Ползваме буферните паркинги само с карта за градския транспорт

Предложението ще бъде внесено в Комисията по транспорт в СОС
Обновена: 27 авг 2012 09:50 | 27 авг 2012 09:45,
122
Ползваме буферните паркинги само с карта за градския транспорт
Снимка: архив, Булфото

Комисията по транспорт в Столичния общински съвет днес ще внесе предложение да се ползват безплатно буферните паркинги с карта за градския транспорт. Това каза председателят на транспортната комисия в СОС Радослав Тошев пред БНТ.

По думите му на заседанието днес  ще се обсъжда Наредбата за движение по пътищата  с цел нейното усъвършенстване за паркиране в София. Ще се разглеждат и някои от исканията на гражданските организации, свързани с новите правила за паркиране в „синя зона“, които предизвикаха вълна от протести. Общинарите ще обсъждат няколко доклада.

На въпрос дали членовете на транспортната комисия са склонни да се откажат от новите правила за паркиране, Тошев отговори:

„Комисията по транспорт към СОС е от 14 члена и аз не мога от нейно име да взема решение. Комисията ще разглежда предложенията на гражданските организации, както и предложенията, които аз внасям като доклад във връзка с премахването на някои трудности във връзка с наематели, собственици на апартаменти, да могат да взимат винетики”, каза още той.

Тошев мотивира новите правила за паркиране в столицата с целта да се възпрепятства влизането на частни автомобили, да остане центърът за пешеходците, да стане по-чисто и  да има ред и дисциплина.

„Многократно съм казвал, че това не е услуга. Това не е паркинг зона. Това е рестрикция за ползване на частни автомобили. Нека хората да свикнат с идеята да не ползват частните автомобили в идеалния център на София, а да се движат пеша или с велосипед, или да ползват обществения транспорт“, каза Тошев.

Днес не се очаква окончателно решение по проблема. Комисията по транспорт ще разгледа многократно всичките предложения и ще заседава няколко пъти. По принцип предложения за корекции трябва да стоят около две седмици на сайта на СО, преди да се вземе решение, обясни Тошев.

Още по темата
Вълната на недоволство възникна заради правилата за паркиране, касаещи живеещите в централната част на столицата.

Заради протестите с един месец се отложиха промените за паркиране в центъра на София, но само за гражданите, които живеят в района.

От 1 септември за паркиране в идеалния център трябваше да се плащат по 150 лв. на година за „синята“ зона.

По 100 лв. е годишната винетка за широкия център, който ще бъде покрит от „зелена“ зона.  За втора кола живеещите в центъра трябваше да се бръкнат съответно 450 лева за „синята“ зона и 300 лева за „зелената“.  

От началото на септември обаче вече ще плащаме 2 лв. за паркиране в "синята зона" и 1 лв. на час в "зелената".  

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


122
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
3
 
13
 
! Отговори
Бай Иван преди 11 години
до 11говориш пълни глупости. В Младост и центъра градския транспорт е през 10 минути в пиковите часове и през работните дни, през почивните е по нарядко. Рейсовете цепят секундата само в час пик закъсняват с 1-2 мин. но не и 10. Винаги си следя от телефона кога мога да хвана даден рейс и винаги са били точни.
11
2
 
12
 
! Отговори
Kris преди 11 години
Оплаквате се, че ви е скъп бензина, пък казвате, че ще карате колите си постоянно, вместо да си купите карта за градския транспорт.. нали това е идеята бе, Шарк но.10, оставаш си колата на паркинг и пътуваш цял месец за 50 лв.. по-евтино ли ще ти излезе да движиш с колата през цяла София, умнико?А за останалите, които питат с какво ще пътуват.. целта е да ползвате алтернативен транспорт - оставяш си автомобила, пътуваш с метро до центъра и пестиш пари.. аман от разбирачи..
10
7
 
2
 
! Отговори
до 10 преди 11 години
ако си оставиш колата на буферния паркинг с какво ще пътуваш ?
9
5
 
12
 
! Отговори
Shark преди 11 години
До EUcitizen - В цяла Европа, особено в по-развитите държави, хората получават особено прилични заплати. Стига вече сте гледали само какво плащат в тези държави, веднъж погледенте и какво получават. Ми няма да оставя колата си на буферен паркинг при условия. Не стига че зареждам прескъп бензин, ами и карта ще плащам, няма да стане.
8
12
 
22
 
! Отговори
optimist преди 11 години
Ако имам кола, защо ще си купувам карта за гр. транспорт?!
7
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
А аз като идвам с яхтата къде ще я паркирам
6
7
 
16
 
! Отговори
EUcitizen преди 11 години
В цяла Европа паркингите на метрото се ползават само с карта за пътуване, а в по- развитите общества, дори се изисква документ за платен данък на колата.
5
5
 
20
 
! Отговори
Shark преди 11 години
Глупости, нали целта на тези буферни паркинги и хората от други градове като идват в София да оставят колите си там, а не да влизат в града. И откъде те ще вземат карта за градски транспорт, а и защо да я взимат, може да искат пеш да ходят.
4
7
 
5
 
! Отговори
venko преди 11 години
da be, shte pulnq benzin i shte si kupuvam karta ... ei sq
3
20
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Абсолютно подкрепям. Бугарина ако може с жигулката пред Президентството да спре, че да му е по-удобно.Ще се научите само с бой.
2
12
 
32
 
! Отговори
Марти преди 11 години
Това според мен е поредното безумно предложение.Ами как тогава ще накарате хората които идват от провинцията да си оставят колите на тия паркинги и да ползват градския транспорт?Пак мислите само как да си пълните гушите,а не как да облекчите трафика.
1
18
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Градският транспорт е пълен с ***, той е есенцията на чистото зло по Света. Вътре се возят само undead-ове, зомбита и отчаяни от живота хора. Изключваме метрото, където наистина с кеф си взимам билетчето. Тролеите са изчадия на сатаната, а трамваите са му слуги. Никога няма да се кача там!