Амстердам въвежда ограничение на скоростта 30 км/ч по повечето улици

Изключение ще се прави за градските автобуси, трамваите и такситата
8 дек 2023 08:38, Елка Василева
59
Амстердам въвежда ограничение на скоростта 30 км/ч по повечето улици
Снимка: архив, БГНЕС

Амстердам ще стане първият град в Нидерландия, който ще въведе от днес ограничение на скоростта от 30 километра в час по повечето улици в опит да направи града по-безопасен и тих, предаде ДПА.

Това ограничение на скоростта е необходимо поради увеличаващите се пешеходци в града, каза Мелани ван дер Хорст, градски съветник, отговарящ за трафика. „В резултат на това има все повече опасни ситуации в движението“, посочи Ван дер Хорст.

Миналата година са регистрирани около 4800 катастрофи, при които е била извикана линейка, а най-малко 15 души са загинали.

Ограничението на скоростта ще засегне 80% от улиците в града, докато на някои главни пътища ще бъде разрешено ограничение от 50 км/ч.

Изключение ще се прави за градските автобуси, трамваите и такситата – но само, ако има допълнителна лента за тях.

Броят на жителите на Амстердам, който в момента е около 800 000, расте, а ежегодно най-малко 20 милиона туристи посещават града.

Снощи 4500 улични табели, които бяха предварително поставени из града, бяха официализирани, а повредени знаци например със стикери бяха поправени.

Амстердам иска да даде приоритет на колоезденето и ходенето пеша.

Много улици в центъра на града са затворени за автомобилно движение и са превърнати в пешеходни и велосипедни зони.

Има и все повече т. нар. fietsstraten, велоалеи, където автомобилите са само гости, а велосипедистите имат предимство.
(БТА, Петя Гергова)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
1
 
3
 
! Отговори
До 13 преди 5 месеца
Я пак! През 1985 година София е с население 1121800 човека. Какви 800 хиляди през 1989 сънуваш?!
12
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
След всяка новина си личи, че 80-90% от пишещите коментари в този сайт са ***. Цел на внушение - всичко е грешно, всяка умна идея е ***, по добре беше при бай Тошо. Всички освен Русия са ***, кравари, капиталисти и правят всичко само за собствени облаги. Нон стоп се цитират ТОТАЛНО грешни факти. Не ви ли писна да пишете всеки ден едно и също, единствената друга работа подобна на вашата е - доносник на ДС... аа има някои които го правят и като хоби, това ми е още по смешно
11
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
В София преди 1989 година нямаше метро, но градския транспорт беше препълнен при 5-6 пъти по-начесто от сега и много по-добре организиран. Въпреки това много хора ходеха на работа с личната си кола. Сега градския транспорт е в пъти по-зле и на много повече хора им се налага да използват личния си автомобил. Решението според някои било и в София да се налагат всякакви ограничения за автомобилите!!!
10
7
 
0
 
! Отговори
До 11 преди 5 месеца
Това са пълни глупости- 89 та София беше 800 хиляди, колите бяха малко и между другото катастрофи пак имаше и всъщност доста повече и с по-голяма смъртност от сега но нищо не де говореше . Наистина стига стенене по Спца като Георги Любенов
9
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
До РеалистНито катастрофите са били по-малко, нито колите са били колкото сега. Аман от носталгия по Партията.
8
13
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 5 месеца
Би трябвало да направят точно обратното - да вдигнат разрешената скорост от 50 на до 60 км/час. В България до 1989 година ограничението в населено място беше до 60 км/час и имаше много по-малко катастрофи и задръствания, а колите не бяха по-малко, Сега почти всички си мислят, че колите са много повече заради сегашните огромни задръствания заради силно влошената организация на движението и паркирането.
7
4
 
6
 
! Отговори
от село преди 5 месеца
По добре и по сигурно е ,че трябва да се спазва скоростта ,колите да се движат на заден ход!!
6
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
В София когааа?
5
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Наркомани :0
4
10
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ама няма проблем колко са 5-10км в посока я пеша, я с костюмче и въртиш *** и стигаш вир вода смърдящ на пот. Или замръзнал. Тези хора съвсем дадоха на късо. А движейки се с 30кмч няма ли да изгориш повече гориво,за да изминеш едно и също разстояние с нормално шофиране.Този зелен тероризъм взе да минава всякакви граници. Като при нас в БГ еко категории и ограничения за автомобили ама не и за камиони дето като миная след тях 5мин пътя не се вижда от сажди. Изключително неумни действия
3
6
 
16
 
! Отговори
пияница мистик преди 5 месеца
Ама то в Амстердам открай време си няма почти никакви коли. Всичко живо е на колелета. А това че за цяла година имат само 15 загинали в катастрофи си е направо за Гинес. Най-вероятно са били някакви емигранти - българи, обичащи да въртят гуми със стари БМВ дараци, румънци, руснаци или някакви арабели
2
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Я само за сведение колко катастрофи с колко жертви има за същия период в София?
1
7
 
10
 
! Отговори
Христо Христов преди 5 месеца
След като амстердамски съдия казва, че "да караш кола без да имаш книжка не е престъпление" и дава две седмици общественополезен труд на шофьор рецидивист без книжка който убива човек на тротоар, карайки бързо - всичко може да се очаква.