Учени умуват: Такса "задръстване" и край на трафика в София!

Приходите от Синя и Зелена зона да се използват за обществения транспорт
Обновена: 6 ное 2018 16:56 | 6 ное 2018 14:00,
248
Учени умуват: Такса "задръстване" и край на трафика в София!
Снимка: архив "Булфото"

Една от мерките срещу големия трафик в столицата е въвеждане на такса "задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в тежконатоварени пътни артерии.

Това посочи Теодор Караколев по време на представянето на доклада "Градоустройствена политика в София" на Експертния клуб за икономика и политика.

Автори на доклада са Георги Вулджев и Теодор Караколев.

Още по темата

Приходите от Синя и Зелена зона трябва отново да се използват за подобряване на обществения транспорт, смята Караколев.

"Повишаването на таксите от зоните носят ползи заради намаляване на натиска на трафика в центъра на столицата", смята той.

Проблемите на градоустройството изискват по-децентрализиран подход, отбеляза на свой ред Георги Вулджев.

"Настоящата роля на общината от гледна точка на централно ниво трябва да се намали на по-ниско ниво", настоя той.

Според него отрицателните ефекти от регулаторната тежест на пазара на имоти са повече от положителните ефекти и водят до повишаване на цените.

"Позитиви от ограничаване на регулацията са създаване на повече имоти, по-ниски цени, повече работни места", категоричен бе Вулджев.

По-високото строителство в столицата, според него, ще доведе до по-малко унищожаване на природа, по-ниски разходи за самата община за изграждане инфраструктура, по-малко ползване на автомобили с по-кратка дистанция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


248
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
205
1
 
9
 
! Отговори
Данаил Антонов преди 5 години
90% от задръстванията са заради вечни "ремонти" на "ремонтите", така че хората ли са криви ? Намирам "идеята" за нагла и плод на объркани възприятия..Във всякакъв смисъл
204
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
много обичам пешеходци да решават проблемите с трафика
203
0
 
17
 
! Отговори
Джак преди 5 години
Караколев, я се върни на село. Вземи си и селските и няма да има задръствания!
202
0
 
14
 
! Отговори
Бай преди 5 години
Такса задръстване да плаща и СО, тъй като не е помислила ул. да са по широки и вечно са развалени с дупки. Таксите от зоните защо да отиват за градски транспорт??? Те идват от шофьорите, а пък вие ще ги бръснете и с такса задръстване. Няма логика. Т.е има и тя е финансова за в някой джоб. Колкото и да слагате такси, задръстване ще има. Същото като с глобите. Колкото и да ги увеличавате, птп не намаляват, за сметка на това нарастват.
201
0
 
2
 
! Отговори
Бай преди 5 години
Идеятата, че високото строителство ще щади природата, не е меродавна. Т.е, то да бъде за сметка на по малко застрояване, да, ама не. Всяка една педя се гледа да се застрои и за това е все тая дали е високо или ниско строителство и пак казвам по отношение на природата
200
0
 
7
 
! Отговори
Бай куй преди 5 години
А аз искам затвор за тея учени, тъй като техните решения са грешни и в полза само на някои хора. СО да престане вече със застрояването. Задъхваме се. Тия пари от зоните да отиват за ремонти на пътища и за нови паркинги. А дали сградите са високи или не е все тая по отношение на зелената площ, природа и въздуха. Баста. Айде у затворо.
199
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Те на гробарите само такси са им в акъла чалък
198
0
 
8
 
! Отговори
АБВ преди 5 години
Абе какви учени , какви 5 лева умували? На всички ни е ясно, че държава и община, представлявани от живи хора , правят всичко възможно да вземат много пари от обикновенния човек. Как няма да има задръствания, като на много места организацията е ненормална? Като са толкова загрижени за чистия въздух, защо не искат да намалят данъка на колите с газови уредби? Веднага ви казвам - защото няма да вземат никакви пари. 90% от бензиновите коли са на газ. Абе, що си губя времето?
197
0
 
8
 
! Отговори
rm преди 5 години
До лобисти самоТочно на място - аз живея в центъра, самолетите са буквално през 4-5 минути. За това нещо - защо самолетите прелитат над половин София при кацане - за това никой не говори.
196
0
 
28
 
! Отговори
месара преди 5 години
Решението както винаги изисква по-задълбочен размисъл, за да се стигне до причината. Я тя е презастрояването на града, което управляващите нямат намерение да решат, а напротив, продължават с пълна сила. Разсъждавайки по-нататък, презастрояването е причинено от унищожаването на икономиката в по-малките градове и села, отново нещо, поддържано с пълна сила от управляващите
195
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Улиците са широки защото повечето междуквартални улици имат по 2 ленти, ама обикновенно най-дясната се ползва за паркинг и това стеснява пътя до 1 лента която не може да поеме трафика. Забранете паркирането по широките двулентови улици и гледайте как ще се отпуши трафика.
194
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябва да се направят отделни секции за ляв завой. При този натоварен трафик, ако тръгнеш да завиваш наляво в центъра или трябва да висиш 1 час като паяк или да се изрежеш рязко пред идващите срещу теб. Във всички нормални столици има отделна секция за наляво на светофарите.
193
0
 
6
 
! Отговори
Аз преди 5 години
А такса *** учен нещо не трябва ли да има? Отговор: Не само трябва, а и се налага!
192
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
*** пример: Вземаш кола от Италия (втора ръка) на 8 години и познай на колко хиляди е? На 400000 ! Е? Кога нашенецът ще направи толкова много километри? Нали искаме да сме като тях. Защо те превят толкова много километри , а ние не?
191
0
 
20
 
! Отговори
Nex преди 5 години
Цитат:"По-високото строителство в столицата, според него, ще доведе до по-малко унищожаване на природа, по-ниски разходи за самата община за изграждане инфраструктура, по-малко ползване на автомобили с по-кратка дистанция." Този който твърди това е т*ъп, та чак вдлъбнат. На нашата улица в Разсадника Софето на мястото на едноетажни къщи вдигнаха по 6 - 7 етажни блокчета. Ужким имат гаражи, но улицата се напълни с коли и няма къде да се паркира вече.
190
3
 
20
 
! Отговори
лобисти само преди 5 години
кога ще отклонят самолетите да не се приземяват директно над града а да правят обход , толкова ниско летят над александър невски , че може и скоро някои там да се приземи и после защо има мръсен въздух , да не говорим че в това в европейските столици е забранено
189
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Що се пънем всички да пишем,то в заглавието е написано:Учени умуват...
188
0
 
33
 
! Отговори
Pilot преди 5 години
Строителната мафия е най-вредната, защото построеното след нея и трева не никне с цел париии ! За пример морето и София новопостроените квартали, а богатите ди живеят в чужбина или извин София. А с кметицата на Младост видяхме какво стана !
187
4
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо го няма този трафик през ваканциите на учениците? Защото на едно семейство с две деца му е по-изгодно и бързо с кола отколкото с грАДския. Кога се повиши трафика? След увеличението на билета. Да не говорим, че ученическата карта е 20 лева на месец, а пенсионерската 0. Ако се върнат старите цени на билетите и се дават безплатни карти на учениците трафика ще се облекчи значително.
186
1
 
35
 
! Отговори
УчЕн преди 5 години
Тия двамата защо не си го сложат? И без това има нужда да бъдат обложобложени с данък "тъпотия"