Експерт: Основен проблем на пътя е поведението на пешеходците

Предложенията за промени за шофьорите залагат капани, заяви Йонко Иванов
Обновена: 6 мар 2023 11:48 | 6 мар 2023 11:48, Анисия Иванова
34

ЕК предлага нови правила за издаване на шофьорски книжки. Сред тях са двегодишен изпитателен срок след полагане на изпит и правило за нулева толерантност към шофирането в нетрезво състояние за новите водачи.

"Това не са нови правила, съществува директива на ЕС от 2006 г. част от правилата там са вкарани в нашето законодателство. Някои предложения са на новия комисар, който е румънец. Те имат по-ниско ниво на тема пътна безопасност", коментира председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка Йонко Иванов в студиото на "България сутрин".

Той даде пример с немската система за обучение - където на 17 г. шофьор може да вземе временна книжка и една година да кара с придружител. В автомобила има устройство, което отчита шофирането и съветите на придружителя, които се отчитат на всеки три месеца. Ако след година шофьорът се окаже изряден, получава постоянна шофьорска книжка.

"Още 2005 г. нашият съюз го е предложил това шофиране с придружител за 1 г. по немския модел. Шофирането с придружител дава възможности. Важен е принципът на обучението бебе, семейство, детска градина, училище, автоучилище, продължаващо обучение на всеки 10 г. Големият спор ще бъде по какъв начин тези придружители ще носят отговорност, в Германия това е mрез застраховка", посочи Иванов.

Пред Bulgaria ON AIR той посочи като основен проблем поведението на пешеходците.

"Нашите политици през 2015 г. дадоха свобода на пешеходците - че са пълни богове на пешеходни пътеки. Годишно 150 човека загиват на пешеходни пътеки. Новите електрически автомобили са безшумни и когато няма отговорност, че е участник в движението, трябва това да се промени от новия парламент", призова Йонко Иванов.

Друг проблем, с който държавата трябва да се справи, е събираемостта на глобите от шофьорите нарушители.

"Турци и румънци карат с 200-250 км/ч, отидете в една Сърбия - в момента ви пращат при съдията - ако имате пари - плащайте. Ние не можем да си решим събираемостта, над 100 млн. лв. са приходите, но 40% няма събираемост на санкциите", конкретизира гостът.

Очакванията му са следващите депутати да отхвърлят едно от предложенията за промени, според което без книжка за лека кола, човек може да изкара директно шофьорска книжка за автобус.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
1
 
! Отговори
Мъка мъкааа преди 1 година
Пешеходците му виновни...майкоооо. Шофьор съм, всеки ден съм зад волана, но съм и пешеходец. Неадекватни има и от двете групи, но нека "експерта" ми обясни някои работи. Например защо при зелен пешеходен светофар и пълна видимост, убавеца с таралясника решава, че неговия ляв завой е по-важен и трябва редовно да се стига почти до инциденти, че и нагло да се дръвчи...това е всеки божи ден, един и същи филм с различни актьори. Тези неща се случват пред училище, между другото. Пешеходците виновни...
32
1
 
2
 
! Отговори
До експерта преди 1 година
От сърце ти пожелавам мпс да те удари,като пешеходец и след това да разбереш ,че ти си виновен. Господи ,какви уродливи синове ражда нашата земя хубава.
31
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само в България обвиняват пешеходците, а не шофьорите! Всичко тук е обърнато с главата надолу. Силивото се протектира.
30
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Първо трябва да се превъзпитат "експерти" като този.
29
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Мечтата на джигита е пред пешеходната пътека пешеходеца да спре и да започне да се оглежда, а джигитите да си минават без да спират, а пешеходеца да се оглежда, оглежда, ....
28
2
 
4
 
! Отговори
Еме преди 1 година
Трябва да стане като в скандинавските страни. Пешеходецът дори и да е близо до пешеходната пътека без да е стъпил, шофьорите заковават на място и го чакат да се накуми какво ще прави. А не като у нас и в Турция, пешеходците подскачат по капаците на колите , а шофьорите правят фокуси да ги заобиколят без да натискат спирачката. Иначе ще продължаваме да се вайкаме, а като на някой му дойде до главата ще има - ама то защо така стана. Има неща, които са въпрос на късмет, но пътното движение не оття
27
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Основен проблем е, че канят този дедо да сава акъл
26
3
 
15
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
Пешеходецът преди да пресече трябва да спре и да се огледа.Да ми даде възможност да го видя и да спра преди пешеходната пътека.Има заухавци,които както си ходят по тротоара скачат рязко на пешеходната пътека без да се огледат.Други изкачат пред спрели автомобили.Как да го видя?Освен това пешеходната пътека не е алея за разходки и място за разглеждане на телефона.Освобождава се по възможно най-бързия начин.
25
0
 
1
 
! Отговори
Фен на Вики Джъстис преди 1 година
До Анонимен 20 Забрави да махнеш сградите и строежите.
24
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бай Йонко Иванов - "експерта", да започне да управлява автомобил с лява дирекция и тогава да обяснява каквото и да било свързано движени по пътищата в България и Европа.
23
1
 
5
 
! Отговори
метъре преди 1 година
Мда, добре е да се превъзпитат пешеходците, както и стълбовете и кошчетата за ***, на крива ракета Космоса й пречи. Е надяваме се да остане някакво място за пешеходци, велосипедисти , а да не се бетонира, асфалтира и светфарира всичко, но пустата бензинджийска мафия не се отказва от големите печалби.
22
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"...пълни богове на пешеходни пътеки."===Да му напомним на "експерта", че пешеходните пътеки са направени за пешеходците. Слава Богу, че са те, иначе никой няма да може да пресича защитен. Ако ги няма тях, пешеходците ще са пълни анархисти и жертвите ще са много повече. Да вземем да махнем и тротоарите, че може би и те пречат на "експерта", така пътя ще му е по-широк?
21
0
 
11
 
! Отговори
пешеходец преди 1 година
при движението по оътищата всички фактори са взжни. Правилникът - също. На светофар едновременно свети зелено и за пешеходци, и за завиващи, там е най-опасно да се пресича. Още повече, че времето за пресичане е твърде малко. Тротоари като такива масово няма, ако някога са били изградени, почти винаги сега се използват за паркиране, което 1. отнема мястото за минаванел 2. разбива настилката. 3. спират точно на завой. Колите поголовно унищожават и площи, предназначени за градинка, парк или игра.
20
1
 
9
 
! Отговори
gogo преди 1 година
да бе, пешеходците са виновни...а *** със стари беемвета? :)
19
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако се махнат пешеходците, дърветата и другите автомобилисти на пътя и никой няма да му пречи на експерта да си джитка свободно. Хм, а може би и пътищата са проблемни с тия дупки и неравности по тях и липсваща маркировка!?
18
0
 
11
 
! Отговори
Nqkoi преди 1 година
Основен проблем на пътя е, че инструктурите и изпитващите са корумпирани! Като добавиш и катаджиите които също са корумпирани стигаш до момента в който по пътищата на България няма никакъв контрол! И докато е така ще има война на пътищата и много загинали!
17
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не са проблемни пешеходците, а колите. Абсурдно е в града всичко да е направено само за тях, трябва да се изкарат от градовете и всичко да е ориентирано около човека, в момента е наобратно и цивилизованите държави първи ще разкарат тенекиите от града.
16
1
 
7
 
! Отговори
Toma neverni преди 1 година
Тоя го гледах-експерт бил.Върти я,сучи я-да ходим при тях веднъж на курсове,после на опресняване,после на поправка,после за добавка....техни завинаги,и тяхната НИКАКВА отговорност
15
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
аз да попитам къде да ходят пешеходците като на пешеходна пътека не могат да преминат, къде да ходят пешеходците като тротоарите са заети от коли, кажи бе гус'удин експерт ***
14
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само пешеходците ли? А каруците? А велосипедите? А Емили с тротинетката? Нито носят отговорност, нито спазват някакви правила. После автомобилите им били виновни.