Със скок на данъци не става: Нови коли се карат там, където има пари

Промените в световен мащаб целят да ни свалят от автомобилите
Обновена: 30 яну 2024 11:14 | 30 яну 2024 11:14, Анисия Иванова
211

Обмислят с близо 80% да вдигнат данъка за старите автомобили. Информацията е на база проект за изцяло нов закон за насърчаването на електрическата мобилност, подготвен от Министерството на иновациите и растежа.

"Ситуацията е добре позната от векове. Извадена е една голяма тояга и един малък морков и те трябва да сработят едновременно, за да доведат до конкретен резултат. Тази тояга само изглежда голяма. Един данък на 20-годишен автомобил с мощност 140 конски сили например, регистриран в София, би струвал около 170 лв. по калкулатора в момента. За един чисто нов автомобил, до 5 години, с по-висок екологичен клас, се оказва, че данъкът му ще е същият", коментира председателят на "Прес-авто клуб" Борислав Цаков в студиото на "България сутрин".

Още по темата

По думите му, за да си купуваме по-нови и чисти автомобили, няма да стане с натиск, а само ако това се превърне в по-изгоден вариант за българина.

"В момента старият му е по-изгоден", допълни Цаков.

Според експерта по управление на околната среда и ресурсите Боян Рашев качеството на въздуха е луксозна стока.

"Хората искат да си купят нова кола. Ако могат, ще си купят. Няма нужда някой да ги стимулира. Нови коли се карат там, където хората имат пари. Няма желаещи да карат стари автомобили и да замърсяват. България има ясна система за това на пътя да няма неизправни замърсяващи автомобили - ГТП. Ако това работи, няма да имаме много замърсяващи коли. Големият проблем са неизправните автомобили. Механизмите, които имаме, трябва да се впрегнат и да работят наистина, тогава да мислим как да откраднем повече пари от хората, защото държавата това мисли", заяви Рашев в ефира на Bulgaria ON AIR.

Проблемът със старите автомобили е не толкова в движението, а в ниските разходи за притежаването на такъв автомобил, подчерта Цаков.

"В Испания годишният данък е малко над 1000 евро, в Белгия отива над 2500 евро. Ако това е данъкът в България, хората ще трябва да се освободят от автомобила. Всички промени в световен мащаб целят да ни свалят от автомобилите. Ние сме с много стар автопарк. Средната възраст може би вече е прескочила 20 години. Проблемът в България е, че старите автомобили, които си представяме, че отпадат, не отпадат. Биват продадени на друг", обясни председателят на "Прес-авто клуб".

Рашев е на мнение, че трябва да се направи възможно българинът да може да си позволи 5-10-годишни коли. Гостът обясни как може да стане това: "Може да се направи чрез данъци. Сега искат да въведат такса за продажба на всяка стара кола. Една 5-10-годишна кола от българска гледна точка е нова".

Експертът не вижда ефект от въвеждането на "Зелената зона" в центъра на София. "Вместо човекът да мине 3 км през центъра, той заобикаля 15 км около центъра", даде пример Рашев.

Събеседникът му отбеляза, че българинът живее все по-добре, въпреки оплакванията, но много хора си позволяват да си купят 10-12-годишни коли, които струват 10-ина хиляди лева.

"Разходът не е само покупката на автомобила. Автомобилът е по-изгоден, когато се купува и гледа в 5-годишен срок", посочи Цаков. Той допълни, че вече чакането за нов автомобил не е толкова много.

"Автомобили има. Само в Румъния, ако върнете стар автомобил и вземете нов - електрически или екологичен, държавата ви дава малко над 11 500 евро, даде пример Цаков.

Малък проблем на София са автомобилите, по-голям е отоплението на дърва и въглища, завърши Рашев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


211
Още по темата: данъкколиBulgaria ON AIR
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
144
4
 
3
 
! Отговори
СМЕХ.... преди 3 месеца
НИКОЙ НИЩО НЕ ВИ Е КРАЛ СТАРИТЕ РУСКИ БРАКМИ---- БКП И " НАЦИОНАЛНО ОТГОВОРНИЯ КАПИТАЛ ОТ ДС"----ГИ ПРОДАДОХА ЗА ПАРИ НА СКРАП....ХАХАХА..ИМАМ ЕДИН ТАКЪВ " ПИШМАН--БИЗНИСМЕН" У РОДАТА СИ....ХАХАХА...И ЗНАМ ВСИЧКО!!!!!!
143
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Аз веднъж минах през лизинга на нов автомобил и какъв е смисъла. Плащаш по голям данък от някой със стар връшник, като те извъртят за първите 5 години с каското набиваш 20% от стойността на автомобила при мутрите, оскъпяване с лизинга 10%, накрая при изплащането си плащаш прехвърлянето, отделно едни такси имаше дето бил в евро автомобила и какво ли не. Та то разни скубачи ти прибират още веднъж цената на автомобила.
142
6
 
5
 
! Отговори
СОЦ--СИНДРОМ: преди 3 месеца
На некои червени другарчета У властта----КАТО РАЗБЕРАТ, ЧЕ НАРОДА ИМА ПОВЕЧКО ПАРИ, ВЕДНАГА ПОЧВА ДА ГИ ВТРИСА ОТ ЗАВИСТ И ЗЛОБА!!!!
141
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До СМЕХ.... Какво си се захилил бе, че нали турците като теб и понякога румънците, изкрадоха машините от заводите ни?
140
1
 
14
 
! Отговори
ОСНОВЕН ЗАКОН: преди 3 месеца
"Докато надувате данъците и се чудите как да гепите парите на народа----НА ВЛАСТТА ВИНАГИ ЩЕ И СЕ КЛАТЯТ КРАКАТА!"НЕ ВИ ЛИ Е ЯСНО?????!!!!
139
2
 
4
 
! Отговори
Бай Дрън преди 3 месеца
136,едно е да искаш елавтомобил, друго е да можеш. А и да можеш, винаги ще изпитваш съмнението, че са те набутали :)
138
2
 
5
 
! Отговори
Бай Дрън преди 3 месеца
За да стане привлекателен нов автомобил, трябва тотално да се промени застрахователната система. Тя е най-големият проблем, а не данъците. Застрахователите вземат лъвския пай, обирайки купувача с 5-6% автокаско от стойността на автомобила. Ако застраховката стане под 1%, то тя ще е поносима и човек веднага ще се замисли за нов автомобил. Тоест, ако автокаското се приравни с данъка. Това е проблемът, а не че данъкът бил 50 лева и трябвало да стане 500. И да стане, автокаското пак ще е над 2000 л
137
3
 
6
 
! Отговори
Абе, глупости.... преди 3 месеца
ПАК СЕ ЧУДЯТ, ОТ КЪДЕ ДА СИ ПОПЪЛНЯТ БЮДЖЕТА, ЩОТО НЕМАТ ПАРИ ЗА СОЦ-- ПРОСТОТИИТЕ, С КОИТО ОЩЕ НЕ МОГАТ ДА СЕ РАЗДЕЛЯТ У БЪЛГАРИЯ!!!!"ЗОРЛЕМ ГЮЗЕНЛИК---ОЛМАЗ"----/насила хубост не става...ХАХАХА/ тур.пог.
136
0
 
16
 
! Отговори
албанец преди 3 месеца
Абе нефт има за хиляда години напред , технологията я има, дизела и бензина могат да струват 25 стотинки литъра. Обаче на някой му пречи това .
135
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
В България се произвеждаха автобуси, мотокари, електрокари, влакове, кораби, машиностроене, машини за автоматизирано производство и много други неща, създаваха се много техници и инженери с високо образование, къде е всичко това? Къде?
134
4
 
17
 
! Отговори
Ха-ха преди 3 месеца
Аз пък не искам да карам електрическа кола
133
10
 
6
 
! Отговори
СМЕХ.... преди 3 месеца
КОЕ, ПО- ТОЧНО В СОЦ- СИСТЕМАТА Е РАБОТЕЛО ДОБРЕ...ХАХАХАААА, ТА ТАКА ГРОЗНО ФАЛИРА И СЕ СРИНА СО СЕ, ЦЕЛИЯ СССР ЗАЕДНО, БЕ....????!!!Я, СТИГА СТЕ СИ ЧЕСАЛИ КРАСТАТА КОМУНИСТИЧЕСКА...ХАХАХА
132
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До КОНСТАНТИНОВМисля, че системата е малко по-друга, американците защитаваха западните държави и им помагаха да ограбват държавите от централна и източна Европа, мисля, че и мафията и групировките бяха създадени за това. Но докато крадяха построеното през соца, унищожиха и производствата ни и системата СИВ, която работеше доста добре за всички държави от централна и източна Европа и изнасяхме продукция в цял свят.
131
3
 
14
 
! Отговори
шоп преди 3 месеца
Всичко е за повече пари в хазната.Вдигането на пенсиите не е безплатно!
130
3
 
6
 
! Отговори
Бай Дрън преди 3 месеца
Но аз викам, да следваме и челния американски опит в Тексас. Там полицията е на коне, граничарите на коне и хич не им пука за съседния щат Калифорния с техните електромобили. Карай си коня и това е.
129
2
 
3
 
! Отговори
Бай Дрън преди 3 месеца
Най-добре за младите е, да си купят един или два пъти нова кола такава, че да ги удовлетворява-екстри, пространство, возия...и да си я карат докато могат. Няма смисъл цял живот да храниш разни вносители. Още навремето цените на малките автомобили скачаха годишно с 1000-2000 лева, без да има инфлация. Така е направена системата, че ако им дадеш старата си кола на 5 години, все едно нищо не си дал, защото ще доплатиш ,а нова дори повече, отколкотоне струвала преди 5 години. А сега е още по-зле.
128
1
 
15
 
! Отговори
Киро преди 3 месеца
Ако всички станем депутатите,за да крадем яко може и нови коли, увеличаването на данъка,най много да предизвика стачки ако сме нормална държава.
127
1
 
3
 
! Отговори
ББ преди 3 месеца
Лудия фантасмагорист се вихри в статии за работа, пари и коли.
126
0
 
7
 
! Отговори
СЛЕЗЕМ ЛИ преди 3 месеца
ОТ АВТОМОБИЛИТЕ, ЩЕ ПОСКЪПНАТ МАГАРЕТАТА.
125
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До ???Презастрояването усложнява паркирането, отнема и детските площадки за игра и унищожава парковете, строи сгради без места за паркиране, но не искат да строят навън и разширяват града с достатъчно пространство, площи, паркове, паркинги, детски площадки, защото трябва да се прекарат и пътища, тротоари, тръбопроводи, ел. система, а те искат само да вземат, не да дават! Алчността е голям проблем в България!