Метрото затваря центъра на София за коли през есента

През 2018 г. с подземната железница ще се придвижват около 550 000 столичани
Обновена: 5 яну 2015 13:34 | 5 яну 2015 07:10, Камелия Цветанова
37
Метрото затваря центъра на София за коли през есента
Снимка: Булфото, архив

Строежът на третия лъч на метрото, чийто старт се планира за есента, ще затвори за движение на автомобили ключови участъци от центъра на София. Къртицата ще тръгне от Малък театър „Зад канала", ще мине покрай Орлов мост, а оттам през „Патриарх Евтимий" и кръстовището на бул. „Витоша" и "Патриарх Евтимий", за да продължи до "Красно село".

Още по темата
"При театъра и на Орлов мост няма да затваряме движението, но на Попа и при НДК това е неизбежно. Ще се опитаме обаче органиченията да са на части, за да няма големи задръствания", обясни пред "Труд" шефът на общинското дружество "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

В момента се подготвят финалните документи, с които ще се кандидатства за 341 млн. евро от еврофондовете, с които да се финансира строежът на трасето. Прогнозната цена за целия лъч, който ще свърже бул. "Владимир Вазов" с кв. "Овча купел", е около 400 млн. евро. Останалите средства ще са държавно финансиране.

"Процедурата за избор на изпълнител за първия етап "Малък театър „Зад канала" - "Красно село" вече е на финален етап. Очаквам проектът да може да стартира през лятото, а същинското строителство на тунелите - през есента", обясни инж. Братоев. Трасето е дълго 7 км и по него има 7 метростанции.

През април ще бъдат пуснати в експлоатация две разширения на сегашните линии - до летището и до Бизнеспарка. Тогава се очаква с метрото да пътуват около 380 000 души, което е всеки трети от ползващите градски транспорт в столицата.

През 2018 г., когато ще бъдат довършени както третият лъч, така и останалите разширения на метрото, се очаква с подземна железница да се придвижват около 550 000 столичани.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
1
 
1
 
! Отговори
А може ли преди 8 години
някой да ми обясни защо са нужни тези безумно големи метро станции, Разходете се до Барселона, Рим, Париж, повечето им метростанции са наполовина на нашите. А градовете са им пъти по големи.
25
1
 
5
 
! Отговори
баба ви преди 9 години
До 30А пред входа ти да спира не щеш ли?
24
0
 
2
 
! Отговори
... преди 9 години
Има идея 3ти лъч да има отклонение, което да минава по ул. Гео Милев после край Арена Армеец и да стигне до окръжна болница
23
0
 
1
 
! Отговори
Банна ви преди 9 години
До АнонименТи да не си инженер Владимиров?
22
0
 
9
 
! Отговори
да да преди 9 години
До цитирания инж. Стоян Братоев, "Попа" не е поп, а паметника на Свети патриарх Евтимий.
21
0
 
1
 
! Отговори
№ Chicago преди 9 години
До 6 ти Аз ти вервам ама си вервай и ти .............
20
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
23 един "-" имаш заради неправилно използване на ь.. на български буквата ь се използва само след съгласна. след гласна се използва й. тоест, думата не е раьон, а район! Грешката е особено груба!
19
4
 
8
 
! Отговори
И. преди 9 години
"Без станция на хотел "Плиска", метрото е безсмислено."Абсолютно съм съгласен с това. При случай, че в близост до Цариградско работят толкова много хора (Плиска, 4-ти километър), защо не направиха метрото да мина под Цариградското?
18
10
 
24
 
! Отговори
И. преди 9 години
Центърът на София отдавна трябваше да е затворен за коли. Никой няма обаче смелостта да го направи.
17
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До маринОт еврофонда влизат от цяла България + емигрантите + държавно финансиране без Фандъкова. В статията го пише.
16
10
 
15
 
! Отговори
бай Иван преди 9 години
Абе какво ви харесва на тази лудница в София . Не случайно хората с пари започва да се изнасят по селата и да си строят палатите на спокойствие . Тези които живеят в София или са се изселили много са се прецакали
15
5
 
6
 
! Отговори
марин преди 9 години
До Анонимен.......парите са от евро фонда
14
16
 
14
 
! Отговори
Киро преди 9 години
Бате Бойко Тиквен поне да прави станциите по-дълги, както бай Тошо, та да може влаковете да са с повече вагони. Че иначе сме като за концлагер наблъскани. Икономията е майка на мизерията!
13
50
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
При тежката финансова криза вече 6 година е истинско безумие държавата да задлъжнява и фалира още повече за метрото вместо да вдигне пенсии и заплати. Строителството трябва да продължи едва след като кризата завърши и само с частни средства както беше причината да спрат АЕЦ Белене примерно че няма частни инвеститори.
12
2
 
10
 
! Отговори
до калофер преди 9 години
видях Ви при наводнението в какви къщи живеете на село и колко сити . не преяждай ......
11
1
 
23
 
! Отговори
хах преди 9 години
До до 11Така и така ще копаят - да направят няколко големи подземни паркинга в центъра, или много малки паркингчета. Да бъдат със статут на зелена/синя зона. Ще направят голяма услуга на цяла София.
10
10
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
спирката на попа задължително да я кръстят академик Бойко Борисов.Няма да имаме спирка Жулио Кюри а баце да го оставим така
9
6
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ако искаме да имаме нормална европейска столица, центърът трябва да е затворен не само временно, а за постоянно с коли! София е единствената столица в ЕС без големи пешеходни зони в центъра на града, а на колите е позволено да паркират по тротоарите!
8
3
 
5
 
! Отговори
Сф преди 9 години
Всеки е чувал понятието "бяла завист" = "не изпитвам ненавист към някого, но ми се иска сега да съм на неговото място".Е, точно такива чувства ме изпълниха, като прочетох коментар 2 /Калофер/ :)
7
6
 
24
 
! Отговори
без майтап преди 9 години
Без станция на хотел "Плиска", метрото е безсмислено.