Анонимен строител, неотчуждени имоти - незаконно строителство по АМ "Хемус"

Още не се знае как ще продължи процеса в участъците с нарушения
Обновена: 9 сеп 2021 12:57 | 9 сеп 2021 12:57, Петя Славова
246
Анонимен строител, неотчуждени имоти - незаконно строителство по АМ "Хемус"
Снимка: БГНЕС

Нередности по строителството на АМ "Хемус" установи проверка. Това стана ясно от брифинг на регионалния министър Виолета Комитова.

По думите й, незаконно строителство има по трасета 4, 5 и 6 и затова от министерството поръчват да се направи проверка с дрон в района.

"Още през лятото правих проверки по съответната магистрала. Първата инспекция беше по пътен възел на отсечка 6. Там установихме незаконно строителство. След това получихме сигнал за незаконни насипи, извършвани в горска територия и съсипани 87 декара гора. Трябваше да видим какви щети сме нанесли на природата. Извърших още много проверки. Възложих на дирекция "Независим и строителен контрол" да изготви доклад", каза министърът. и допълни, че в момента е сложно да се реши как ще продължи строителството в участъците с нарушения.

"Прозрачност, почтеност и законост. Всякакви други форми на строителство са незаконни", уточни министърът. Според думите й, повечето от гражданите се интересуват да има път, без да е значение дали е законно или не, но в случая законността е важна.

"Тревожи ме факта, че основата на един скоростен път се изпълнява без строителни книжа, без разрешения за строеж и с анонимна строителна фирма. Много странни обстоятелства са навързани в една цяла тема", каза още Виолета Комитова.

Стана ясно, че участъците 1,2,3 има устройствен план и отчуждаване, има одобрен инвестиционен проект. Там има разрешения за строеж и те се строят. Но при 4,5,6 ситуацията е различна. "Имаме анонимен строител, от който не може да искаме отговорност, а от там и гаранция за качеството", каза тя.

"Не ни стигат ресурсите да разберем защо при копаене на 15-20 м собствениците не реагират", уточни министърът и допълни, че не може да се търси и отговорност от анонимен строител, от който няма и гаранция за качество.

По думите й, липсва официален строител, от който да се проверява качеството и да се търси отговорност, а цената, на която се строи у нас е 17 млн. на км, което по проучвания показва, че е най-високата цена на строеж в Полша, където строителството тръгва от 7 млн. на км.

""Всички сте участвали в парите за това строителство и трябва да имаме изисквания за качеството", акцентира министърът. - Дефектите, които усещаме с колите си и по други пътища се състоят в тайната - земната основа под асфалта не е подготвена по правилата. Не се носи отговорност за нея, не е оплътнена, не е направена с количество и качество на материали, както е в проекта, а в случая нямаме и проект и това е сигурна гаранция, че финалният продукт няма да е качествен.", уточни Комитова.

Освен на автомагистралити, нарушения при строителството са открити и при язовирни стени в страната, допълни министърът на икономиката Кирил Петков.

По думите му, от 416 само 10 язовира са били завършени. Заедно с МРРБ и ДНСК има направена проверка на строителните книжа и нито една от тези 10 стени не е имала разрешение.

 

 

 

 

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


246
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
4
 
11
 
! Отговори
Магистрали преди 2 години
На гол тyмбак - чифте пищови.
38
31
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Мене Кирил много ме кефи. Кирил е куул, правил е стъди по ем би ей в Харварт - престижен западен университет, знае езици, като ходи в Европа при Европейците няма да ни излага и ще си поръчва кафето на английски, като го видят с костюм слим фит и с харвартски акцент и веднага Европейците ще разберат че имат работа с културен и образовен човек, а не с пpocт българин като Борисов завършил пpocта българска комунистическа милиционерска школа за пожарникар.
37
15
 
12
 
! Отговори
хаха преди 2 години
До Анонимен 25Ама то и на равно им се сцепиха магистралите бре, станаха на вълнички. Добре че виадуктите по Хемус са от преди Борисов, че щяха да падат като зрели круши. Струма вече е на вълни и тя. До Перник колко пъти затваряха тунели и платна? Но това е нормално, след като се краде 70-80% от парите, а с останалите се строи. Всички при Борисов беше крадене, крадене, крадене!
36
8
 
27
 
! Отговори
Doko doko преди 2 години
Някой сякаш има голямо желание тази магистрала да не се довърши
35
21
 
15
 
! Отговори
Koko преди 2 години
87 декара гора съсипана. Само за това банкянския бабун трябва да е по очи в този миг, а не да кара по незаконните си магистрали. Аде стегнете се моля, стига изнасяхте факти, ами вземете предприемете действия да си понесат последствията бабуните. Иначе сте същите маскари...
34
12
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тея са шампиони по плюене но нищо не направиха до сега. Само спират.
33
11
 
11
 
! Отговори
1 преди 2 години
До пунта мара,само за сведение,специалистите доказаха,че при заливането на асфалтова смес ,пом-малко,само с 1см.икономията е 1милион лева на километър,колко ли са влизали в чекмеджето,изчислете сами,а за полагането на сгурия,вместо мергелова замаска,за основа ,от тецовете,си представете,колко са икономисвали ,така наречените "строители"на магистрали.
32
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Стига бе, у нас кои не крадат. Кой е тоя дето ще спре кражбите. Такъв си е манталитета.
31
9
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Щом има неизвестен изпълнител, следователно има и крадене за който няма доказване. Как е възможно да се изпълнява от фирма фантом? Проект за млн левове? Това е направо комично и подсъдимо. Само че знаем как е със съдебната система в блатото.
30
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
абе и тоя е маскара..
29
16
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тия двата от снимката да вземата да сложат два камъка един върху друг да видим,че нещо правят,че от 3 месеца само плямпане и накрая едно голямо нищо.
28
15
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тия двата от снимката да вземата да сложат два камъка един върху друг да видим,че нещо правят,че от 3 месеца само плямпане и накрая едно голямо нищо.
27
12
 
8
 
! Отговори
Dido преди 2 години
до KenТо министрите като са с българско гражданство сме я вапцали, 30 години вместо да се издигаме ние се закопаваме, много слепи хора има в тази група, докато ББ ги обира те му подръжават :)
26
10
 
4
 
! Отговори
Българин преди 2 години
Хора, искайте да ни дойде Кирил и да отприщи чуждите инвестиции да открият чуждите компании заводи да им работим евтино и да заживеем богато като германци, холанци и французи.
25
13
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Едно е да строиш през равни полета, а съвсем друго през планинска държава както е България умници, много разбирачи станахте.
24
12
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тея могат само едно - да плюят. Не спирай магистралата гадино, ами направи, така че да е по качествена без да и вдигаш цената.
23
16
 
9
 
! Отговори
1 преди 2 години
До Българин,българино,сбъркал си адреса,това се отнася само за пожарникара,това строителство,без разрешение,строителство от анонимни строителни фирми,се е правило умишлено,за да не може да се провери,строителните актове са се подписвали на коляно.
22
17
 
29
 
! Отговори
пунта мара преди 2 години
Всичко се строеше по команда на Борисов с един основен мотив - да се пълнят чекмеджетата. А се строеше както го е разбирал Борисов, а той нищо не разбира от строителство. Затова и качеството е такова калпаво, но пък парите са на сигурно място.
21
5
 
14
 
! Отговори
Азимов преди 2 години
Тази магистрала ще влезе в Гинес.
20
19
 
21
 
! Отговори
1 преди 2 години
така строеше ,нашето слънце,без разрешение,с големи комисионни,и анонимни строителни фирми,с една дума,като в онази поговорка, "куче влачи антерия"