Експрес "Свързана Европа" започна своето пътуване от Лисабон

Влакът ще обиколи континента, ще спре в над сто населени места
2 сеп 2021 13:57, Анисия Иванова
10
Експрес "Свързана Европа" започна своето пътуване от Лисабон
Снимка: БДЖ

Влакът Connecting Europe Express (Експрес "Свързана Европа"), който ще свърже символично цяла Европа, стартира своето пътуване днес, 2 септември, от Лисабон, Португалия, като страна председателстваща Съвета на Европейския съюз, и ще премине през столиците на страните членки на ЕС в пeриода до 7-ми октомври, когато ще завърши пътуването си в Париж.

БДЖ е част от инициативата, която е едно от най-емблематичните събития в Европейската година на железниците за популяризиране на железопътния транспорт като най-екологичен, безопасен и енергийно-ефективен, съобщиха от компанията.

Connecting Europe Express ще спре в над сто населени места по време на петседмичното си пътуване. По маршрута на влака са планирани различни събития за неговото посрещане на гарите в цяла Европа, на всяка от които ще бъде организирана разяснителна кампания и дискусия за ползите от железопътния транспорт и какво трябва да бъде направено, за да се превърне в предпочитан за пътниците и бизнеса. Дискусиите ще бъдат излъчвани в реално време на сайта на Connecting Europe Express.

В България експресът ще пристигне от граничния пункт Кулата-Промахон на Централна гара София късно вечерта на 15-и септември и ще отпътува на другия ден следобяд през Искърското дефиле и по маршрута Мездра-Горна Оряховица до Русе, откъдето на 17-и септември ще продължи пътуването си към Румъния.

Осъществяването на инициативата Connecting Europe Express е резултат от доброто сътрудничество между всички железопътни и инфраструктурни оператори в ЕС в обединението им за единство около идеята за популяризиране предимствата на железниците като привлекателен и устойчив начин за придвижване.

Темата за намаляването на вредните емисии от транспорта е все по-актуална и дискутирана на европейско ниво. През 2019 г. ЕК представи концепцията за прилагане на т.нар. Зелена сделка, която налага сериозни мерки за ефективно използване на ресурсите и намаляване на замърсяването. Амбициозният план е до 2050 г. Европа да бъде екологично неутрална от влиянието на въглеродни емисии.

Екологичният потенциал на железопътния транспорт е причината той да има такова централно място в политиката на ЕС за трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). Емисиите от въглероден диоксид, генерирани от него, са многократно по-ниски в сравнение с тези при другите видове транспорт. Тези предимства извеждат на преден план в транспортната политика приоритетното развитие на железопътния сектор.

България, като страна членка на ЕС, споделя европейската амбиция и перспектива за стимулиране на устойчивите видове транспорт и намаляването на отделяните в атмосферата вредни емисии.

Разписанието на влака можете да намерите и в Google maps.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още по темата: БДЖевропаекспрес
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
2
 
2
 
! Отговори
Дидо преди 2 години
Хей, перникчаните, стойте си у Кюмурстан, пийте си Бейлисо с боза и плодова шльокавица и се маризете с винкел по дискотеките! Аман от вас бе! Изпоразбихте всички странични улички у Княжево! Народа му писна от 5 километрови колони с пернишки номера по два пъти дневно!
5
5
 
1
 
! Отговори
ДА България преди 2 години
Чудесно! Тъкмо това влакче ще разнесе афганистанските бежанци с лекота и цяла Европа! Нека да покажем силен евроатлантизъм, като подслоним 500 хиляди афганистанци в България!
4
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Абе колко ще струва билета от София до Лисабон и за колко време ще пристига от едната гара до другата е въпросът?Другото го знаем.Ако има и спални вагони ще е направо последен"писък"на ЖП транспорта.Ако има и"стюардеси"и ресторант-вагони ще е по добре от Авиото защото ще е по чист,предполагам по ефтин и значително по бърз от кандил-мандил автобусите.
3
0
 
8
 
! Отговори
до мечта преди 2 години
Съгласна съм с теб. Аз от Перник идвах с влак, но си взимах и колелото, всяка сутрин една и съща разправия че няма място за колело във влака. Нямало къде да седи, пречи ако тругнат хората да излизат. Да пречи, съгласна съм. Но като гледам колко празни седалки има във влака, би било ок да се премахнат 4 седалки и да има място за колела. Аз си плащам и билет за колело
2
1
 
13
 
! Отговори
Мечта преди 2 години
Мечтата ми е да видя едно модернизирано БДЖ, с инфраструктура, комфорт. Няма по-хубаво нещо от пътуването с влак. Перник-София би било прекрасно, това разстояние за сутрешно идване на работа с влак е доста удобно, просто куца и градската транспортна инфраструктура в София. От центрлна гара да отида до работа трябва да сменя около 4 транспорта, за които няма бус ленти, а там където има, има и коли някак си.
1
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Осъществяването на инициативата Connecting Europe Express е резултат от доброто сътрудничество между всички" дрън дрън. Некъв скъп пиар- кажете колко десетки/стотици милиона струва тази "инициатива".