КАТ със секира за джигитите. Готви тежки глоби!

Драстично завишаване на санкциите, обещава Московски
Обновена: 22 ное 2017 08:42 | 22 ное 2017 08:37, Петя Славова
93
КАТ със секира за джигитите. Готви тежки глоби!
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Жестока секира очаква нарушителите на правилата за движение по пътищата. В момента се обдъжда драстично завишаване на санкциите за джигитите, стана ясно от коментар на транспортния министър Ивайло Московски.

"Всички институции полагат и към момента и предстои да се положат допълнителни усилия, за да се преборим със смъртта по пътищата. Всички системи за безопасност, които притежава едно превозно средство, не биха били достатъчни, ако водачът, който го управлява няма в поведението си инстинкт за самосъхранение", коментира пред bTV Московски, коментирайки спешната среща в неделя, свикана от премиера Бойко Борисов заради катастрофите с много жертви край Микре.

"Участъкът край Микре е много опасен и когато се приемат рискови изпреварвания, се случват такива неща. Дори аз съм пострадал в катастрофа точно там. Ударът беше сериозен, колите се движеха с 80/90 и една кола реши да изпреварва колона, но не успя и ни удари челно.

Водачът й бе с два счупени крака. Аз бях със 4 счупвания на ръката. Всички бяхме потрошени", призна Московски.

"Имаме огромен призив към всички водачи на моторни превозни средства максимално да спазват правилата и да мислят за живота на хората на пътя. Ние губим толкова много хора всеки божи ден от такива катастрофи, че не ни трябват природни катаклизми. Губим и много млади хора, на които им предстои да получат много от живота", каза още той.

"Както вече казахме, ще искаме автобусите да имат видеорегистратори. Ще задължим превозните средства, които нямат фабрични колани, да се оборудват с такива. Решихме да ограничим годините на превозните средства, които извършват обществен превоз. Ще бъдат преразгледани много от наказанията за превишена скорост - мислим на момента вече да се свалят номерата на аботмобилите", добави министърът. Той заяви, че не знае защо родните водачи спазват правилата за движение по пътищата в чужбина, а тук забравят за всички закони и забрани. "Може би там санкциите са по-сурови, явно и тук трябва да са", призна министърът.

Междувременно стана ясно, че България е на първо място по загинали на пътя на глава от населението в ЕС. На 1 млн. жители на страната ни през 2016 година се падат 99 жертви на пътни произшествия – почти двойно повече от средното за ЕС, показват данни на Евростат, които се оповестяват на фона на поредицата от тежки катастрофи през последните дни,  които само в Ловешко взеха над 10 жертви.

Веднага след нас в черната статистика за най-смъртоносните пътища е Румъния с 97 загинали в катастрофи на милион жители, а доста по-назад остават Латвия и Полша (по 80), Гърция (75) и Хърватия (73). Най-безопасни са пътищата в Швеция с едва 27 жертви на милион жители, Великобритания (28) и Холандия (32).

Още по темата

Като общ брой на загиналите в катастрофи Франция е на първо място през 2016 година с почти 3500 жертви. Близки са и данните за Италия, Германия и Полша – все големи държави с огромна пътна мрежа. На този фон 7-милионна България отчита над 700 починали след инциденти на пътя. От Евростат посочват, че общо за ЕС се наблюдава устойчива тенденция катастрофите и жертвите в тях да намаляват. Отличници са Португалия, Латвия, Литва, Испания, Гърция и Словения, които за 20 години са намалили жертвите на пътя с две трети.

Данните на статистиката са от 1991 г. насам, като през тази година у нас на пътя са загинали 1114 души.  Най-тежка е 1994 година с почти 1400 жертви на катастрофи.  За по-дълго под 1000 загинали нашата страна пада едва след 2002 година, а рязък спад има от 2010 година с исторически минимум от 601 загинали през 2012 година и 2013 година.

От тогава насам войната по пътищата у нас се развихря отново. Така и по показателя загинали в катастрофи на милион души преди няколко години България е над средното, но не и на печалното първо място. Към 2017 г. обаче ред държави са направили по-безопасни пътищата си, докато в България, по всичко личи,  все още всяко пътуване крие ненужно голям риск.

Според данните на КАТ само в девет пътни участъци за първите девет месеца на 2016 година са станали над 1000 катастрофи. В тях са загинали 40 души, а над 100 са ранените. Причините са от една страна опасен път със завои, висок трафик, струпване на пътни възли в комбинация с висока скорост и неправилно изпреварване, пише "Монитор".

Само 8% от жертвите на пътя в ЕС са загинали на магистрали. 37% са в градовете, а 55% по селските пътища. 46% от жертвите са изгубили живота си в коли, 21% - като пешеходци, 14% са мотористи, 8% са велосипедистите. Европейската комисия отбелязва, че на всеки убит на пътя, се падат много повече сериозно пострадали със сериозни последствия за здравето.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


93
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
2
 
23
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Умните хора по света отдавна са го казали: Ефективността от санкциите се измерва с тяхната неизбежност, като размера на санкциите е несъществен.В България се оказва, че умни хора няма, а МВР непрекъсаното иска по-високи санкции в закона, които после не прилага и ги използва само за по-голям рекет над шофьорите.
29
0
 
21
 
! Отговори
weewr преди 6 години
Само глобите увеличават - ами те са като в европа вече. Вземете оправете пътищата - Кресненското дефиле е от първенците по катастрофи въпредки че там с повече от 100 трудно се кара, ако имаше по още едно платно в посока катастрофи нямаше да има. Защо се остави за последнен този участък вместо да се почне първи от магистрала Струма?
28
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Каквито и глоби да се въведат, те само ще пълнат гушите на милиционеритеи съдиите!Проблемът е в корумпираната до костите ВЛАСТ!!!!!!!!БГ и Русия останаха единствените,непроменени от времето на комунизма.
27
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Глобата трябва да е неизбежна, а не непосилна, ама как да им го набие човек в *** картини.
26
1
 
19
 
! Отговори
Peppi преди 6 години
Това със "секирата за джигитите" го слушаме от 15 години, и в същото време нормалните хора ги е страх да си закарат детето до училище, защото не са сигурни , че ще стигнат живи!!! От 89-та до сега, МВР и в частност КАТ, не са свършили работа за 5 стотинки.
25
1
 
21
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Поредните простотии. Правила се спазват само ако държавата налага санкции за всяко неспазване на правилата, а не една санкция на 100 хиляди нарушения, както е в България. Минисътрът не знаел защо българите спазвали правилата в чужбина, а в България всички не ги спазват, вкл. чужденците. Ами заради неговото ведомство е това и да не се прави на неразбрал. 28 години под натиска на МВР непрекъснато се увеличават санкциите и става все по-зле по пътищата. По-високи санкции означава по-голяма корупция
24
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо нокой не повдигне въпроса за ДРАСТИЧНИ ГЛОБИ И ЗАТВОР ЗА 'ПРОДАВАЩИТЕ' КНИЖКИ И КОРУМПИРАНИТЕ МИЛИЦИОНЕРИ, които определят и пребират глобата за тежки престъпления 'НА МЕСТО'?
23
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За това сега текат обсъждания да може на 16 години да се взима книжка ... *** история.
22
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Милият московски бил потрошен. Потрошен е защото се е возил на задната седалка, без поставен колан. Вижте снимките на неговата кола след катастрофата. Предните седалки са почти изтръгнати от пода, което означава че се е забил в тях.
21
4
 
6
 
! Отговори
РБК37 преди 6 години
Авто парка е пълен с "дръти" коли и затова много жертви по пътищата .Органите не си гледат работата ,пътища построени неправилно ,бедна държава и отгоре крадлив управници И НЕГРАМОТНИ *** ..... .1.Наказателна отговорност за продажба на шоф книжки2.Сурови наказания за провинилите се.3.Да се премахне това по довереност .... .4.Ако някоИ не си плаща глобата да се иземат автомобилите до ....И най-важото да се направи по пътищата кръгово на всеки км както във Франция ,Румъния ... .
20
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Мале, хората вече се чудят как да озаптят българопитека да не се самоизбива като *** по улиците. До къде я докара тоя *** народ, не може да стигне от А до Б без да направи некой золум.
19
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На вас все други са ви виновни.Всичко си е от хората, които шофират, само те са виновни!Искате хубави пътища, а викате Асфалт не се яде, нали ?Карайте по-бавно, за къде толкова бързате?Никой не спазва дистанция, всеки се мисли за пилот от Ф1...Пътя не прави катастрофите, а водачите на МПС-та.
18
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Само който не е пътувал трасето София-Варна не е виждал какви безумни маневри за изпреварване се правят. Изпреварват в колона по няколко коли без видимост на двулентов път. Освен контрол на пътя трябва да има реципрочна на нарушенията гражданска. Пет нарушения, петорна цена и ще се кротнат.
17
8
 
15
 
! Отговори
тнт преди 6 години
По моста на метрото в Дървеница при ограничение 50 почти всички карат с над 100. Ако имаше кой да ги глоби ,щяха да им купят униформи и обувки на всичките полицаи,които редовно протестират. А иначе,много лесно е да викаш само "Дай,дай!". Ами съберете си вересиите бе,МеВеРе-то!
16
3
 
21
 
! Отговори
Депресито преди 6 години
Ключовите думи тук са "пътна мрежа", а не скорост. Защо при движение с предполагаемо висока скорост - "Само 8% от жертвите на пътя в ЕС са загинали на магистрали."??? Отговора е един - защото няма навлизане в насрещното и няма челен удар! Не е задължително България да е цялата в магистрали, просто осигурете две платна за движение в една посока по основните пътища, дорида е само където има изкачване, и ще видите реални резултати и снижаване та жертвите по пътищата.
15
11
 
1
 
! Отговори
Киртак преди 6 години
До ЕлемагАко не бяха ГЕРБ, които са от същото котило БКП, сега и Тракия и Люлин нямаше да ги има. Всяка зима, която следва предаването на власта от БСП на ГЕРБ, зейват много и огромни дупки. Ами подготовка на пътищата се прави в края на лято и началото на есент . "Асфалта не се яде"
14
1
 
7
 
! Отговори
lyolyo преди 6 години
Ама кат ти карат насреща що не намаляш ве, нямаш ли инстинкт за самосъхранение или викаш аз съм с жиб твойта леля ела. Сичките са суициди както казва проф. П.Иванов
13
3
 
4
 
! Отговори
ПАЗАРДЖИК преди 6 години
как те изчислихте не му вярвам българия не сме 7 мил. а сме по малко като лъжте с тази цифра и останалите цифри лъжите чисто просто кажете честно трябват ни строги закони и това е измислете нещо по хубаво а хубавото да се направят хубави магистрали а не да седите и да мислите за наказания и глоби
12
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
КАТ регистрира 1000 катастрофи на 9 участъка, ами вземете ги оправете тези участъци, голяма роля за инцидентите има инфраструктурата, челните удари стават при рисково изпреварване на колони, не може ли да се разширят проблемните участъци?
11
2
 
21
 
! Отговори
Комунист преди 6 години
Ей, чугунени глави! Българин в Испания му скъсаха д-то само защото се похвали по фейсбук как кара автомобила си с дива скорост. Доста хора в парламента знаеха за един от пъвите джигити, филмирал си рекорда по новопостроената магистрала Тракия. И нищо. Не е в санкциите, а в прилагането им!!!!! Пак ще утежняват живота на съвестните, а джигитите ще си хвърчат и убиват. Познат още първия месец му взеха книжката в Германия. Сега сам се чуди на себе си:"ей, вече като видя 60, карам със 60"!!!???.