Как обичат роботите?

Три откъса от пиеси за любовта
12 фев 2013 17:10, Петя Славова
3

Снимка: Театър "Момо"

Как обичат роботите ще ни разкаже Веселин Димов в режисьорския си проект „Любовният живот на съвременните роботи“.

На сцената ще излязат Иво Желев и Силвия Станоева (номинирани за Икар 2013 за спектакъла „Клер, Мадам, Соланж“, реж. Касиел Ноа Ашер).

Проектът ще отбележи и петата година от основаването на „Момо”, поради което ще бъде представен с 5 поредни премиери – на 16, 17, 18, 19 и 20 февруари във Vivacom Art Hall.

„Любовният живот на съвременните роботи” включва откъси от три пиеси, които разглеждат три съвременни проявления на любовта и отношенията между хората.

Първата част на спектакъла е по откъс от пиесата „69” на швейцарския драматург Игор Бауерзима. Тя е базирана върху скандалния случай с "Ротенбургския канибал" в Германия през 2001-ва, когато с обява в сайт Armin Meiwes намира любовника си Bernd Brandes, който се съгласява да бъде убит и изяден от него. В спектакъла световният правен, морален и психиатричен прецедент е база за разсъждения за това как се променя любовта. Във времето, в което повечето срещи се случват в интернет, консуматорството превръща празнотата в живота в буквален „глад” за Другия, а подменените ценности променят качествено и нуждата от близост.

„Отблизо” от Патрик Марбър е втората пиеса в „Любовният живот на съвременните роботи”. Откъсът, избран от Веселин Димов, изследва любовта във века на стриптийза, порното и крайния материализъм. Мъжът създава образ на жената, в който тя влиза. Опасно е обаче да се вживееш в него дотолкова, че да го превърнеш в идентичност. Така отчаяно влюбеният в стриптизьорката клиент получава услугата, за която плаща, но не и удовлетворението от истинската интимност. Ролите стават реалност, а близостта и любовта – фикция.

Третата, финална част на спектакъла е и основното вдъхновение за проекта. „В самотата на памуковите полета” е философски текст от 80-те години на френския драматург Бернар Мари Колтес, издаден година преди да почине от СПИН.

Продължител на традицията на френския вербален театър, той е диалогично размишление за сблъсъка между нуждата и страха от Другия. Действието се развива „от другата страна на времето” – в тъмните часове на нощта, където се срещат Дилър и Клиент. Дилърът настоява да разбере какво иска Клиентът. Клиентът иска да разбере какво предлага дилърът. Става опасно, когато ги заобиколят призраците на страха, сексуалността, потиснатата вина, агресията и желанието за удовлетворение. Играта на купуване и предлагане не може да се увенчае с успешна сделка, ако отчуждението вземе връх над желанието за комуникация…
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


3
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
1
 
2
 
! Отговори
Робокоп преди 11 години
Според снимка 3 роботите обичат отзад!
1
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Тия искат да ни отвратят от театъра.