Нови насоки за формирането на Вселената

Алфа-магнитен спектрометър ще търси тъмна материя
20 май 2011 08:10,
Нови насоки за формирането на Вселената
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Екипажът на "Индевър" изпълни основната цел на последната мисия на космическата совалка, след като инсталира на Международната космическа станция (МКС) Алфа магнитния спектрометър (АМС), предадоха световните агенции. Детекторът на частици с тегло 6,8 тона е монтиран на МКС с помощта на роботизираните ръце на станцията и совалката. Уредът ще изследва дълбините на Вселената в продължение на десет
години.

Алфа-магнитният спектрометър на стойност близо 2 млрд. долара ще изследва космическите лъчи в търсене на тъмна материя и антиматерия. Устройството използва 90-сантиметров магнит, за да отклони пътя на космическите частици и те да могат да бъдат анализирани. Стотици учени по света с нетърпение очакват резултатите.

Специалистите се надяват, че благодарение на детектора ще се придвижат от наблюдението на видимото пространство с космически телескопи към изучаването на невидимата Вселена. Те очакват от Алфа магнитния спектрометър многократно повече данни от тези от извършваните на Земята експерименти, тъй като земната  атмосфера филтрира много от частиците, които изследователите искат да изучават. Очаква се Алфа магнитният спектрометър да измерва около 25 000 частици в секунда.

"Международната космическа станция е създаде за голямата наука, а детекторът на частици е по-различен от всичко, което сме правили досега. Във всеки случай ще открием невиждани досега неща", казва Мишел Тонини, ръководител на Европейския център за подготовка на астронавти.

Алфа-магнитният спектрометър е разработван от учени от 16 страни в продължение на 16 години.
Целта на експеримента е да търси насоки за формирането на Вселената чрез измерването на частиците, известни като тъмна материя. Предполага се, че тъмната материя съставлява голяма част от масата на Вселената, но не може да бъде видяна. Учените смятат, че чрез нея може да се обясни разширението на Вселената.

Алфа-магнитният спектрометър ще изследва и антиматерията, съставена от частици с противоположни на обикновената материя електрически и магнитни свойства. Според теорията за Големия взрив за възникването на Вселената в началото е имало равни количества материя и антиматерия, но учените досега никога не са откривали частици антиматерия.

Астронавтът Грегъри Шамитоф сравнява по значимост Алфа магнитния спектрометър с космическия телескоп Hubble. "Детекторът на частици е най-големият, най-скъпият и вероятно най-фундаменталният научен апарат, който сме имали на МКС", заяви Шамитоф преди началото на полета на "Индевър". Совалката бе изстреляна в понеделник на последната за нея мисия, която ще продължи 16 дни. След още един полет – на "Атлантис" през юли, НАСА ще "пенсионира" космическите совалки.

Бог и богове , НЯМА, това е една човешка измислица, създадена преди хиляди години, когато чвеок не е можел да си обясни например светкавиците!Е Сега вече знаем кое ги предизвиква, всъщност знаем повечето неща!За яд на онези лумпели които искат само да си удрят главата в земята или да палят свещичката, а не да поемат нещата в свои ръце, защото са едни нещастни страхливци!Ах колко е по леко да си въобразяваш , че някой друг ша те опрай, ха ха ха...А това което не знаем, ще научим, за да ви е яд!! В същноста на човек е да бъде откривател, но за съжаление през историята на човечеството, желанието за контрол на някой индивид и групи е било много по-голямо от желанието за свобода!Те по всякакъв опитват,и ще се опитват да контролират, супресират всяка свободна воля!В едни държави са успели, в други, не!Бог,НЯМА, всичко е само една гадост,изманипулирана и измукана през пръсти, за да може да на накра масите,които нямат късмета, да повярват че онзи горе ще ги спаси!А всичко зависи от тях самите!

атомен физик преди 12 години
В теорията на информацията има едно правило: Две информационни системи могат да обменят информация само ако информационните им равнища не са много големи. Това е *** :)))))))))))))))

до атомния преди 12 години
К' во стана бе мишка, отбой ли даваш, ама си въобразяваш че си триумфирал ли нещо?То това представлявате вие - неудачници!

атомен физик преди 12 години
Сега се изкушавам да ти кажа защо на слуки не налучкаш 14 цифрения код на един ваучър за прима карта :)))))))

до атомния преди 12 години
Абе ***, виждам ,че вече ти тече слюнка по устата и ти избиват джигиите, но това мен искренно ме забавлява, защото ми харесва да гледам как такива като вас се пръскат от яд, и въпреки това не могат нищо да докажат!Я обясни тогава, като ние сме проси, как работи устройството, на какъв принцип, и дай едни изчисления да видим как от нищо, става нещо?И ще ти дам един просто преимер - хвърли една гумнена топка и виж дали ще започне да подскача винаги на една и съща височина!

атомен физик преди 12 години
Не може да се води разговор в който преобладават емоциите, без логика...Затова нещата не са добре в света! Чао от мене!

Аз знам един подобен физик - той твърди, че вътре в земното кълбо има друго кълбо, което е много по-голямо от външното. ))))))))

Светльо преди 12 години
Знаеш ли, като гледам сега твоите сметки си спомням как се опитвах да решавам задачите по математика в сборниците, в които имаше отговор, но не и решението... Та ей така просто наслуки си събирах, изваждах и делях, докато стигна до отговора :) Така и с твоите сметки и умножаванията на двата КПД :)

Това е Боф, НЯМА и вие лумпели, в последните си пристъпи на агония, ще направите ритуални групови самоубийства, и най-накрая ще оставите нормалните хора да живеят свободно!Усещам че ще има световна война., но тя ще е на ниво - религиозни фантици срещи нормални хора!И нормалните ще победят, а вие ще бъдете изхвърлени на бунището на историята!

атомен физик преди 12 години
Това, че КПД >100 %, не значи че е перпетуум мобиле,но ти си *** и не се сещаш защо и затова ще ти кажа - защото обратната трансформация на топлата вода в електричество е според твоята термодинамика нисък и като се умножат двата КПД не е 100 %. *** !

Светльо преди 12 години
Оф, абе знаем, че луди глави майсторят перпетуум мобилета още от древността насам :)

Като онзи другия българин, имаше теория за гравитацията, която просто беше простотия, ама такива сте вие по-голямата част от българските физици - *** за зеле не става от вас!А онзи дори не беше физик, а някакъв си *** инженер!

Абе слушам Палюшев, Палюшев, та накрая се сетих - това беше едно чиче, дето преди много години още каза, че почват да произвеждат радиатори ли беше или некъв друг подобен уред, който щял да има ама нам си колко процента ефективност. Производството вече почнало в... Украйна. Хахахах, как е, как е, топлят ли палюшевите свръхефективни радиатори? ))

атомен физик преди 12 години
Чувал съм глаупако и именно това е уникалноното на технологията! Виж фирма "деметра-гея"

Светльо преди 12 години
ХАХХАХАА атомен физик, хахахааааа!!! Б.Палюшев с изобретение КПД > 100% :D Ако си физик, най-добре ми дай тази твоя диплома, ще я скъсам... или не, по-скоро ще я изгоря, за да е сигурно, че такива физици не работят никъде... чудя се как Козлодуй не е гръмнал още с нашите атомни физици

Двойкаджия преди 12 години
Много сложни неща Иване,дали ще изкараме по една 3ка от този изпит,да преписваме ли от теб

Леле, какъв ***!КПД 100 % ха ха ха...Ти за термодинамика, чувал ли си?

?!? преди 12 години
Много се забавлявам, когато някой вярващ се позовава на библията за да докаже съществуването на бог. За 2000 години нищо не се е променило, същите безмислени спорове, същите аргументи които се извличат един от друг. Хайде лек и слънчев ден от мен.

Ти като си физик, отиди да прочетеш за квантовата теория, на първо място!А след това прочети, че животът зависи от това какви са условията!И щом има живот който живее в водни басейни с арсеник, значи живота е много по-гоилям от някаква си имзислица за някакъв Всевишен!Той е само за глупавите и страхливите!

атомен физик преди 12 години
Сега всички дето сте неверници ще замълчите, като ви кажа, че в България е патентована торсионната технология реализирана с Б. Палюшев и има реално действащо изобретение с КПД > 100 % . Торсионната технология е с религиозен фундамент !