Железничари обявиха гладна стачка заради БДЖ

„Ще гладувам, докато не изпълнят исканията ни”
4 дек 2011 14:45,
179
Железничари обявиха гладна стачка заради БДЖ
Снимка: Булфото

„Ще гладувам, докато не изпълнят исканията ни”. Това заяви пред Dnes.bg Недко Кертов, който е служител в БДЖ от 28 години. 56-годишият мъж обяви гладна стачка на 11-я ден от стачката в железниците.

Той не може да се примири с намеренията на ръководството да намали заплатите на служителите, да съкрати отпуските и да остави на улицата 2000 души.

„Всеки ден ни плашат с уволнения, ако не се върнем на работа, ние обаче ще си отстояваме правата”, каза още гладуващият железничар.

Още по темата
4 дек 2011 08:54
61
 Негови колеги подкрепят действията му, но се притесняват за здравословното му състояние. Въпреки това още двама души са в готовност да се включат в гладната стачка.

„Ние смятаме, че БДЖ умишлено се тласка към фалит”, заяви пред Dnes.bg Любомир Милков от синдиката на железничарите в Пловдив.

По-късно стана ясно, че и Недялка Зоева - кондуктор в Карлово, също е започнала гладна стачка.

Служителите на БДЖ в Пловдив твърдо отказват да работят и днес между 8 и 16 часа. От жп гарата е заминал единствено международният влак от Истанбул за Белград. 10 композиции остават блокирани по пероните.

Стачката спря днес 87 влака, а ръководстото на БДЖ продължава преговорите със синдикатите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


179
Още по темата: БДЖгладна стачка
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
155
7
 
6
 
! Отговори
до 156 преди 12 години
Ами то от 22 години няма заплаха от "гнилия империализъм" - дай да закрием армията. От 2 месеца не са ме спирали КАТаджии - дай и КАТ да закрием Понеже ББ прави пътищата - дай да закрием пътните управления :))))))))))
154
2
 
6
 
! Отговори
до 149 преди 12 години
Когато си обслужваш кредитите без да разсрочваш вноските - значи си на печалба. От тези 800 милиона над 100 са натрупани последните две години от наказателни лихви и неустойки по неизпълнени договори !
153
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Щом 11 дни няма влакове и не е голям зор значи могат спокойно да фалират.
152
0
 
8
 
! Отговори
Георги преди 12 години
Иначе е вярно, че и в много други държавни институции има раздути щатове и също трябва да се съкратят. Това е първата крачка в период на криза.
151
1
 
9
 
! Отговори
Антиатака преди 12 години
Да, така е, имат семейства, впрочем всички имаме, но това не значи, че трябва да чакат да им дава помощи държавата. Просто да се преквалифицират. Дали имаме или нямаме семейства няма никакво значение - всеки трябва да си заслужи хляба. Дори в богатите държави не се назначават на щат хора, които не са нужни. И не държавата трябва да мисли да им осигурява доход, а те да се потрудят за това. Не може, когато се непотребен, да искаш да те държат, за да имаш доход.
150
0
 
6
 
! Отговори
Явор преди 12 години
Хей, ти, който си се кръстил "сега", не мислиш ли, че това, че някой работи 20 години едно и също нещо далеч не го прави професионалист. Професионалзмът се измерва с качество, а не с количество. Да, може би има професионалсти сред железничарите, но дългогодишната работа на едно и също място не винаги е израз на любов и професионализъм, у нас, особено в държавния сектор, това често е резултат от липса на друга възможност. Или пък е просто комфорт. Стоят си там, защото така им е удобно.
149
3
 
4
 
! Отговори
Атака преди 12 години
Проблема е, че има хора със семейства, които ще останат без работа. Разбира се ако нещо такова се случи в Англия, едва ли би останало без последствия!Да не говорим, че не парите са най-важното в живота, макар, че в момента е доакрано до там! Е в никакъв случай не оправдавам хрантутници дето мързелуват или вземат пари за нищо. Но това освен синдикатите са и много от политици, администрации, та дори и млади 100 кг младежи работещи като охранители, вместо да произвеждат нещо!
148
2
 
4
 
! Отговори
Георги преди 12 години
Има как. Като държи на работа излишни хора и плаща излишни заплати, ще натрупа дългове -2000 души, а може би и повече. За две години са няколкохиляди заплати по 24 месеца. Плюс ненужните разходи на полупразните влакове по линии, които е добре да се спрат, както и да не се обслужват часове, в които по принцип няма как да има пътници. По всяка линия в двете посоки общо ежедневно се движат поне 4 излишни влака, два в едната и два в другата.
147
5
 
6
 
! Отговори
Виолета преди 12 години
Какво значи "да остави на улицата 2000 души". Никой не им е взел имотите все пак! Но ако трябва да им ги вземат, защото в нормална страна тези щяха да бъдат осъдени за безотговорност, причинени морални и в огромни размери материални щети. И като не могат да ги платят, щяха да им отнемат имотите. Защото го заслужават. Какво искат - някой, в случая данъкоплатците, да ги издържат, макар да не са нужни всичките. Е, да ама птичият им мозък не им стига, за да разберат, че който е ненужен, се съкращава
146
1
 
10
 
! Отговори
фалит преди 12 години
До 2008 г. БДЖ си изплаща кредите. В 2008 г. е на печалба--Не пише глупости. БДЖ има 800 млн. лева дългове. Няма как през 2008 г. да е на печалба и за две години и половина да е натрупал 800 млн. дългове.
145
4
 
11
 
! Отговори
абе, кондуктор! преди 12 години
Гледах по телевизията гладуващия - всъщност е само един кондуктор, а не железничари, както пише в заглавието. Кондукторът е с наднормено тегло - абе, бая дебел и явно е решил да направи диета за сметка на наивниците.Поредният мошеник рекетьор. Те тоя същият си е прибирал паричките от пътниците и не им е издавал билети - е как няма да фалира БДЖ!
144
2
 
6
 
! Отговори
Николета преди 12 години
Уж стачкуват от 8 до 16, а реално е до 17 ч, защото преди 17 вече не тръгват влаковете, неясно защо, особено в случаите, когато закъснението е 50 минути от начална гара. Хайде, ако идват от друга гара, да кажем отнема време придвижването, но защо, когато началната гара е София и влакът е в 16 ч., той тръгва в 17 без 5. И откъде накъде на съкратените ще им се изплащат 6 заплати, в частните фирми при съкращение обикновено се изплаща една работна заплата. Защо така се прахосват пари. Соцът свърши.
143
1
 
10
 
! Отговори
Бисер преди 12 години
Да, много са им раздути щатовете. Пътуват цял екипаж и се разполагат в първото купе на вагона. Много често има по двама кондуктори, които един след друг минават на проверка в началото, а после през целия път си лафят и ако ги потърсиш за информация, хич не им е кеф, защото им разваляш комфорта. Един кондуктор на влак е достатъчен.
142
0
 
9
 
! Отговори
Виктор преди 12 години
Свидетел съм колко излишни касиерки има по пустеещите гари. Стоят и си пушат цигарите, пият кафе и се провикват помежду си. Или пък говорят по телефона /става въпрос за лични разговори/, докато пътниците чакат изнервени да им обърнат внимание и да им продадат билета. Това се е случвало и при голяма опашка. Е, няма що, много работят и много са нужни. Една касиерка спокойно може да обслужва билетното гише на гарата. Да не говорим, че един автомат в дългосрочен план ще излезе по-евтин на държавата.
141
2
 
4
 
! Отговори
askhole преди 12 години
Добре, нека да им изпълнят исканията и след 2 месеца всички на улицата- да видим тогава как ще изививат ръце, като няма д аима работодател. Вместо да гледат да спасят предприятието, те гледат всячески да го ликвидират. След това нека синдикатите д аим изплащат заплати и помощи
140
0
 
6
 
! Отговори
Антиатака преди 12 години
Синдикатите искат да ги храни държавата и глупаците. Синдикатите са никому ненужна плява.
139
3
 
5
 
! Отговори
георги преди 12 години
Проблемът на повечето българи е, че се научиха да искат да получават без нищо да дават. По времето на социализма и на уж равните възможности всички свикнаха да се водят на работа, като малцина наистина работеха, а другите си получаваха заплатите без да полагат какъвто и да било труд. Тези хора и сега очакват, че държавата ще им бъде хранилка. Не може ние, наистина работещите, да ги хрантутим. Та нали те си получават заплатите от нашите данъци. Умната държава не си позволява разточителство.
138
2
 
15
 
! Отговори
Атака преди 12 години
По повод изговорени неща мога да кажа:1. Синдикатите не са виновни за случилото се в БДЖ, те не са контролиращ орган или разследващ.2. Синдикатите трябва да бранят трудовите права.3. Има някой виновни за състоянието на БДЖ и за съдбата на работниците4. Виновните трябва да получат доживотен затвор (защото няма СМЪРТНО НАКАЗАНИЕ)5. Виновни трябва да се търсят и за други (като Кремиковци, ЕРП-та и др.)Като цяло мога да кажа, че трагедията е в това, че пак няма да има адекватни присъди!
137
9
 
7
 
! Отговори
софия преди 12 години
Безумие е тъпите железничари да очакват, че в криза може да има раздути работни места. Свърши социализмът! Никъде по света не се дават заплати на тези,които не работят. В проспериращите страни, а те затова са такива, на работа се държат малко, но ефективни хора.
136
4
 
9
 
! Отговори
gestapo преди 12 години
Народът иска да живее ДОБРЕ И TO СЕГА. Не в 2013, 2014, 2015, 2016, 2017....."Социалистическото бъдеще". Откакто се помня все го чакахме онова хубаво бъдеще, а вие читатели знаехте, че хубавото предстои, то ще се състои след време, когато аз и вие гушнем китката и вашите деца също. Какъв е този народ ? Криза било. НИКАКВА КРИЗА НЯМА. ВСИЧКО Е ИЗМИСЛЕНО ТАКА, ЧЕ ОБИКНОВЕНИЯ ЧОВЕК ДА НЕ МОЖЕ ДА СИ ВДИГНЕ ГЛАВАТА. Идете в Гърция и погледнете в каква "криза" живеят.