Удрят вноса на твърде стари и замърсяващи коли у нас

На всеки 10 таратайки се пада по един нов автомобил
Обновена: 31 мар 2019 17:50 | 31 мар 2019 17:45, Камелия Цветанова
104
Удрят вноса на твърде стари и замърсяващи коли у нас
Снимка: Булфото, архив

България и Румъния ще създадат обща работна група, която да търси начини да се ограничи вносът на твърде стари и замърсяващи автомобили, съобщава Automedia.

Двете съседни държави ще си партнират и по други въпроси, свързани с повишаване чистотата на въздуха, намаляване на замърсяването на Дунава и правилно управление на отпадъците.

България и Румъния имат тежък проблем с автомобилния парк заради свободния внос на стари коли от Западна Европа. В България съотношението употребявани – нови автомобили на пазара е около 10 към 1.

Едва от тази година властите започнаха да въвеждат екологичен компонент при определянето на годишния данък, макар и засега надбавката за най-замърсяващите коли да остава почти символична.

Румъния дълги години ограничаваше безогледния внос с внушителна екотакса, надхвърляща 1000 евро за повечето коли над 15-годишна възраст. Преди три години обаче правителството я отмени като част от голям пакет данъчни облекчения. В резултат само за година вносът на употребявани автомобили набъбна от около 140 000 до над 350 000 бройки.

Членството в ЕС и принципът за свободно движение на стоки не позволява на двете държави директно да забранят импорта на автомобили над определена възраст, както стори например Албания от 1 януари тази година. Те обаче могат да чувствително да го ограничат чрез такси и данъци, както и чрез доста по-добър технически контрол при първата регистрация и годишните прегледи.

"Сигурни сме, че проблемът с автомобилното замърсяване ще се задълбочава, защото в доста европейски страни в момента се обмисля или вече налага политика за премахване на дизеловите леки автомобили", обясни още преди година българският финансов министър Владислав Горанов пред Automedia.bg.

"Това автоматично ще увеличи естествения натиск България да се превърне още веднъж в гробница на автомобили втора ръка от Европа, в случая - дизелови. Така че със сигурност нямаме много време за реакция", подчерта тогава министър Горанов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


104
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
4
 
48
 
! Отговори
Shark преди 5 години
Няма да спрете така вноса на стари автомобили. Разбрахте ли?! Просто начина не е този, но на вас мозъка ви само дотам стига, до забрани. Нямате ли капацитет да измислите как хората да имат възможността да купуват нови коли, а не как да забранявате старите. Или си мислите че хората мнооого голям мерак имат да карат стари таратайки, така ли. Ама чакате по избори да ви гласуваме, а?? Ай да ви е.а матат
13
2
 
48
 
! Отговори
РАЗМИСЛИ и СТРАСТИ преди 5 години
На всеки 10 таратайки се пада по един нов автомобил............понеже заплатата стига само за таратайка, особено в провинцията.
12
3
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Направете средната заплата на българина 3000 евро и ще видите как автомобилния парк ще се обнови от самосебе си без да са необходими никакви допълнителни мерки. По улиците ще виждате само нови коли.
11
4
 
55
 
! Отговори
БАБА КУНА преди 5 години
Е ГЕРБ ОТКРАДНАХА ТОЛКОВА МНОГО ПАРИ, ЧЕ СПОКОЙНО МОГАТ ДА КУПЯТ НА ВСЯКО СЕМЕЙСТВО ПО ЕДНА НОВА КОЛА !!!
10
26
 
14
 
! Отговори
Факт! преди 5 години
Ще плащаш като искаш да се правиш на терикат ще те дерат с кола бил нашия че и бмв дизел си купил тежкар бил да не съм длъжен ти дишам изпаренията от таралясника като сте ербапи ще ви цакат яко.
9
1
 
56
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Интересно защо няма толкова статии, коментиращи разликата в доходите между българина и западноевропееца, колко статии има за разликата във възрастта на автомобилите. Днесбг, да не би да не ви пука защо стандарта на българина толкова изостава от европейския? Или просто за такива материали никой не плаща?
8
2
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Прекрасно знаят, че с доходите си българина не може да си позволи нов автомобил, но целта е за стария, който единствено му е по джоба да го одерат жестоко. Просто политиците са алчни и безогледни, а лобито на продавачите на нови автомобили подклажда огъня, безумно надявайки се да реализира повече продажби.
7
1
 
33
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 5 години
Ше си карам голфича до пенсия, така се очертава
6
1
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бойко ако твърдо е решил да загуби изборите нека остави наглото Горановче да си вее байрака и да търси все чрез данъци такси и акцизи за автомобилите втора ръка да си връзва бюджета. Запада ограничавал дизелите, хайде да сравним броя автомобили в Германия Итслия на еденица площ и изминати километри за година и тогава да се прави това отроче на Дянков на толкова зелен. Зелен май ама в гущери презокеански ..
5
46
 
17
 
! Отговори
Факт! преди 5 години
Ми купи си нова кола Дачиите са евтини има и лизинг ама искаш нов Мерцедес е ми глей си работата ще ходиш пеш нов Мерцедес и в германия не карат.Българина е нагъл и озлобен от такива Светът няма нужда и новозеландската министърка ви го каза дори!
4
16
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Стара кола няма има некадърни стопани. Карат докато се разкапе и зачади като парен локомотив. Маздата ми започна 19-та година. Светкавица е откъдето и да я погледнете. Мотора мърка като коте. Няма пушек въпреки че е дизел. Върви като че ли е изкарана току що от магазина. Ама има добър стопанин който я подържа. Повечето от така наречените водачи нямат никаква представа как се подържа автомобил. Натискат газта и викат много е здрава и много бега. А не виждат димната завеса зад тях.
3
1
 
54
 
! Отговори
чарли преди 5 години
Защо не се мисли как да можем да си купуваме нови коли.
2
10
 
29
 
! Отговори
ЕДИ КОЙСИ преди 5 години
МАЧКАЙ НАРОДА ЩЕ МИ КАРА СТАРИ КОЛИ.52 МИЛИЯРДА ЛЕВА СКАТАЛ В БАНКИТЕ ЩЕ МИ КАРА СТАРИ КОЛИ ДА МИ ЗАМЪРСЯВА ВЪЗДУХА НА МЕНЕ. ОТКАДЯ НА КАДЯ.
1
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кой удрят в носа?