Samsung се прицелва все повече в Индия

Компанията пуска обновена линия телефони със специални функции на този пазар
6 апр 2016 15:07, Елена Кирилова
2
Samsung се прицелва все повече в Индия
Снимка: архив Ройтерс

Samsung Electronics се опитва да увеличи пазарния си дял на пазара на смартфони в Индия в момент, в който нейният най-голям конкурент Apple полага нови усилия да привлече индийските потребители. За целта Samsung залага на обновена линия телефони със специални функции, предава Ройтерс.

Южнокорейският гигант, който отдавна е лидер на ценово ориентирания индийски пазар, среща отпор от страна на местни конкуренти като Micromax и Lava, както и от страна на китайски играчи. Но делът на Samsung е нараснал до 30% към февруари тази година от 28,6% през четвъртото тримесечие на 2015 г. и 27,4% през последното тримесечие на 2014 г., сочат данни на компанията за проучвания Counterpoint.

Компанията отдава това на силните си продажби на средния клас устройства, най-вече на новите си телефони от серията Galaxy J.

Така например Samsung наскоро представи режима “S bike” - функция, насочена към мотоциклетистите в Индия. Когато бъде активирана, тя уведомява обаждащите се на собственика на телефона, че той кара и не може да отговори.

Към индийските купувачи са насочени и модели с функции за използване на по-малко данни, така че телефонът да разполага с енергия по-дълго, когато зареждането му е затруднено.

Компанията за пазарни проучвания GfK твърди, че телефоните J2, J5 и J7 представляват близо 20 на сто от индийския мобилен пазар по стойност. По-ниските разходи за производство също помагат на Samsung да продава по-евтини телефони за по-малко средства, твърдят анализатори.

“Средният клас смартфони на Samsung, особено J серията, се представят доста добре в развиващите се страни, особено в Индия”, посочва Тарун Патак, анализатор на Counterpoing Technology.

Всички тези усилия и по-високите от очакваното продажби на устройствата от серията Galaxy S7 се очаква да насърчат приходите на Samsung. Някои анализатори прогнозират, че печалбата на Samsung за периода януари-март ще надмине 6 трлн. вона (5,2 млрд. долара), докато оценката на 22 анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, е за 5,6 трлн. вона. Експертите вярват, че мобилното подразделение ще бъде водещото ѝ по приходи за първи път от седем тримесечия насам. 

Повече технологични новини можете да прочетете в Investor.bg


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари