Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия

Автомобилни компании са склонни на обединяване на ресурси и сливания
23 фев 2024 21:41, Анисия Иванова
122
Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия
Снимка: БГНЕС

Volkswagen, Renault и Stellantis мислят за немислимото, проучвайки възможностите за свързване със заклети конкуренти, за да произвеждат по-евтини електрически автомобили и да отблъснат екзистенциалните заплахи.

Тъй като китайските съперници и Tesla Inc. разкриват конкурентните слабости на най-големите европейски производители на масови автомобили, стана ясно, че чувството за спешност нараства и подходът да се работи както досега е губещ вариант.

Налице е "перфектно признание, че в бъдеще компаниите, които не са пригодени да се изправят срещу китайската конкуренция, сами ще се поставят в беда", заяви в интервю миналата седмица Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis NV - компанията, създадена от сливането през 2021 г. на италианския Fiat и френската PSA Group. Преди това той е казвал, че европейската автомобилна индустрия е изправена пред "кървава баня", ако не се адаптира.

Притиснати от забавянето на темповете на въвеждане на електрическите превозни средства, ръководителите на автомобилни компании обсъждат идеи, вариращи от обединяване на ресурсите за разработка до обединяване на предприятия в рамките на европейските граници, за да се конкурират по-добре в условията на промяна, която се случва веднъж на поколение. Предстоящите месеци са от решаващо значение.

Според BloombergNEF, вместо да изместят бензиновите автомобили, продажбите на напълно електрически автомобили през тази година ще нарастват с най-бавния темп от 2019 г. насам, като неочакваното забавяне на темпото ще засили конкуренцията. Дори за Tesla забавянето, което доведе до широко разпространено намаление на цените, оказа влияние. Спадът от 20% на акциите през тази година е изтрил около 150 млрд. долара от пазарната й капитализация - повече от два пъти стойността на VW.

Сред неблагоприятните фактори за сектора са правителствата, които намаляват стимулите, фирмите за отдаване под наем, които се сблъскват с нарастващите разходи за ремонт, и потребителите, които са все по-разочаровани от политиките за климата, засягащи джоба им. Изборите в САЩ и Европа биха могли допълнително да подсилят настроенията срещу електрическите превозни средства, точно когато наближава критичната точка.

През 2025 г. в Европейския съюз влизат в сила по-строги правила за емисиите, което означава, че производителите трябва да продават повече автомобили, задвижвани с батерии, или ще бъдат подложени на големи глоби. Според изчисленията на Bloomberg, базирани на данни на компанията и регулаторните органи, при малко вероятния най-лош сценарий Volkswagen AG може да бъде санкциониран с над 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара), ако не успее да намали в достатъчна степен емисиите на автомобилния парк.

Тъй като натискът върху европейските производители на автомобили да продават повече електрически превозни средства се засилва, китайските производители, подкрепяни от държавата, навлизат на охлаждащия се пазар с модели, които често са по-добри и по-евтини.

Например цената на Dolphin на BYD Co. е с около 7000 евро по-ниска от тази на аналогично оборудвания VW ID.3, който германският автомобилен производител първоначално представяше като Beetle на ерата на електромобилите. Китайският производител ще подчертае европейските си амбиции, като покаже няколко електрически модела на автомобилното изложение в Женева следващата седмица, включително луксозен SUV, конкуриращ Mercedes-Benz G-класа.

Ако европейските автомобилопроизводители не успеят да разработят работещ план Б, има опасност от сътресения в индустрията, в която работят около 13 милиона души и която представлява 7 % от икономиката на ЕС.

"Ние похарчихме милиарди като индустрия, за да направим електрическата мобилност възможна", заяви Холгер Клайн, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG, германски производител на части, в който работят около 165 000 души по целия свят. "Сега въпросът е: Имаме ли правилните параметри?"

Главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео се застъпва за алианс, подобен на обединението, което създаде европейски производител на самолети, който да се конкурира с Boeing Co. чрез обединяване на активите в Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство. Изпълнителният директор твърди, че един "Airbus на автомобилите" би спомогнал за споделяне на огромните разходи за създаване на евтини електрически превозни средства, като същевременно би им позволил да се възползват от по-големия мащаб.

Интересът към по-широкото споделяне на разходите нарасна в края на миналата година, когато Renault представи концепция за електрически градски автомобил, който би струвал по-малко от 20 000 евро - половината от цената на ID.3 на VW. Инициативата на Де Мео е вдъхновена от японските автомобили тип "кей". Популярните миниавтомобили се произвеждат от няколко производители и получават преференциално третиране от регулаторните органи.

Появяват се различни подходи. Таварес от Stellantis открито обсъжда интереса си към сливания и придобивания, докато други са по-фокусирани върху по-малко трънливи сътрудничества.

Миналата седмица де Мео от Renault омаловажи спекулациите за голяма комбинация, като заяви пред телевизия Bloomberg, че гъвкавостта е по-важна от размера. Той потвърди, че разговорите за съвместна платформа за електромобили продължават "наляво и надясно", съобщи Bloomberg TV Bulgaria.

"Много сме отворени за споделяне на този вид инвестиции, защото е много трудно да се правят пари с малки автомобили", каза де Мео, който преди това е работил за Volkswagen, както и за Fiat. "Опитваме се да намерим начин."

Сътресенията в Европа могат да се разпространят и в САЩ, където General Motors Co. и Ford Motor Co. също намаляват инвестициите си в електромобили и са заявили, че са отворени за партньорства с други компании. Администрацията на президента Джо Байдън обмисля да даде на производителите повече време за преминаване към електрически автомобили, съобщи през уикенда New York Times.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


122
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Освен индустрията за леки коли и старата индустрия за производство на ел енергия, на кино си отива и медицинската индустрия. Лекарства от КОНОП лекуват - Алергия, Алкохолизъм, Артрит, Астма, Аутизъм, Безсъние, Болест на Алцхаимер, Болест на Крон, Главоболие, Глаукома, Двигателни разстройства, Деменция, Депресия, Диабет, Епилепсия, Затлъстяване, Остеопороза, Рак на белия дроб, гърдите, кожата, мозъка, простатата, Сърдечен удар, Сърдечно - съдови заболявания, Черен дроб, Шизофрения.!
65
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Важното е че днес дойчовците легализираха тревата . Ако не си надрусан как да живееш в този евро съюз , които се оказва продължение на райха . Искаха мигратни за евтин труд , само че те не са като източноевропейците ! Защо не отвориха производства при нас , а само магазини като Кауланд за да ни обират парите . Свърши тая , хората се усетиха . Сега е момента да обърнем мача в наша полза .
64
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Няма бензин, няма ток, няма литий. Империалистите от ФАЩ, Британия и подгласниците им Германия и Франция опоскаха целия Свят. Няма нови пазари както когато сринаха соц. блока. Останаха само два големи източника на енергия и пазари- Русия и Китай. *** те уви се дърпат нещо. Всички бездънно алчни корпорации искаха да продават безбожно скъпо, а да крадат безплатно. Е! Всичко си има край. 400 г. капитализъм приключиха планетата, сега се търсят измислени източници на пари като въглеродния отпечатък!
63
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Нема по хубаво от ДВГ, от ел енергия от АЕЦ, газопривод с евтина газ, развито селско стопанство и индустрия и ...., но това /и не само/, приключва в ЕС, :))
62
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Всичко е закрито заради зелени манипулации, после ЕС ще рестартират, след фалит рестарт малко трудно, а и някои компании са се изнесли вън от ЕС, е всичко грешно е с добри намерения, но за някои връщане няма.
61
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Двигател произвежда ток от гравитация - По света и у нас... Сеп 23, 2014 - Двама великотърновци изобретиха двигател, който произвежда електроенергия "ОТ ЗЕМНОТО ПРИТЕГЛЯНЕ" Петко Ганчев и Марин Млечков имат готов прототип на гравитационен мотор. Предстоят им довършителни рабори, изчисления и патентоване! Като работи 24 часа с 500 вата са достатъчни за отоплението и светлина на една къща! Изобретателите казват, че струва 1500 лв и всеки може да се сдобие с подобен генератор в дома си!
60
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Как няма да затвори Мерцедес , тя една кола отиде 300 000 лева
59
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Най продавания продукт на ФВ са наденичките правени във завода , какво да говорим
58
3
 
17
 
! Отговори
Безценно! преди 2 месеца
Щом за пети път тази седмица я публикувате тази "важна" новина,значи нЕкои ора са изпаднали в лека паника... Явно санкциите сращу Русия дават резултат :)
57
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
хмм , аз съм на 50 . мисля, че старата генерация ще си харесват двг , електичките са за по- млади хора и в това няма нищо лошо . все пак някога са карали с парни двигатели ... има ли почитатели на кюмюра към ден днешен ? не няма , но назад във времето хората са му се радвали ...
56
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
А знаете ли, че горелка от "БРАУНОВ ГАС" - има температура 6000 градуса по целзий и с тази горелка можеш да режеш метали за няколко секунди..... но има едно но.... Ако я насочиш към кожата си за до две - три секунди, даже няма да те изгори, понеже нашето тяло е пълно с вода....
55
3
 
17
 
! Отговори
маалатъ преди 2 месеца
"""Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия""" ----- Сериозно!? "Мерцедес" в Германия вече закри производството на автомобили..., щото Йок евтени енергоносители и редки минерали. Санкции да го е...! -)))
54
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До 52 - Затова са виновни откачените данъци на Север. А за това, какво извращения се превърна Евро 4+ няма да го коментирам. Никой не вярваш, че ще е такава мизерия... никой!!!
53
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Балона се е надул до дупка, бум и скоро няма да го има заедно с електрофишеците.
52
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До 46 - ЕС налага глупави античовешки зелени регулации, с които си унищожава индустирята
51
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да ти кажа не знам какво им пречи на немците , обаче взеха да пускат някакви двигатели по 1.0 литър . Един познат преди време ме вози в Лексус , не бях се качвал , ами направил го е японеца , за всичко е помислено .Като се кача на Пасат имам усещането , че целия заден мост е правен с части Лего и ще се разпадне всеки момент .Може и да греша , но споделям лични впечатления
50
0
 
5
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 месеца
Кажете бе, про'с'таци неграмотни! Дан'би изискванията на ЕС да им пречат да правят качествени бойни машини Пума, при които от 12 произведени, 12 са некачествени? Дан'би ЕС да им пречи, че от 4 подводници в пристанището на Пирея, само 2 са произведени качествено?
49
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Е и?
48
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Уважаеми конопен корпус и батерии, те имат и коли на браунов газ на вода с неограничен пробег, ама няма как да я дадат на простолюдието да се мотае навсякъде за без пари
47
1
 
18
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 месеца
Киа отдавна прави по-качествени коли от Фолксваген!