всъщност повечето аргументи са валидни за почти всяка кола от 70-те и 80-те години.

1. Просто обслужване и лесни ремонти

Противно на жалванията във форумите, всъщност старите коли се повреждаха с по-голяма честота от съвременните. Но почти всички повреди по тях бяха лесно отстраними и човек можеше да се справи дори сам, с прости инструменти и известни технически познания. Подмяната на изгоряла крушка във фаровете, смяната на акумулатора, дори реглажът на клапаните бяха съвсем достъпни процедури, не изискващи нито посещение в сервиз, нито покупката на специално оборудване. Нито пък старите коли имаха претенции към конкретни типове масла и антифризи, както е при модерните.

2. Разбираемо управление

Никакви сензорни екрани с менюта, подменюта и подменюта на подменютата. Всяка функция си имаше свое лостче или бутон, лесни за напипване в движение. Човек нямаше нужда да поглежда таблото, за да знае къде е копчето за радиото и къде - това за вентилатора.

3. Винаги работещи стъкла

В eкипа на Automedia имаме бивши ползватели на Москвич-2140 и затова все пак трябва да изкажем особено мнение по този въпрос. Но е факт, че добрите стари механични стъклоповдигачи с ръчка не се нуждаеха от функциониращ акумулатор, за да смъкнат или подвигнат стъклото. Докато сега всеки по-сериозен проблем с електрическата система - примерно при катастрофа - може да ви остави блокирани вътре в колата, освен ако тя не е със специална система за такива случаи.

4. Триъгълните прозорчета

И добрата стара жигула, и повечето други модели от онази епоха имаха характерните триъгълни стъкла отпред, отварящи се отделно. Съвсем простичка конструкция, която обаче позволяваше да се провертрява салонът, без непременно в него да духа. Помагаше и за отпотяване на стъклата. За съжаление производството на отделни квадратно и триъгълно стъкло излиза по-скъпо, отколкото използването на едно-единствено, така че това хитро решение изчезна без следа.

5. Видимост отвътре

Днешните автомобили имат специално подсилени пътнически клетки и са несравнимо по-безопасни за пасажерите си при удар. Но това означава и доста по-дебели колони - и съответно по-лоша видимост. Да не говорим, че и дизайнерските тенденции в последните години постоянно намаляват площта на прозорците. Докато навремето гледката бе отлична във всички посоки: колоните бяха тънки, седалите дори нямаха подглавници, така че и карането назад беше детска игра.

Още по темата четете на сайта на  Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


208
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
20
 
19
 
! Отговори
по-далече от Русия преди 2 години
Колкото по-далече от Русия, толкова по-близо до цивилизацията.
27
14
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 28. И в соца. Не правехме коли. А ламарините на автобус Чавдар. България и бе забранено да прави коли от Москва. Бяхме колония на СССР.
26
4
 
7
 
! Отговори
Бръчков преди 2 години
До АнонименТи не караш руска кола, нали? Защо ли?
25
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Купишли си тази кола ти става вечна и трудно продаваема.
24
20
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много здрава кола е. Евтини и лесни ремонти и евтини резерни части. Евтина и като цена е вместо западен *** за 50-100 хиляди евра.
23
12
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Предимствата на жигулито са че няма да се намери някой да го краде.Друго предимство пред новия автомобил няма.
22
4
 
14
 
! Отговори
ПорЦелан преди 2 години
Жигула: 10 хил.км - регулиране на клапани, опъване на верига, регулиране задни барабанни спирачки30 х.км - смяна масло трансмисия.100 х.км - основен ремонт, смяна бутала сегменти, лагери150 - х.км. - съединител
21
13
 
15
 
! Отговори
Маранда преди 2 години
Ох, пак носталгия по открoвени ***. Преди няколко седмици за трабанта, а сега пък плачем за недоразумението на ВАЗ. Нека да не пропускаме и следното:- Огромен разход- Нестабилно качество на изработката, както и на почти всички компоненти и части- Недостатъчни мощност и динамика- Изостанали, неактуални и опасни технологии за управление- Липса на каквито и да е било системи за сигурност, (освен коланите)- Липса на системи за безопасност - Спартанско оборудване- Липса на ергономичност
20
8
 
9
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 2 години
Никакви не са предимствата. още не съм че от сайта на автомедия, за което се опитват да направят клик бейт. Но от петте точки нищо не е вярно.
19
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Жигулите и Ладите бяха спортен модел на танк Т-34 и бях много яки. Правени с брони от пленени немски танкове. Все пак немско качество по италиански дизайн...
18
3
 
16
 
! Отговори
Н1 преди 2 години
Между блондинки:-Няма да му стъпя вече на тоя монтьор. ***.-Що бе, мило?-Отивам да ремонтира колата, а тоя гледа, гледа и току изтърси, че трябва да си сменя тампона...
17
9
 
2
 
! Отговори
Неточно заглавие преди 2 години
Имано е предвид минало поколение автомобили без неподлежащата за контроли ремонт от неспециалисти електроника.Коли,които можеха да бъдат ремонтиранина пътя от човек със средни технически познания.Ладите бяха част от тях,мечта забългарите и соца,евтина кола за запада.Ще ги запомним и с лошата антикорозионназащита(дупки в калниците и праговете се появяваха след 5 години от купуването).По-голямата мечта за българите(неосъществима за обикновените хора)бе някоянемска(ГФР)или френска кола.
16
4
 
22
 
! Отговори
Янков преди 2 години
Баси тъпата статия.
15
9
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Лайносрещу шоколад. Кои са предимствата му?
14
5
 
18
 
! Отговори
А бе преди 2 години
Дайте старите двигатели в новите купета,пък да видим кой кого.И не става въпрос само за Жигули и Москвичи.Примерно Опел Астра Н,ама с С18ХЕ 125 коня,па ши*баните екотеци си ги заврат отзад.С другите марки е същото-новите двигатели само скъпи проблеми и ресурс наполовина.
13
13
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Моят домашен танк Москвич 412 с двигател произведен по лиценз на БМВ не ме е оставял 40 години. В момента е в гаража и го лъскам. В отлично състояние е и върви като че вчера съм го купил. Над 500 000 км е и двигателя ще изкара още толкова. Но тази машина не е правена като днешните еднодневки. Тази машина е правена от истински инженери а не от евро..гейци. С новите пластмаси не се возя това са дараци.
12
9
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Защо изобщо има такава статия. Отговора е ясен - никакви. И то не само Жигули. И не понеже са руски, а понеже са на мн. години. Всяка кола над 20 години е морално остаряла.
11
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
жигулите са кучета,единствено те и мерцедесите 240 и другите с двигател без турбо все още са в движение от старите автомобили,говоря за коли над 30 години,това е най добрия показател за здравина и устойчивост
10
2
 
35
 
! Отговори
Кирчо преди 2 години
На моята Лада никога не й се е развалял аbs-а и никога не й е светвал check engine. :)
9
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Трабантите бяха жестоки.