Чукат, тракат... по "Дондуков". Шумът – невъобразим

Регистрираните децибели са по-високи от допустимите
Обновена: 6 юни 2017 09:27 | 6 юни 2017 09:15, Петя Славова
31

Гигантски задръствания се образуваха още в първите дни на ремонта на бул. "Дондуков" в София. Релсовият път и старите павета са подменят, но освен затруднения трафик възниква и друг проблем пред столичани - шумът.

Bulgaria ON AIR направи експеримент за шума по булеварда, който показа, че регистрираните децибели са значително по-високи от допустимите по наредба.

Още по темата

"Допустимата норма съгласно наредба номер 6 за централни градски части е 60 децибела. При наличие на трамваен транспорт нормата е 65 децибела. В момента трамваят е спрян, затова приемаме ограничението до 60", обясни в "България сутрин" управителят на фирма, която замерва нивата на шума Петър Събев.

Той увери, че уредът е калибриран и показва реалните стойности на шума в момента, които се оказаха значително по-високи - над 70-80 децибела. Експертът отбеляза, че шумът достига до 90 децибела, когато по булеварда минават трамваи.

"Паважът трябва да се смени с асфалт, защото паветата допускат голям шум при съприкосновение с автомобилите. Шумът от паважа е най-силен. Има твърде много живущи и би било редно да се намали нивото на шума в допустимите граници, за да може хората да почиват спокойно", коментира Петър Събев пред репортер на Bulgaria ON AIR.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
1
 
4
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
За мръсoтията питайте Фандъкова защо не се мият улиците всеки ден.За шумът пак питайте Фандъкова защо допуска най-различни шумове - ниско прелитащи самолети над бул. Дондуков, задръствания и много коли, шумни заведения и т.н.За задръстванията трябва пак Фандъкова да ви отговори, защо е назначила толкова некадърни хора, които да се занимават с организацията на движението и паркирането в София.За паркирането по тротоари и тревни площи според Закона за движение по пътищата Фандъкова е отговорна
29
1
 
2
 
! Отговори
Стар софиянец преди 6 години
Роден съм е Центъра на София около площад Славейков. Живял съм и на няколко места в Центъра на София, а сега съм на една пресечка на бул. Дондуков. Истината е, че всяка следваща година цяла София става все по-***, като бул Дондуков не прави изключение. Основно мръсотията в последните 28 години е заради неизмитите улици. Тук един се оплаква, че не се е проветрявал от 2 години - ами то си е до човека. Да, много прах има, но има периоди от деня и от седмицата, когато е относително чисто.
28
5
 
4
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
На софиянец не може да се угоди.Улиците разбити като почнат да ги оправят много шумно и мръсно,ми отидете си по родните места и ще ви е тихо и спокойно!
27
4
 
5
 
! Отговори
Кореняк софиянец преди 6 години
Живея на Дондуков. Не съм си проветрявал апартамента от поне 2 години. Не само е шумно, ами и много прашно. Добре, че жилището ми е старо строителство с високи тавани.
26
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От грохота на уродливите мотористи не се живее вече в София. Пишете повече жалби до call.sofia.bg/bg/Signal/Create - дано ни обърнат внимание.
25
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Половината от бул. Дондуков и сега е с асфалт и аз не бих казал, че се нуждае от ремонт. Разбит е бетона по трамвайните линии. Същата работа е и там, където има павета - разбити са бетонните постаменти около трамвайните линии. Е, кой си разбива колата по Дондуков? Отговорът е ясен - джигитите шофиращи по трамвайните линии.
24
3
 
4
 
! Отговори
Дзъ преди 6 години
Квото беше - беше до ремонта...сега ще потракат машините, а като свършат - ще потракаме ние - с биалетки, амортисьори, бъбреци, пломби и ченета ....
23
1
 
7
 
! Отговори
Факт преди 6 години
При сегашните поразместени павета, е добре да се шофира с до 40 км/час по Дондуков, но и сега има джигити, които хвърчат главно по релсите с над 70 км/час и те са в момента най-шумните там. При асфалт, ще се шофира нормално с до 50-60 км/час, но даже и при тази скорост е опасно за пешеходците, а онези по релсите ще прелитат с над 100 км/час. Разбира се нищо няма да спечелят с по-високата скорост - следващия светофар пак ще ги спре и пак ще преминат през булеварда за същото време.
22
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Примерно година след ремонта, шумът при павета е по-слаб от шумът при асфалт и причината е ясна - асфалта се полага изключително некачествено, за да се краде чрез него, докато с паветата е доста по-трудно да се краде и да се слагат така некачествено.Да не говорим, че основния шум не е от настилката, а от двигателите, а при асфалт е ясно, че ще е по-шумно. И да не забравяме мотористите по асфалта, която ги няма при паветата.
21
2
 
5
 
! Отговори
Партиен член преди 6 години
Ако паветата са наредени правилно и най вече качествено шумът ще е много малък.Иначе звучи като теорията че камионите рушели пътищата.Един пълен автобус е колкото един камион но за автобусите не говорят че рушът.Отидете в една Германия или Австрия да измерите шума от паветата и оповестете резултатите.
20
1
 
11
 
! Отговори
Иван Пешев преди 6 години
Петър Събев да каже за моторите дето им слагат нарочно по къси ауспуси за да шумят и тогава да се лови за паветата, мизерници винаги по линията на най-малкото съпротивление нали , и все пак не шумят паветата тракат трошките по тях. И какво ги правите тези павета като ги махнете май се продават някъде безотчетно нали ? И как ще спрете джигитите , ти му правиш да се движи нормално с 80 км/ч той веднага си прави сметка как ще мине оттам с 200 щото колата му е готина, никакъв асфалт за тази ***.
19
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И как да се строи безшумно ?!Няма начин!После ще е тихо и красиво, изчакайте малко!Стига сте пищели като ...
18
3
 
10
 
! Отговори
излагация преди 6 години
Тоя Събев е от асфалтаджийската мафия. Като слагат асфалт крадат повече с некачествени смеси, а от паветата не може да се краде.
17
1
 
9
 
! Отговори
До 16 преди 6 години
Всъщност шумът от колите каращи по релсите на трамвая е доста по-силен в сравнение с шумът от колите каращи по паветата и това е лесно обяснимо. Скоростта е различна и съответно двигателите издават различен по сила шум, както и това, че релсите си подрънкват и то не само когато колите преминават между две релси. Ако си мислиш, че ако сложат асфалт, същите шофьора, които сега карат по релсите, няма пак да го правят, значи си много наивен. Само скоростта ще е по-висока и съответно с по-силен шум.
16
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
значи просто не си на Дондуков.Единственото когато колите карат по релсите на трамвая е малко по-тихо. Това се случва само нощно време. Но пък тогава има едно дразнещо притропване, когато минава от релса на релса. Малко като влак, както се чува.
15
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Слушам го в момента от какво е шумът на преминаващите автомобили по паветата. Ами шумът си е почти изцяло от двигателите на преминаващите МПС и много малко от шумът е заради паветата. При асфалт, ако колите карат със същата скорост (а то няма да е така), шумът като цяло ще е съвсем малко по-слаб. На Дондуков и ул. Бачо Киро има един 30-40 метра асфалтиран участък и до него са павета. Няма разлика между шумът от една кола преминаваща там по паветата и по асфалта. А в какво състояние е асфалта, да
14
0
 
10
 
! Отговори
един друг преди 6 години
На 2:22 в ляво се вижда една кола, която пуши прекомерно. За такива нещо няма ли да се направи?
13
1
 
14
 
! Отговори
Мирослав преди 6 години
Само търсят глупави сензации. Да идат да измерят шума на Сточна гара, там павета няма. Причината за шума не е паважа, а в прекалено големият трафик. Трябва да се промени организацията на транспорта, така, че автомобилите, които нямат работа в центъра, изобщо да не влизат там. В момента в северната половина на София няма никакви пътища, всички трябва да минават през центъра. Оправете улиците и изведете транзитното движение от центъра - бул. Първа Българска Армия, ул. Резбарска, връзките със ССТ.
12
0
 
9
 
! Отговори
boby преди 6 години
Шума достига 90 децибела, което при норма 65 било с 35 децибела над допустимото. Ми 2 клас кой да учи?
11
3
 
5
 
! Отговори
Циклоп преди 6 години
Ами много ясно, че при ремонт ще има шум