Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?

СО прилага само пиар мерки за справяне с мръсния въздух!?
Обновена: 24 яну 2019 20:02 | 24 яну 2019 20:02,
139
Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?
Снимка: Булфото

Столична община прилага само пиар мерки за справяне с проблема с мръсния въздух, каза пред БНР Христо Илиев от групата "За чист въздух". Групата  внесе иск срещу Столичната община за бездействие в борбата с фините прахови частици.

"Прилагат пиар мерки от сорта на няколко домакинства от Нови Искър да преминат на по-екологично отопление, но са нужни първо спешни мерки, второ, доста повече размах и такива, които да не са с пиар насоченост, а наистина да работят", обясни той.

Още по темата

"Един конкретен пример - ако се намалят интервалите на движение на автобусите, на трамваите и на тролеите, ако се направят нови маршрути, които са доста по-удобни за хората и ако се изградят повече бус ленти, повече трамвайни ограничители, така че превозните средства да се придвижват по-бързо, то доста повече хора ще забележат, че им е доста по-удобно да се придвижват с градски транспорт, а не с автомобили", уточни Илиев.

По думите му е любопитен факт, че въпреки подобренията на превозните средства на градския транспорт в последните години, общият брой пътници намалява. Дори въпреки новите метростанции, пътниците намаляват в градския транспорт, а автомобилите се увеличават.

Христо Илиев смята , че става дума за целенасочена политика:

"Така например в новия бюджет за 2019 пробегът, който е заложен за градския транспорт, е абсолютно същият, колкото за миналата година. Вместо да се увеличават парите за градския транспорт, да се увеличават превозните средства и да се намаляват интервалите, не се прави абсолютно нищо по този въпрос".

Според него Столична община може да се поучи от другите страни:

"Ние постоянно предлагаме мерки за подобряване на градския транспорт, за подобряване на градската среда и общината постоянно и упорито или отказва да го при, положи, или ги прилага доста половинчато, при което постига обратния ефект, негативен ефект. Така че за нас общината просто няма капацитет, няма желанието дори или просто не разбира какви мерки трябва да се приложат, мерки, които се прилагат във всички западни столици, във все повече столици от Западните Балкани, например в Албания доста мерки се взимат за мръсния въздух".

Илиев смята също, че гражданските платформи, които показват какво е състоянието на въздуха, дават данни в реално време, за разлика от данните на институциите, които представляват осреднени стойности на 24 часа. 

"Доколкото знам официалните станции са на Министерството на околната среда и водите и Столична община ползва данните от тях, като една от станциите е на Копитото, като целта е да замерва фини прахови частици, които идват от други територии, а не от София, която не знам доколко е адекватно. Друга станция пък беше преместена от Орлов мост в двора на БАН, близо до Младост и съответно там показателите са се подобрили", допълни той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


139
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
89
3
 
6
 
! Отговори
Владо преди 5 години
Няма ограничение във възрастта на автомобилите втора ръка,които се внасят.За 1000лв можеш да си докараш и регистрираш автомобил и на 40г. подарен ти на запад.В Румъния,Албания,Словакия,Полша и т.н. има ограничение в годините на колите,само тук няма
88
0
 
5
 
! Отговори
doc преди 5 години
До АнонименЗащото е поудобно, освен екология е нужна и ефективност, а точно това липсва при градския транспорт.
87
2
 
5
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Лични автомобили и всички автомобилиАвтомобилите са леки, товарни, автобуси, специални и влекачи. От друга страна се делят на лични, фирмени и на държавни структури. Е, като се сравняват всички автомобили регистрирани в София област и Софийска област с личните автомобили в Виена например, какво ще стане?
86
3
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Личните автомобили в София са 2-3 пъти по-малко от средното за ЕС за градове подобни на София и се движат много по-малко. Въпреки това, фандъкова с поредица от манипулации, "доказа", че автомобилите в София са най-много в света. Манипулацията я направи на принципа на сравнението на ябълки с круши - сравнява броя на личните автомобили на 1000 човека население в другите градове по света, с всички автомобили от област София и Софийска област, спрямо населението само на град София.
85
4
 
14
 
! Отговори
Софиянец (истински) преди 5 години
Не искам да засегна никого, но е крайно време селянията де се върне от където е долазила в София. Мръсният въздух е само един от десетките проблеми на преселението. Даже не ми се говри за: култура, възпитание, диалекти, навици, хигиена, уважение кън общество и Държава и т.н и т.н. ..... Тогава сами много бързо ще намериме решение не само на проблема с мръсния въздух. Аз поне така мисля.
84
1
 
11
 
! Отговори
Обективен преди 5 години
Докато се говори за транспорта, а не за големият замърсител - отоплението, София ще става все по-замърсена. Това го гледаме от години, но явно тези от групата "За чист въздух", предпочитат да припяват в общия хор на манипулаторите, вместо да направят нещо за по-чист въздух в София.
83
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На теория всяка линиите на метрото трябва да се дублират с линии на надземния транспорт. В София се прави точно обратното и съвсем естествено това води до силно влошаване на градския транспорт. Така става защото в София решават хора, които хал-хабер си нямат от управление на град, а експертите, ако са останали такива, нямат думата.
82
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ТО не става само с харчене на пари и закупуване на нови автобуси - трябва и акъл! Колкото и нови автобуси да се зкупят, то ако не се управляват адекватно работата няма да стане.
81
4
 
5
 
! Отговори
Шофьора преди 5 години
Защо се чудите българите стават все по заможни и е нормално да искат да пътуват с колите си
80
1
 
9
 
! Отговори
до Гошу преди 5 години
"Аз като съм на центъра си ходя навсякъде пеша, по-здравословно е някак си :))))"---------------До центъра на кое село Гошу? Един образован жител на голям град не би използвал НА ЦЕНЪРА.
79
1
 
12
 
! Отговори
Свалете Цената! преди 5 години
Направете градският транспорт 60ст. и да видим ! Иначе трябва една такса (през седмицата) за коли които влизат в центъра, от крайни квартали, за да се ограничи задръстването ! Неможе хората които нарочно не си ползват колите, да чакат рейс, 30мин...
78
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защото е неудобен, неефективен, скъп, мръсен.Много отдавна трябваше да се оптимизира. Метрото дублира стари линии на ГТ, а София се разрасна. Докато хора невиждали до скоро трамвай взимат решения така ще бъде
77
4
 
13
 
! Отговори
Шофьор преди 5 години
Само за информация, ако трябва да заведа детето на градина с Адски транспорт, и да отида до работа с чакане ходене пеша, прехвърляне, и т.н. ще ми е ... 2 часа. С кола ми е със всичките задръствания максимум 1 час. Да не говориме че с качването в автобуса получавам бонус торба бацили, така че после 1 месец да немога да се оправя. Г-жа Пъдпъдъчка, дали ще ми плати лекарствата и болничните...?Тогава драги ми мозъци, как да ходя с Автобус на работа ?
76
4
 
13
 
! Отговори
Край преди 5 години
Колите трабва да станат наполовина а градския транспорт 4 пъти по-добър. Фандъкова това уравнение не може да го реши по никакъв начин. Женицата я интересува само паричките от милиардния бюджет на София. Тя не ще да управлява града - не ще да налага глоби за нищо - паркиране по тротоари и гардинки, кучета и акита, отпадъци разхвръляни, отопление на гуми и какво ли не.Жената иска само да харчи парите ни.
75
2
 
13
 
! Отговори
... преди 5 години
Половината коли са от провинцията, които работят в София, проблемът е че метрото е локирано единствено в София и не излиза извън града на големи паркинги. Направете 3-ти лъч да излиза на Ботевградско, Тракия, Околовръстното итн а не в центъра!
74
12
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ККМетрото е на 10 минутои от Токуда, ако не си 200 кг и мини малко не мързелив, може да повървиш 10 мин на ден..А другите, дето си понясят цялата челяд и се оплакват, че им е скъпо, "малките" ви пътуват или безплатно или с карта от у-ще, която не струва нищо,.. ако не може да си го позволите, защо по дяволите сте правили "малки"???
73
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Вместо да се увеличават парите за градския транспорт, да се увеличават превозните средства и да се намаляват интервалите, не се прави абсолютно нищо по този въпрос".----------------------------Христо, Христо, как да не се прави абсолютно нищо? Периодично и драстично се увеличава цената на билетчето. Мързеливият прави най-лесното, а матрялът пъшка и търпи.
72
1
 
11
 
! Отговори
ФПЧ преди 5 години
Преди седмица, когато замърсяването с ФПЧ достигна нива до 640-650 мкг/м3, делът на двигателите на колите беше около 1 мкг/м3, на отоплението беше около 610-620 мкг/м3, а на неизмитите улици и тротоари беше около 29-34 мкг/м3
71
3
 
13
 
! Отговори
Факт преди 5 години
В градовете подобни на София в ЕС, 2-3 пъти повече хора отиват на работа с кола, въпреки че градският им транспорт е в пъти по-добър от софийския. В София 81.6% отиват на работа с градски транспорт и от столиците в ЕС, само в Букурещ са повече - 82%. В столиците на Западна Европа само между 30% и 50% отиват на работа с градския транспорт. Разбира се, пак ще изманипулират някакви данни, за да ни убедят, че в София всички отиват на работа с кола и то сами в нея, нещо в което онези 80% вярват.
70
1
 
7
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Тази група "За чист въздух", да вземе да се прекръсти на група "За мръсен въздух".Това, което този говори ще намали наднорменото замърсяване с фини прахови частици (ФПЧ) с приблизително 1/1000 от процента. Вместо 720% над нормите, замърсяването ще стане 699.999% над нормите