Успешните лидери са тези, които добре познават себе си

В България добрите модели навлизат лесно, твърди експерт
Обновена: 25 авг 2013 19:37 | 25 авг 2013 19:35, Камелия Цветанова
6
Успешните лидери са тези, които добре познават себе си
Снимка: Ройтерс

Успешните лидери са тези, които добре познават себе си и работят първо върху своето усъвършенстване. Те изискват от себе си много повече отколкото от подчинените си“, каза в предаването Boom&Bust на телевизия Bulgaria On Air Мария Шишкова, управляващ съдружник на AIMS Human Capital България и Македония.

Тя поясни, че всяко преструване се връща двойно. „Лидерите трябва да бъдат себе си само тогава биха могли да въздействат на хората в екипа си и да подбират правилните кадри“, каза Шишкова.

По думите й хора, които са клонинги на мениджъра, не винаги са най-добрия избор.

„Ако търсим само звезди, означава да сложим много остри камъни, които трудно да се сработят.

В 80% случаите си струва да развиваш хората отвътре в компанията и да ги поставяш на нови и по-отговорни позиции. Да, има ситуации, когато е по-добре да се наеме нов служител отвън, но не може да се абсолютизира. Най-добрият избор става чрез наблюдения на качествата и постигнатите резултати, обясни още експертът.

Мария Шишкова е категорична, че не може човек, който не иска да поема отговорност, да бъде мениджър. „Ако искаш да водиш спокоен и умерен живот, то мениджърката позиция не е за теб, защото тази роля е обвързана с постигането на конкретни резултати и организирането на другите в работния процес. В този смисъл българите са доста отворени към случващото се навън, това е една от хубавите ни черти. Смятам, че онова време, в което много от нас са израснали, време на ограничения и бариери, ни е научило сега да бъдем любопитни и да искаме да научим повече за лидерството и ролите в компаниите“, обясни Шишкова. Тя допълни още, че в България добрите модели навлизат лесно.

Според нея има има няколко пътя към мениджърския пост. Единият е, когато в кризисна ситуация се появява някой, който обединява останалите и ги повежда. Другият тип е, когато някой стъпка по стъпка се придвижва до лидерската роля.

„Важно е човек да си даде сметка какво иска да постигне, за да бъде добър ръководител. Чертите в лидерксия микс не са едни и същи за различните хора. Не е необходим само талант обаче, нужна е упоритост и здрава работа“, посочи Шишкова.

Разликата между компаниите с успешен мениджмънт и не толкова успешен, е в отношението към хората, категорична е тя. По думите й организациите, които успяват в трудни времена, са тези, които осъзнават качествата на своите служители и ги ценят.

„Успешните компании създават характеристики за бъдещите си служители още преди да пуснат обяви в откритото пространство. Те успяват да изградят образ на фирмата си, който да привлече именно търсените от тях хора. Друга истина е, че тези, които са започнали като стажанти имат много добри шансове да изградят успешна кариера“, обясни още управляващият съдружник на AIMS Human Capital.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още по темата: Bulgaria ON AIRМария Шишкова
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
2
 
2
 
! Отговори
М - до Бивш учител преди 10 години
Добрият мениджър трябва да има точно качествата описани в статията, а не както ги описвате вие г-н Бивш учител.Вашето са отживелици и така наречените мениджъри, които все още са с такива качества рано или късно ще изчезнат като вид!
3
1
 
14
 
! Отговори
Бивш учител преди 10 години
Моите уважения към Камелия Цветанова, писала статията, но това са пълни глупусти. Оправдавам я само и единственно с младостта, идеализма и, и липсата на опит.Момиче младо, мениджъра, както днес се наричат ръководители и директори от всякакъв калибър, особенно ако е в държавно учреждение въобще няма и най-малка идея да издига подчинените си. Разгонва и тъпче кадърните, с цел да не му клатят столчето и да не седнат на него един ден, когато го разберат що за некадърник е всъщност....
2
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Иначе в сайта виждам някой неща,които им правят чест на мениджърите...може да са от отдавна аз ги виждам сега...На всяка статия пише журналиста писал статията ,както има и негова снимка.Това е журналистика..А не жълт *** в ,който се плюят всички произволно и безобразно,ако решиш да съдиш вестника...не знаеш журналиста писал статията,както и адреса на редакцията... Например нарочно не пишат на коя страница е статията публикувана на 1-ва страница за да прелистиш целия вестник.
1
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Успешните компании създават характеристики за бъдещите си служители още преди да пуснат обяви в откритото пространство. Статията до някъде ми хареса,ама това последното що за простотия е?Ае то павилион за вестници да е ,поне ше имат изискване човека да не е неграмотен,да знае кой вестник дава на клиента,да може да му прочете заглавието.Що за глупост че успешните компании създават бъдещи характеристики за служителите си,преди да бъдат наети?Коя компания не го прави бе??*** ли сте??