Учени преосмислят теорията за образуването на звездите?

Астрономи откриха загадъчен обект в края на Вселената
1 ное 2019 11:58,
Учени преосмислят теорията за образуването на звездите?
Снимка: Pixabay

Учени от института "Макс Планк" за астрономия в Германия откриха загадъчен обект в отдалечена област на Вселената, който може да промени вижданията за формирането на звездите, съобщи Сайънс алърт.

Бил наблюдаван квазарът Р183+05, който се намира на разстояние 13 милиарда светлинни години от Земята. Специалистите констатирали, че светлината от квазара минава през облак газ и прах, който не пропуска някои дължини на вълната. Облакът се е формирал 850 милиона години след Големия взрив. Предполагаше се, че е възникнал вследствие на експлозия на звезди от т.нар. популация III. Изяснило се обаче, че е съставен от химични елементи, които би трябвало да са свързани със свръхнови от тип Ia, пише БТА.

Известно е, че жизненият цикъл на звезди, които в края на краищата се превръщат в свръхнови от тип Ia, е с продължителност най-малко 1 милиард години. Получените резултати показват, че е трябвало въпросните звезди да еволюират много бързо, за да може да се формира облакът. Учените предполагат, че откритието им може да промени представите за живота на звездите или космологичните модели за еволюцията на Вселената.

Хипотетичната популация III е формирана от първите звезди, които се родили през първите 100 милиона години след Големия взрив. Те били много масивни, а продължителността на живота им била 1 милион години.

Наблюдател преди 4 години
На въпроса на старите учени : Какво не ви харесва в нашата теория за образуването на звездите ? Младите учени отговорили : Няма само вие да получавате Нобелови награди и известност . И ние искаме . И без това светът е пълен с балъъци готови да повярват на всичко казано от "учен" . А ако е и "непризнат учен" - бунтар срещу статуквото . Направо си гарантира повече фенове от 19 годишна п0рн0 звизда с профил в Инстаграм.

ззз преди 4 години
Ей, хора! Искрено ви препоръчвам да прочетете книжката "Паралелни светове" на Мичио Каку. Има я в читанка и по други сайтове.Това е най-добрата съвременна книжка за космология. Написана на разбираем език, без никакви формули и математика, ясно и с прости думи описва развитието на космологията, като започва от преди Нютон, нинава през всички теории и стига до струнната теория. Така хубаво е написана, че разбираш от къде се пръкват всички "безумни" теории и разбираш че не са толкова безумни!

И учените и религиозните доайени за поред път му убедиха, че и хал хабер си нямат как е създадена вселената. Само гадаят и лъжат наивниците за да владеят умовете им, живата им и естествено, за да изпразват редовно портфейлите им... пък до когато мине номера!

:-) преди 4 години
До ЖоА кой го измисли този имагинерен господ?Куца логика.Дори и във века на научнотехническия прогрес има изостанали хора, които вярват в първобитни понятия като богове, духове, караконджули и т.н.

Жо преди 4 години
ЗА НЕОБЯСНИМИТЕ неща в заобикалящия ни материален свят, материалистите казват- "Така го е СЪЗДАЛА Майката Природа".А за необяснимите нематериални неща казват- "Така е РЕШИЛА Съдбата".Коя е тази Майка Природа, която СЪЗДАВА?Коя е тази Съдба, която РЕШАВА?Защо не си признаят, че заместват думата Бог, който може да СЪЗДАВА и РЕШАВА, с имагинерните понятия Майка Природа и Съдба?

На големия взрив е присъствал големия талибан.

ПроСоТо,антигерб преди 4 години
До ПроСоТо-МЕНТЕ 19как не се отврати от себе си да използваш чужди никове,***?!?!

глупости-ние живеем в симулирана реалност-та когат програмиста е решил тогава гие създал --- а някои го наричат и господ според религиите

Бе аз помня кога съм се родил. Може би си искал да кажеш,че нямам спомен от самото раждане. Да ама има много хора които са били там,има и снимки. Виж за възникването на вселената има само теориии,повтарям теории. Никой не може да каже коя е вярна. Ти си избрал да вярваш на една,но тава не ти дава право да обиждаш тези,които не вярват на нея.

Sichtpunkt преди 4 години
Религиите са изиграли своята роля, както глинените плочки с надписи.Религиите не са константни като всяко нещо.Аз твърдя, че в Библията се крие цялата истина, за сътворението на света. При това не съм религиозен фанатик и не се кланям на икони.В същото време време съм привърженик на идеята за квантовото обяснение на сътворението на света. И когато всичко се просветли, тея които са сложили минуси на подобният ми коментар да си ги вземат.

ПроСоТо преди 4 години
Още Маркс е казал......в новия политически комунистически строй на пролетариата религиите нямат място защото са заблуждение...другари...важно е да работи за общото благо и да се борим с репресивния капиталистически апарат включващ теории, които не се виждат с просто око целящи да заблудят и отчаят честните пролетариатитова другари...е интелектуална диверсионна атака!!!!!!!!!!!!!!!!

ПроСоТо,антигерб преди 4 години
До Баутъпчо,"Исуската" е ПОДАДЕНА РЪКА на човеците,"За да творят Добро"!ЯВНО си немаш и понятие що за ЯВЛЕНИЕ е Исус..

Бахх преди 4 години
"Учени от института "Макс Планк" "Откриха труп на разстрелян българин в канавка в Испания" Нее ...Ами сега?!

Sichtpunkt преди 4 години
Всъщност погледнато реално, безкрайността се простира до там, до където могат да достигнат най - мощните телескопи. След това следва отново безкрайност, докато вселената колабира в даден момент и се роди нова вселена с множество реалности.

ПроСоТо преди 4 години
До Анонименгуд куешчонс!.."Какво се е взривило ?"..-Ами СЪВРЕМЕННОТО "схващане" е че това е било "нещо",което НЕ Е СЪЩЕСТВУВАЛО,демек..НИЩО!Но след като "Нищото" се е самовзривило,се е появило "Нещо",в което НЯМАЛО "Време"-то се е "появило" стотици милиони "години" след Взрива..До тогава имало.."Дефлация"..Немало и материя...просто имало "нещо",което било всъщност НИЩО..Демек,немало Време,но това продължило 800 милиона години ВРЕМЕ.....мрем за тая "теория"!!!

Жо преди 4 години
За Големия взрив е необходима ЕНЕРГИЯ. Някаква свръх енергия, непонятна и неизмерима.Който в живота си е виждал ВЗРИВ знае, че материята се пръска хаотично и няма сила, която да я подреди.А ние живеем в един подреден микро и макро космос. Атоми с електрони и протони изграждат материята, а планетите са въртят около звездите, както луните- около планетите.И целият този синхрон не може да е плод на сляпа случайност.Мъртвата материя (разни камънаци) ли е създала този хармоничен свят.

До Анонимен 12Диск е. А под диска - три тикви.

до 11,и земята е плоска нали. Квадрат или правоъгълник, а може би триъгълник?!?

Абе тия като почнат с тези предположения чак си вЕрават. Никой простосмъртен неможе да каже как въобще е възникнала вселената и планетите. В Библията е описано но няма кой да я прочете. Четете бе учените.

Религиите са изиграли своята роля, както глинените плочки с надписи. Днес ако седнеш да гравираш домашното си на глинена плочка ше те изключат от училище, но преди хиляди години е било еволюционен скок, така и с религиите. Всичко подлежи на преосмисляне, включително теориите за звездите, включително религиите.