Електромобилите – отговор на скъпите горива

В България за момента те са едва около 1000 и са предимно китайски
Обновена: 5 апр 2012 14:50 | 5 апр 2012 10:35,
175
Електромобилите – отговор на скъпите горива
Снимка: Ройтерс

Един от вариантите да се отговори на високите цени на горивата е пренасочването към електромобилите. В България обаче този преход става доста бавно – този тип коли са малко на брой, а инфраструктурата за зареждане почти липсва.

Към момента общият брой автомобили, които могат да се задвижват с ток, са около 1000, като голяма част от тях са съсредоточени по Черноморието.

Повечето от тези коли обаче не са типичните електромобили, а стандартни, при които двигателите са били заменени, посочва Илия Левков, председател на управителния съвет на Индустриален клъстер „Електромобили" в интервю за Investor.bg.

Основните предимства на автомобилите, захранвани с ток, са евтината им поддръжка и това, че са безшумни и екологично чисти. При пробег на ден от около 50 км пък те стават по-изгодни за използване от автомобилите с течни горива.

Електромобилите обаче си имат и недостатъци - при европейските марки например колите с електрически двигател цените са с около 50% по-високи спрямо представителите от същия клас, но с бензинов двигател. Поради тази причина повечето електромобили в България са внос от Китай.

Проблем е и зареждането на батериите, тъй като при обикновени условия то трае няколко часа. Ускореното зареждане за 20-30 минути е възможно, но от много по-скъпи съоръжения, коментира Левков.

Според него държавата би могла да стимулира покупките на електромобили с промяна на законодателството, като се даде дефиниция на това какво е електромобил. Така той може да получи право да се движи в бус-ленти, да паркира безплатно в синя зона и други.

Би трябвало също да се даде възможност да се поставят достатъчно зарядни станции на публични места. За да съм съвсем конкретен - когато индикаторът покаже, че е останал малко заряд и батерията трябва скоро да се зареди, наблизо трябва да има зарядна станция.

Има и друг вид стимули, които са директни и се прилагат в някои европейски страни. Например в Англия държавата дава 6000 паунда, с които се намалява стойността на електромобила при закупуването му. В Германия и Франция тази сума е 5000 евро.

Какво е бъдещето на електромобилите и хибридните автомобили в България, може да прочетете в интервюто с Илия Левков

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


175
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
112
2
 
2
 
! Отговори
ицо преди 12 години
Както и да е всеки сам си знае,аз лично ми допадат новите дизелови мотори карам втори автомобил чисто нов с дизелов мотор и съм доволен,но всеки сам преценя,просто исках да кажа че за момента не ми изглежда рентабилно впредвид цените на тези возила(нормалните по габарити)
111
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
128За почивка - друга кола. Ако си семеен с две деца (примерно), би трябвало да знаеш що багаж се товари за едните 10 дена - миниван или комби.Да ходиш обаче с такава кола на работа си е чиста набутвация.
110
1
 
1
 
! Отговори
ицо преди 12 години
Колега в някаква страшна грешка си за дизела и 100 к.с. и средна скорост 100 и разход 8,ама в огромна грешка си!
109
4
 
2
 
! Отговори
ФАКТ преди 12 години
Тва с батериите е вятър работа. В електродвигателите се използват цветни метали, в батериите - редки метали, затова ентусиастите никога няма да успеят.
108
1
 
1
 
! Отговори
ицо преди 12 години
Спор няма да се предвижиш ти сам до работа,ами за почивка за пътуване където и да било друга ли ще купуваш,те тогава вече ще стане Певица с музика....
107
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
100 к.с. са равни на около 74 kWМного приблизително(!!) при 1 час работа с пълна мощност и скорост 100км/ч означава, че ще бъдат потребени 74 kWh ел енрегия по 20 стотинки на киловат/час прави около 14лв/100 кмДизелова кола, която е мощна около 100 к.с. има разход около 8л/100 км по 2,5 лв прави около 20 лв/100км.Освен това електрическия двигател няма да работи на пълна мощност при 100 км/ч и следователно ще потреби по-малко енергия.При сег. цени виждам съотношение 1 към 2.
106
0
 
6
 
! Отговори
овчи преди 12 години
леле ама сме си ШАШАВИ много,защо е спора кое е по-евтино при положение ,че 80% от енергоизточниците,които ползваме са внос да не говориме за технологиите!Ако само в големите градове хората си свалят задниците от колите в ежедневието(възможно е 1/2 година)и се качат на колелета ще се види по-добре кое е най-евтино.С толко икономисани пари за енергоносители много неща биха се развили без нужда от инвеститори и заеми.
105
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
124За да отида до работа, да - викам му автомобил за ходене до работа :)По малък и лесен за паркиране. Не ми трябва танк за да отида до работното си място и да се върна.Да не говорим, че поне 50% от колите в момента в София (например) са с един човек вътре - шофьора.
104
1
 
3
 
! Отговори
ицо преди 12 години
Renault Twizy. ,ти на това автомобил ли му викаш.....
103
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
SCiB се зарежда за половината от нужното време за заряд на типичната литиево-йонна батерия. Една SCiB 20Ah клетка, натоварена с 80Ah ток ще достигне 80% от капацитета си за 15 минути и 95% за само още 3 минути. SCiB генерира малко топлина, дори и по време на бързо презареждане, което спестява енергия за охлаждане на модул батерията. Освен това, SCiB има цикъл заряд-разряд около 4000 пъти, което е над 2.5 пъти повече от останалите литиево-йонни батерии.
102
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Toshiba Corporation обяви, че SCiB - новата й акумулаторна батерия, е била избрана от Хонда Мотор Ко ООД за захранване на новия електрически автомобил - Fit EV. Toshiba ще доставя батерийните модули за автомобила, чието производство Honda ще стартира през лятото на 2012 г. в Япония и САЩ
101
1
 
1
 
! Отговори
ицо преди 12 години
Не споря колеги но зависи много чисто нова кола с дизелов автомобил ако се кара 40 000 км на година за 5 години си ок,после хвърляш,а ти какво искаш да кажеш че тази я копуваш и край....Вечно твоя
100
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
НЯМА такива батерии, които да правят ефективно управлението и ПОДДРЪЖКАТА на електромобил. Електромобилите са натъпкани не само с латерии, а и с електроника и електрониката не се ремонтира със смяна на бушони!
99
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Toshiba в момента предлага за директна продажба два battery packs на търговските си партньори - 12 V с капацитет 4.2 Ah и 24V също с капацитет 4.2 Ah.И двата battery packs се изграждат с новите клетки на Toshiba (2.4 V и 4.2 Ah) и включват патентована система за управление на батерията, която осигурява ефективност и безопасност. Освен тях и други нови пакети са в процес на разработка.
98
0
 
1
 
! Отговори
ицо преди 12 години
Не споря за нищо,ама дай малко инфо от къде ги гледаш тия цени.....Цената на оня опел миналата седм дето го тръбяха че чак Плевналиев го карал имаш ли представа колко е 45 000 евро....Щото аз това разбирам под автомобил,а не скутер или няква триколка....
97
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
3 mart 2012Toshiba International Corp. започна продажби на новия си продукт SciB (Super Charge ion battery)Тази нано-литиевa технологията е известна със своите възможности за светкавично зареждане (на 90 процента от капацитета) за по-малко от пет минути и дълъг период на експлоатация - повече от 10 години, дори при използване на режимите за бързо презареждане и прилагането на допълнителни мерки за безопасност.
96
1
 
2
 
! Отговори
DARK преди 12 години
109 ицоА колега една чисто нова бензинова или дизелова кола кога ще ти се изплати с постоянно качващите се цени на горивата ? Колите не се само изплащат те само те набиват и набиват въпроса е колко.А техническата подръжка?Масла ,филтри,свещи,съединители,термостата не ми отваря , гръмна ми офладителната, меша ми масло с охладителна,тресе ми друса ми, не ще да запали , нагревателни ,свещи ,горивни помпи, запушени инжектори,замръзнали горивопроводи!Това го няма но ще има други :)
95
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Renault Twizy.
94
1
 
2
 
! Отговори
ицо преди 12 години
110 къде я намери тая кола за 7000 бе,това да не е само задната седалка....
93
3
 
2
 
! Отговори
DARK преди 12 години
102 Да колега!Имам представа :) Завърших преди 7години в ТСЕ А.С.Попов сега е ПГАВКТ А.С.Попов и отидох там защото исках да се занимавам с електротехника а не като 90% от утрепките там защото не са ме приели никъде.И си изкарах 13-ти клас и си взех държавният със 6 на практика и 5 на теория и си взех и дипломата със техническа степен.И си прав за това им дават 150 000 км иначе могат да издържат много повече до към 250 000км при така описаните от теб заряди!

Спонсорирани публикации