Печална класация: Първи сме по смърт на пътя в ЕС

Най-добрите шофьори, според изследването, са в Швеция
Обновена: 31 мар 2017 07:23 | 31 мар 2017 07:21, Петя Славова
79
Печална класация: Първи сме по смърт на пътя в ЕС
Снимка: архив, Булфото

Печален рекорд за страната ни – България е на първо място в Европейския съюз по брой загинали в катастрофи през миналата година.

По показател загинали на един милион души в катастрофи България оглавява черната класация. С 99 на на един милион души преди нас е Румъния – с 97 души.

С най-добър показател е Швеция, където регистрират три пъти и половина по-малко загинали – 27 загубили живота си на един милион.

Миналата година у нас на пътя са загинали 708 души – 36 от тях са деца. Близо 1000 са ранени, някои с травми за цял живот.

В дългия списък на черната статистика за миналата година попада и 23-годишният Никола Терзиев. Момчето разнася пици, когато на автомагистрала "Хемус" е връхлетян от движещ се с превишена скорост автомобил. Издъхва на място.

Виновникът – убивал и преди на пътя, е с условна присъда за предния инцидент. Почернената майка настоява за изцяло нов Закон за движение по пътищата.

Именно високата скорост е основна причина за стотиците жертви на пътя у нас, но имало и други фактори, твърдят от Пътна полиция.

"Като започнем от обучението на водачите, инфраструктурата – австрийците показаха, че 20 години им е отнело. Спешната медицинска помощ и контролът, и автопаркът – над 60% са на възраст над 15 години", заяви пред bTV началникът на Пътна полиция Бойко Рановски.

От КАТ признават обаче, че техният контрол не е пълноценен, защото камерите не достигат. Още се чака доставката на новите технически средства, както и на принтерите в патрулките. Според Владо Тодоров обаче камерите не респектират нарушителите.

Статистиката сочи най-добри показатели във Великобритания – 28 загинали на едион милион души.

$Имаме високи глоби, но неприятното за шофьорите е, че се отнемат точки – по 3 точки за нарушение, и когато се отнемат 12 точки, шофьорът губи книжката си$, обясни Хедър Уорд.

На Острова шофьорска книжка се взима изключително трудно – половината от явилите се не издържат изпита.

ОТ КАТ обещават да засилят контрола и да използват на максимум наличните камери. Новата техника трябва да влезе в употреба до края на годината, а тепърва предстоят най-фаталните месеци – юли и август.


79
Още по темата: катастрофикласация
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
1
 
34
 
! Отговори
Гост преди 3 години
Няма да е зле някои хора да се запознаят с "Теория на счупените прозорци". За тяхно улеснение -https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F_%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D1%87%D1%83%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BE%D1%80%D1%86%D0%B8
Т.е. катастрофите не се различават по нищо от останалите проблеми с неспазването на плавилата/законите и за това имат вина и отговорност т.нар. "контролни органи"!
60
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Почти всяко едно нарушение, вкл. изпреварване на завой, когато това не е разрешено, е пряко следствие на убедеността на шофьорите, че няма да бъдат санкционирани от КАТ, защото КАТ не работи. Какво задкормилно устройство, какви пет лева?! Хайде отворете си очите и вижте фактите!
59
3
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Голма част от катастрофите стават на завой при неправилно изпреварване. Тук КАТ няма роля. Има само задкормилното устройство.
58
1
 
36
 
! Отговори
Безопасна скорост преди 3 години
Има едно правило добре известно п света, но в България масово не се отчита. По света знаят, че когато максимално допустимата скорост е под безопасната скорост за пътя, катастрофите се увеличават и гледат да няма разминаване. В България е обратното - разрешената скорост често е много под безопасната, естествено стават много катастрофи и за да ги намалят, още повече намаляват максимално разрешената скорост и резултата е ясен - още повече катастрофи и цикъла се завърта отново.
57
0
 
37
 
! Отговори
Истината преди 3 години
Истината е, че повечето шофьори сме възпитани и толерантни, но винаги се намират едни, които да се правят на тариката, знаейки, че тарикатщината им ще мине безнаказано. Другия случай е масовото шофиране с превишена скорост, което на практика се прави от всички, пак поради увереността, че КАТ го няма. Не знам къде кара един писал преди мен, но на мен не ми бибиткат, когато спирам преди пешеходна пътека, а аз винаги спирам щом има пешеходци. Пропускат ме и аз пропускам тези без предимство и няма
56
0
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За да няма нарушения трябва всеки шофьор в България да е убеден, че направи ли нарушения, КАТ неизбежно ще го санкционира. Това формира спазването на правилата, което някои наричат възпитание, манталитет, култура, ...
В България е обратното - всеки шофьор е убеден, че каквото и нарушение да направи, КАТ няма да го санкционира и реално си е така. Санкциите, които КАТ налага са адски малко и обикновено са след ПТП, а не преди това.
55
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На всеки ъгъл катаджия/камера, може да каже само човек, който меко казано изобщо не разбира за какво става въпрос или е служител на КАТ.
54
2
 
35
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 3 години
Трето, КАТ прави безумни предложенията за промяна в закона и за организацията на движението и паркирането и въпреки, че други приемат решенията и законите, КАТ са първоизточника на бедите. КАТ трябва да изпълнява закона, а не да го пише. В България е обратното - КАТ пише закона, а после не го изпълнява.
53
1
 
35
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 3 години
За много загинали и ранени, за многото катастрофи и нарушения, главния виновник е КАТ.
КАТ е вреден за безопасността на движението по три различни начина. Първо, не налага наказания на всички нарушители, като наказанията са толкова малко, че може да се кажа, че не налага наказания. Второ, КАТ прави напълно погрешните статистики от ПТП. Да се пише в протокол от ПТП несъобразена скорост, веднага прави статистиката неизползваема. Трето, КАТ прави предложенията за промяна в закона и за организацията
52
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Правилата се спазват само ако държавата наложи спазването им и това е неоспорим факт. Учудвам се, че има някои които все още не са го разбрали! Как се налага спазването на правилата също се знае и това не е "на всеки ъгъл катаджия", както си мислят хората, които не са в час по въпроса.30
51
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Възпитанието, мисленето, културата, манталитета и т.н. на шофьорите в България са същите, както навсякъде другаде по света. Съвсем друг е проблема.
50
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Умните хора по света отдавна са го казали: Ефективността от наказанието се измерва с неговата неизбежност, а не с размера на наказанието.
Това го пиша, защото винаги се намират едни, които си мислят, че ако в закона се запише по-голяма глоба или друго наказание, това щяло да има ефект. Е, няма да има. Ефект има само ако наказанието се прилага винаги или по-точно хората да са убедени, че винаги се прилага, за да не вършат нарушения. Точно това липсва в България - неизбежността, а вместо нея КАТ
49
4
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Никой не е казал тук,че не трябва да има КАТ. Не извъртай разговора. КАТ трябва да има инфо си има. Но ако не се промени възпитанието и мисленето още 20 години,ще погребвате хора. Другото са празни приказки.
За последните 10 година глобите се вдигнаха много кратно. Но статистиката расте. Очевидно е че не е проблема само там.
48
2
 
34
 
! Отговори
До 53 преди 3 години
Само не ми казвай, че шофираш винаги с разрешена скорост. Няма да ти повярвам. А нали се сещаш, че да караш с превишена скорост не е редно.... даже и с 1 км/час да я превишиш.
47
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нарушенията, които правят шофьорите са пряко следствие от липсата на контрол от страна на КАТ. Не знам защо някои си въобразяват, че без контрол от КАТ, може да не се правят нарушения. Това си е чист (много звездички).
46
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 47
Ами именно за това се говори за манталитет проблем тук! Първо КАТ работят същите манталитетно разрушени хора - отиват на работа с цел крадене.
Второ водачите също манталитетно разрушени излизат да нарушават закона с презумпцията зче са над нещата или ще си платят дребна сума. Всичко е свързано с главата и мисленето.
45
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Когато стана кмет на Ню Йорк, Блумберг се сблъска с огромен проблем - престъпността с размери, които бяха надскочили всякакви граници. Блумберг намери решението - желта на полицията да е: да не остане престъпение ненаказано и това веднага даде резултат. Престъпността рязко намаля. Е, как искате в България нарушенията да намалеят, когато КАТ санкционира за 1 на 50 хиляди или 1 на 100 хиляди нарушения. Разбира се, че няма да стане, а мантрите на КАТ за възпитанието си ги заврете знаете къде.
44
4
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До факт - Не знам кое ти е факта
Хората на запад са го казали : Неможем да се оправим с балканския манталитет.
Ти явно си по умен от тях :)))
43
2
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Караш си с максимално разрешената скорост, която е доста под безопасната скорост и покрай теб профучават всякакви. Кой е виновен? Очевидно виновен е КАТ, че не глобява всички нарушили правилата, но виновни са и тези, които са ограничили скоростта доста под безопасната скорост за този път. Шофьорите ще спазват правилата само ако са убедени в неизбежността на санкцията, ако ги нарушат и това е аксиома добре известна извън България. Темата за безопасната скорост изобщо не се коментира в България, а
42
4
 
34
 
! Отговори
DiesIrae преди 3 години
До До DiesIrae
Първо елементарно възпитание и култура не се налагат от КАТ, а от родителите. Сега вече поколението откърмено с чалга и мутренски манталитет вече има книжки и кара. Това е резултат на първо място от личната култура. На второ място КАТ, но решението не е да се назначат 100 000 нови търбуси който да подпират колите, а камери навсякъде и промени в закона. Като не платиш в срок от 1 месец наказателна глоба да идват и да ти взимат колата и да ти оставят бележка кога е търгът.