Криза! При заплата от 1800 лева – няма шофьори за автобуса

В София липсват 150, наемат 400 души за метрото
Обновена: 31 дек 2018 10:07 | 31 дек 2018 08:52, Камелия Цветанова
439
Криза! При заплата от 1800 лева – няма шофьори за автобуса
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Столичният автотранспорт търси 150 шофьори, които да обслужват линиите на градския транспорт. Толкова не достигат в момента в общинския автобусен превозвач.

Криза за шофьори има и за тролейбусните линии, които се обслужват от другото общинско транспортно дружество "Столичен електротранспорт" ЕАД, съобщи "24 часа".

Причината за липсата на кадри е, че за шофьорите в градския транспорт по европейски регламент се изисква категория D.

Тя обаче дава право на управление на тежкотоварни камиони и повечето шофьори предпочитали да станат тираджии заради по-високото заплащане, обясниха експерти.

Засега проблем с намирането на ватмани няма, тъй като те могат да работят само с B категория, освен специалното свидетелство за управление на мотриси, което се изисква.

По-трудно успява да събере нужните кадри и третото общинско транспортно дружество "Метрополитен" ЕАД. Там криза за машинисти няма, но се търсят общо 400 различни специалисти, които ще обслужват новата трета линия на метрото.

"По-трудно намираме кадри. Сега ни отнема повече време, отколкото при пускането на втората линия, но се справяме", каза шефът на "Метрополитен" ЕАД проф. Стоян Братоев.

За 12-те станции на третата линия, първите осем, от които ще бъдат пуснати през есента и зимата на 2019 г.,
се търсят 60 машинисти, ръководители на движението, диспечери, ремонтен персонал и други специалисти.
В опит да задържи шофьорите и да направи работата в градския транспорт по-атрактивна Столичната община и транспортните синдикати са започнали преговори за увеличение на заплатите.

За разговорите съобщи в петък столичният кмет Йорданка Фандъкова по време на пускането на поредните 30 нови автобуса, които ще обслужват най-дългата линия в града - 111, която свързва кварталите "Люлин" и "Младост".

"Коментираме транспортната рамка за 2019 г. с партньорите ни от синдикатите. Преговаряме за условията за работа на шофьорите. Много е важно да можем да ги задържим, защото работата е много тежка. Планираме и покачване на заплащането", каза Фандъкова.

Вече е имало една среща между общината и синдикатите, които са поискали 20% увеличение на заплатите, разказаха присъствали на разговорите.

Дали искането им ще бъде удовлетворено, или повишението ще е например с 10%, колкото ще е увеличението на заплатите на работещите в бюджетния сектор, ще стане ясно по време на преговорите, които ще продължат след Нова година.

Липса на кадри има и в "Столичен електротранспорт", който обслужва тролейбусните линии в столицата.

Увеличението на заплатите обаче няма да е само за шофьорите, а за всички работещи в сферата на столичния градски транспорт. Става дума за около 7000-8000 служители на общинските дружества "Столичен електротранспорт", "Столичен автотранспорт", "Метрополитен" и Центъра за градска мобилност.

В момента средната брутна заплата на шофьорите в "Столичен автотранспорт" е около 1800 лв.

В нея обаче влизат нощен труд, социални придобивки и други.

Шофьорите в общинското дружество са 1200, а недостиг от около 150 души има общо за трите поделения.

Над 1700 лв. пък е средната брутна заплата на ватманите и шофьорите на тролейбуси в "Столичен електротранспорт".

Около 1800 лв. средна брутна заплата получават машинистите в "Метрополитен".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


439
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Плащайте и ще имате кадри, как искате хората да се издържат, при условие всички стоки и услуги скочиха двойно, а заплатите ни по ниски от страна като Конго.
56
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За София 1800 лева заплата са нищо - след осигуровки и данък общ доход, остават около 1400 лева, а в София живота е скъп.
55
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
67 В складовия работник няма и една десета стрес и напрежение, от това на шофьора на автобус в градския транспорт, а не че не се труди и взимал лежейки по гръб 1300 лева, ***.
54
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българина най обича да гледа в чуждото канче да злорадства ,обижда и акъл да дава.
53
0
 
9
 
! Отговори
65 преди 5 години
Къде ми е коментара,да не би някой да съм жегнал яката
52
5
 
34
 
! Отговори
Трафиканта преди 5 години
Да вкарат автобусни шофьори от Конго или Молдова или Виетнам и готово . Сигурен съм че и за 600 лева на месец ще навият .
51
6
 
10
 
! Отговори
Tim преди 5 години
Реално погледнато държавния сектор заплатите са по високи от частния сектор както се казва той потичва по тях
50
1
 
15
 
! Отговори
Бау преди 5 години
Много отговорна професия е шофьор на автобус. С всичките инциденти, които станаха, народа се наплаши. Много ясно, че няма да се натиска никой...
49
8
 
23
 
! Отговори
големи манипулатори преди 5 години
На работниците заплатите се обявяват със всичко отгоре което може да се даде примерно 1400 лв бруто и от там почват всичко да му свалят при половината има и глоби докато се стигне от 1400 до 850 а на държавния закрилник с шапка или данъчен се дава само началната заплата примерно 650 или 800 лв начална и после всичко почва да расте та се стигне до 1500лв чисто за по големи заплати просто в момента не пиша... там където има столови се хранят без пари при пенсия много заплати на куп ,ранно пенс
48
16
 
18
 
! Отговори
до57 преди 5 години
до къде я докарахме шеф на РПУ или полковник в армията да взимат като шофьор в София, голяма мотивация да станеш офицер на таз държава, било МО или МВР....
47
7
 
7
 
! Отговори
до55 преди 5 години
ми стани държавен служител като им завиждаш
46
5
 
15
 
! Отговори
Асанко от Факултето преди 5 години
Темата се изкриви и разговни от складови работници.
45
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 51 Откъде тръгна простотията с теб. Аз ти казвам, че по-добре човек да стане складов работник като мен за 1300 лева, отколкото да стане шофьор за същите пари на автобус в градския транспорт в София защото там напрежението и стреса са несъизмерими с моята работа. Още да ти обяснявам ли, ***?
44
0
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
щом за 1800 шофьор ДЕ не можеш да намериш в София, представям си Каракачанина с 720 как ще си събере войска.
43
6
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
1800 лева не стигат за нищо в Сф, дори човек да не изплаща заеми.
42
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 51 Водя се по договор складовработник, ***. То щото не означава на жаргон склададжия? Много си ми смешен, бе! Аре у лево!
41
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен склададжияЧе там в тоя склад де не ги правите процесорите.В склада всичко е под номер и няма значение дали е процесори или лукчета.
40
0
 
57
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
"Странно, обявените заплати при митничарите са доста по-малки, а недостиг...няма!"---И за полицаи няма недостиг, и за общински и държавни чиновници, с доста по-малки запланти.Защо ли? И още нещо-стига с тия бруто заплати, кажете чисто колко ще влезе в джоба на шофьора, който е цял ден в безумния Софийски трафик?
39
1
 
28
 
! Отговори
лек анализ преди 5 години
Абе каква Украйна и Молдова онези ще те купят и продадат ,щели да ги докарат това да не са овци ,хората са образовани и умни ще си направят сметката и ако им отърва и сега ще дойдат няма нужда ,,гела ,, дето почервенява като домат само като чуе думата синдикат да ги кара.И у Виетнам / вече азиатски тигър / СТАНДАРТА ни изпревари от Бангладеш / смениха им името/ може нещо да дойде евентуално ще се огледа и ще духнат на запад те са образовани и знаят езици и не са баламурници..
38
2
 
47
 
! Отговори
Фактически преди 5 години
Сега разбирате ли защо от години лекарите бягат в чужбина? Защото ТАМ ще им плащат повече и от най-добрите шофьори! Проблемът е, че полицаите не бягат...