30% скок на цените на колите втора употреба

Проблемът са чиповете за производство на автомобили
18 окт 2021 10:25, Елка Василева
91
30% скок на цените на колите втора употреба
Снимка: архив, БГНЕС

Колите втора употреба поскъпнаха с 20-30 на сто заради проблема с доставките на чипове за производителите на автомобили. Вносителите на стари коли в България няма откъде да купят стока, а малкото налични автомобили в автокъщите в Западна Европа са твърде скъпи и на твърде много километри. Това обясни за “Труд” Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Производството на автомобили в Западна Европа е ограничено заради забавянето при доставката на части, което наложи пандемията, и почти няма готови нови коли за продажба. Ако някой иска да купи нова кола от производителите, прави заявка и започва да чака.

Още по темата

“Чака се между 6 и 8 месеца, за някои марки дори година. Това пречи да има автомобили втора употреба на пазара”, каза Любомир Доросиев. В резултат автокъщите в Западна Европа вече са вдигнали цените поне с 30%. Липсата на стока наложи повишението на цените, обясни Доросиев.

В резултат повечето внасяни употребявани коли в България влизат в страната с 30% по-висока цена. Която веднага се калкулира и в крайната цена за клиентите. Заради дефицита на пазара повечето автокъщи, които имат налична стока, купена на по-ниски цени, също продават автомобилите поне с 20% по-скъпо.

Въпреки поскъпването автокъщите имат добри продажби. Основната причина за това е, че много хора са се усетили какво предстои с цените и са побързали да купят автомобил, докато на пазара има повече предлагане. Затова автокъщите в страната са имали доста работа.

Сега обаче отново е изгодно да се купува, защото ситуацията на пазара на употребявани коли е много по-добра от това, което може да се очаква. В страните от Западна Европа просто няма стари коли за продажба. Някои български търговци ходят до Италия и се връщат без нито един купен автомобил. Цените там вече са доста по-високи от тези, на които българските търговци продават автомобилите, дори след направеното увеличение.

Освен че са по-скъпи, изборът на автомобили в автокъщите в Западна Европа е малък. Може да се намери някой залежал автомобил, но той например е на над 200 хил. км. Такива коли обикновено се нуждаят от ремонт и търговците няма как да гарантират на клиентите, че са в добро състояние.

По отношение на предпочитанията на купувачите в България има разлика между малките и големите градове. В малките населени места купуват предимно много евтини автомобили. А от автокъщите в големите населени места най-често купуват коли в ценовия клас от 10 хил. до 30 хил. лв., каза Любомир Доросиев. По-рядко има сделки с по-скъпи автомобили, но и за тях има търсене на пазара.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


91
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
76
0
 
6
 
! Отговори
Пясък... преди 2 години
Колко сила трябва да напишеш тези легенди...браво...
75
1
 
9
 
! Отговори
Той преди 2 години
Кой на запад ще си подари колата под 250/300000км??
74
1
 
3
 
! Отговори
У преди 2 години
При втората употреба,все още няма метод за реално оценяване на състоянието на колата. Има коли на повече от 20-25г в идеално състояние, а има и на 2г удряни или карани като служебни, както и разни Еконт, Спиди, други носили цимент и гипс..и т.н. Някои са с всичко работещо, а други с безброй модификации. Ако сумирате всичко сменяно по една кола, сигурно частите ще са в пъти по-скъпи от колата. Само смяната на ангренажа е по-скъпа от старата кола, може и гумите да са по-скъпи..затова всеки решава
73
3
 
2
 
! Отговори
Край преди 2 години
2023 с общоевропейския акциз горивото ще стане 4 лв и нагоре.ДВГ колите дали ще поскъпват а
72
0
 
25
 
! Отговори
Край преди 2 години
Става въпрос за втора употреба така че нас не ни бърка. Шеста употреба не поскъпват.
71
4
 
33
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Разходете се покрай Горубляне или Дупница и ще видите,че е пълно с таралясници.Май някой иска да си поразчисти залежалата стока.
70
0
 
39
 
! Отговори
qoa преди 2 години
вносните коли в западна Европа били прекалено скъпи. глупости, ние да не би да нямаме интернет че да може да проверим сами.... ужас за пълни *** ни вземат
69
5
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В България се доставят коли второ употреба които не стават за нищо.
68
12
 
13
 
! Отговори
До 74 преди 2 години
Аз карам кола всеки ден.Работата ми е на 6 км от нас и общо 25 км навъртам само като ида и се върна два пъти до работата,щото на обед ям у нас.Ходя на почивки,излети през уикенда и пак не мога да навъртя повече от 20 хиляди км годишно?Какви са тия фантастики,че в Западна Европа едва ли не не слизали от колите?
67
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 64Скоро няма да се оправи проблемът с чиповете. Освен това, забравяш, че ДВГ като цяло ще бъдат подложени на все повече рестрикции. Няма да паднат скоро цените, ама кой е казал пък постоянно да се търсят "нов внос" коли?! Аз си взех чисто нова преди години от по-бюджетна марка и към момента е супер вече на 7 години почти. И не планирам скоро да я сменям. Всеки сам си избира какво да прави. Има хора дето ги кефи да взимат старо БМВ на всеки две години, ама да си плащат...
66
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Има доста тарикати които купуват премиуми с големи отстъпки от сорта на 20-30% новички и после след 3 години им търсят същата цена.
65
4
 
10
 
! Отговори
До 74 преди 2 години
И що си мислиш,че всички са като теб и карат по толкова?Има хора,които не навъртат и по 10 хиляди километра годишно. Имам братовчедка в Германия,която не прави повече от 5000 км пробег годишно.
64
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
При трета употреба, скокът ще е 300%
63
7
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Работното ми място е на 65 км. от града,в който живея.Така че на месец навърта по около 2600 км. само до там и обратно.Като сложа още 4-500 допълнителни през съботите и неделите и ето ти ги 3 000.За една година са приблизително 35-36 000.Така,че кола на тази възраст и под 150 000 км от Западна Европа,няма как да намериш,освен ако нямаш страшен късмет.
62
1
 
23
 
! Отговори
... преди 2 години
няколко пъти съм ходил до Германия да си купя кола и всичките които ги вземам са 3 годишни среден и висок клас, няма на 3 години под 150 хил км. в тези класове. 7 годишна, от 2ри собственик трябва да е около 250-300хил км, ако е на 10+ години карана в западна европа.. не ми се мисли
61
14
 
7
 
! Отговори
До Коко преди 2 години
Моята кола я купих на 75 хиляди километри на 10 години. Внос от Италия е,а там им записват километрите при техническите прегледи и има сайт,в който можеш да провериш на колко километра е била при последния преглед. Моята беше с 1000 километра по-малко отколкото я купих. Така че си беше на реални километри.
60
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ами простата логика е, че ако караш много малко километри на ден и си купиш нов автомобил, то вероятността да го смениш след няколко години не е голяма, защото няма да си го амортизирал и няма да има смисъл да инвестираш отново в друг. По-скоро ще продължаваш да си го караш. Само в БГ се лъжат някои хора, че бабичката в Италия е ходила за хляб в другото село и е решила да си го продаде след няколко години....СМЯХ!
59
1
 
34
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Автомобилите винаги са били на много километри,но въздуха в Горубляне и Дупница е вълшебен и километрите се изпаряват.
58
2
 
33
 
! Отговори
КОКО преди 2 години
преди 4 месеца купих три годишна кола от ОПЕЛ внесена от Германия на 140 000 км. Представете си колко са истински километрите на 10 годишните коли по автокъщите на по 150 000-180 000км. Голям смях! Кофти за наивните...
57
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако човек си поддържа автомобила, няма значение на колко години е. Само повърхностните първенюта и по-селския тип хора се трепят да си дават парите за последни модели автомобили през няколко години (пък и те вече и толкова не могат да изкарат без сериозни ремонти), поради комплекси и ниско самочувствие, а те не идват от вещите, ама това е друга тема.