Ако педалът на газта изведнъж залепне за пода, какво да се направи?

Такъв проблем се среща често при по-старите автомобили
Обновена: 11 яну 2023 10:59 | 12 ное 2022 07:37, Елка Василева
113
Ако педалът на газта изведнъж залепне за пода, какво да се направи?
Снимка: Pixabay

Рязко увеличение на оборотите или ускоряване със свободен педал на газта? Спирачката е натисната докрай, но това не дава желания ефект и стрелката на оборотомера продължава да върви нагоре? Честито – педалът на газта ви е заседнал, което е типична повреда за по-стари автомобили. Какво обаче трябва да се направи в момента?

Във времената, когато на никого не му беше хрумвало да направи електронен педал и се използваше на връзка на дросела с кабел, такова нещастие се случваше доста често. И причината за това е, че по време на работа устройството не само губеше смазка, но понякога се разпадаше. И единственото решение е смяна на педала, което става лесно, бързо и е сравнително евтино, пише Automedia.bg.

При по-новите коли обаче се залага на електроника, която прави нещата по-сложни. Съответно е нужно да се търси различно решение.

Преди това обаче трябва да се провери позицията на стелката. Статистиката показва, че в три от четири случая именно тя е причина за неволното задействане на педала на газта. Неслучайно новите „килими“ са снабдени със специални крепежни елементи, които не им позволяват да се търкаля надолу и да блокират работата на педалния възел.

Друг много по-важен въпрос е какво да правите, ако педалът е блокирал? Всъщност по време на паркиране този проблем не се проявява, а това става само при движение. Представете си следната ситуация – бавно движение в задръстване заради светофар отпред и в този момент колата ускорява, като натиснатият педал на спирачката не дава ефект. Оборотите се вдигат, двигателят бучи, автомобилът се устремява напред и сблъсъкът с предното превозно средство изглежда неизбежен.

Единственото правилно решение е да поставите скоростната кутия на неутрална предавка.

Независимо дали е автоматична или механична, скоростта на двигателя ще бъде надеждно отклонена от колелата, а спирачката, притисната до пода, ще довърши работата, като затвори накладките на спирачния диск.

За съжаление, употребяваните автомобили са склонни да се развалят, затова при липса на възможност за придобиване на по-добра кола е нужно да инвестиране повече в старата. При това става дума не само за ремонти и диагностика, но и за следене на поведението на превозното средство. То може да ви подскаже евентуалната поява на бъдещи проблеми.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


113
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Коя компетенция е писал тоя пасквил шофьор ли е въобще или монтьор Първо днешните коли всичко се ръководи от компютър газта се подава електронно и не може да заседне *** няма жила както беше при колите преди 92г При всеки проблем ти светва чека или жълта лампа ако не отидеш на сервиз ще светне червена и колата ще блокира..По добре кажете нещо за Цензурирата която възвръщате от мрачните години на тоталитаризма под предлог че се борите с фалшивите новини
13
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Вчера гледах цените на новите коли от 50к нагоре. Така че ще сме си на стара корубка за до 10
12
20
 
7
 
! Отговори
Кретеноиди преди 1 година
За мен лично е полезна статията...а вие с вашата злоба,че сте толкова умни,а никой не го забелязва.....повярвайте ми....през целия ви живот никой няма да забележи,че сте умни,способни,интелигентни.
11
5
 
14
 
! Отговори
MGTOW преди 1 година
Този невероятен материал е провокиран от 2-3 овц..жени на "зряла" възраст в една държава в Северна Америка с автоматиците си "хвърчаха" по магистралите докато им свърши горивото. Клиповете по сайтовете за споделяне на видеа са забавни иначе.
10
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
да си затвори очите и да махне ръце от кормилото!
9
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ами ако пeдaлът на газтта залепне надолу, скоростния лост се счупи докато се мъчим дпревключим на нулева, и спирачката откаже като я натисне, дърпам ръчната и се къса жилото......... Кво правим. Аз искам да знам. Статията не казва нищо по този въпрос?
8
2
 
16
 
! Отговори
Бай Чеп преди 1 година
"Страхотна" статия!!! Дали ще е Ели или Не.ли, щом се "мъчат" в Днес.бг. да "превеждат"..... В този сайт главен редактор няма ли?
7
1
 
26
 
! Отговори
бай Х преди 1 година
А , ако някой залепне за авторката изотзад , какво да направи ?!
6
1
 
8
 
! Отговори
MGTOW преди 1 година
Снимката е точна обаче. При по-"автомобили" се случва, мдам...
5
2
 
29
 
! Отговори
СПОРЕД МЕН, преди 1 година
Спирачната система винаги е много по силна и ефективна от двигателя. При натискане на спирачката, колата ще спре, въпреки напъните на двигателя, който ще угасне.
4
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Релетата са ви залепнали на вас...
3
0
 
20
 
! Отговори
XuTbP5bP преди 1 година
Е! Ти сега, 2-ра водеща новина за деня е тази...! :D
2
3
 
41
 
! Отговори
Аз преди 1 година
Абсолютно безмислена статия написана за да генерира трафик
1
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На задушница ще се сещат за теб с умиление..

Спонсорирани публикации