Приватизират "БДЖ-товарни превози" ЕООД

От сделката зависи дали ще получим заем от Световната Банка
Обновена: 9 сеп 2011 15:09 | 9 сеп 2011 13:27,
71
Приватизират "БДЖ-товарни превози" ЕООД
Ивайло Московски, министър на транспорта. Снимка: МТИТС

Държавното предприятие "БДЖ-товарни превози" ще се приватизира, съобщи на семинар министърът на транспорта Ивайло Московски.

Той посочи, че според препоръките на Европейската комисия (ЕК) раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен държавният заем от 460 млн. лв., който Световната банка отпуска на "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура".

В противен случай този заем ще се тълкува от Еврокомисията като държавна помощ, поясни още министър Московски.

Министерството на транспорта вече е изпратило писмо за намеренията за приватиция на дружеството до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.

На въпрос на Investor.bg за метода и очакваната цена от приватизацията Московски обясни, че дружеството би трябвало да се приватизира изцяло, като най-добрият вариант е това да стане от голям железопътен оператор и финансова институция.

По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружестнвото обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии.

Очаква се приватизация на товарните превози на БДЖ да приключи за срок от половин до една година, обясни още Московски.

Агенцията за приватизация ще прецени кога точно да бъде открита самата процедура. Според Московски, ако се налага, ще бъде нает и консултант по сделката.

Транспортният министър съобщи още, че до края на септември ще стартира и т.нар. предконцесионен анализ на Летище София.

Този анализ ще покаже дали във връзка с по-нататъшната модернизация на аеропорта ще е необходимо единият или двата терминала да бъдат отдадени на концесия на частна фирма.

Решението ще се вземе в зависимост от необходимите средства за обновяването му, за да придобие Летище София регионално значение, поясни още Московски.

Още новини за икономика и политика четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
70
2
 
2
 
! Отговори
мен преди 12 години
браво видяхме как добре работи приватизацията в Балкан, Нефотхим, ЕРД-тата, ТЕЦовете и тн. чакаме сега и БДЖ да бьде приватизирана и да работи изцяло за интересите на бьлгарския народ. Само за информация вьв Франция 40% от икномиката е дьржавна, хората работят по 35 часа на седмица и имат по един месец отпуска и здравната система е почти безплатна, ама Герб знае по добре, те са учили ... пожарникарство и физическо вьзпитание. ШЕ ВИ ИЗБЕСИМ КУЧЕТА ГЕРБАВИ
69
1
 
0
 
! Отговори
dydo преди 12 години
sto ni pravite na balaci mahnete administraciata i nestata ste se opravyat
68
1
 
2
 
! Отговори
Лок. депо Дг преди 12 години
А кога ще хванат поне част от крадците на нафта от Локомотивно депо Димитровград:Живко Димитров Вълков - лок. машинистАнтон Гочев Тончев - пом. машинистВеселин Георгиев Тенчев - депомайсторВеселин Паунов Димитров - лок. машинистКрасимир Стойнов Димов - лок. машинистБорислав Добрев Петков - лок. машинистЙордан Николов Шивачев - лок. машинистШенол Бекир Юсеин - лок. машинистВойно Иванов Войнов - лок. машинистХристо Пенев Пантелеев шлосерАнгел Николаев Ангелов - шлосерИ това са само част от крадците на нафта от депото.И също така кога ще уволнят от депото брокера-разносвач и клюкар на вътрешно-фирмена информация инж. Петър Юлиев Борисов - Рък. сектор Експлоатация. - Много хора от Димитровград извън системата на БДЖ знаят вътрешнофирмена информация за Лок. депо Дг, която не би трябвало да е обществено достъпна, благодарение на това лице.
67
5
 
4
 
! Отговори
ганчо преди 12 години
абе какво ревете бе,знаете ли че към момента БДЖ-то има към 1 милиард дългове!!!!Да се продава и това е...
66
3
 
7
 
! Отговори
наблюдател преди 12 години
Направат ли и това ГЕРБ си подписват смъртните присъди
65
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
бдж тп няма да бъде пиватезирано ще бъде фалирано защото никои не е луд да купи предприятие с толкова големи дългове и огромен административен апарат ислед това да го боли главата от съдилища след съкращенията които ще проведе товарните влакове най вероятно ще се разлределят межу действащите превозвачи
64
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ГЕРБ ГРАБИМ БЪЛГАРИЯ
63
4
 
3
 
! Отговори
Въпроси Отговори преди 12 години
Почна се всеобщата, голяма и евтина приватизация, която предизборно нямаше да се осъществи никога.Къде са ГЕРБ островните банкови сметки за 10-те процента комисионна?
62
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Товарните ЖП винаги са били стратегически за логистиката в една икономика.Най-евтиния товарен транспорт.Всички фирми работят с кредити,имат дългове.Дъ,жавата реално дължи пари на себе си,безналични пари.Освен това, такива административно наложени дългове/поради забавяне/ вливат десекратно повече средства в останалите отрасли на икономиката.Джон.Д.Рокфелер разгромява конкуретните си именно чрез нагаждане на тарифите в железниците.Съсипват страната.Нов "Балкан"
61
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Едно време на тоя ден имаше заря, а не се говореше за унищожаване на държавата.
60
5
 
3
 
! Отговори
дидо преди 12 години
Тъй като това е начина, по който страната ни да получи държавен заем съм съгласен! Хората работят за благото на България
59
5
 
4
 
! Отговори
Ив преди 12 години
Щом така са решили, нека така да бъде най-добре. Хората от Герб знаят кое е най-доброто за страната ни!
58
5
 
3
 
! Отговори
до 49 преди 12 години
Според мен за да се стигне до приватизирането на дадено държавно предприятие не е задължително положението в него да е трагично, просто е въпрос на държавно управление и приоритети. Сега друг е въпроса, че ситуацията с БДЖ е точно такава каквато Вие я описвате - безисходица. Загубата на предприятието за 2010 г. е около 50 млн. лв. а задълженията са около 700-800 млн. Така, че при тези данни според мен трудно ще се намери инвеститор. Иначе за мен е много добра политиката на приватизация в Англия.
57
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Абсолютно правилно решение!
56
2
 
0
 
! Отговори
jp преди 12 години
kolkoto po skoro,tolkova po dobre.te ni lajat che ni plashtat nie gi lajeme che rabotim.
55
4
 
2
 
! Отговори
Петко преди 12 години
След като това е единственият начин да се получат пари за железниците ни, мисля че Московски правилно се ориентира.Толкова години крадене от БДЖ, накрая няма да имаме и влакове...
54
1
 
3
 
! Отговори
стефан преди 12 години
Приватизацията е начин да се потулят далаверите и некадърното ръководство , г-н Борисов ! То в това министерство май само БДЖ-то е държавно, закрийте го тъкмо един министър по-малко. Нещо Трайчо си мълчи що не продаде АЕЦ-а на онези дето питате постоянно какво да правите, на новия ГОЛЕМ БРАТ.
53
1
 
3
 
! Отговори
анонимен преди 12 години
Това е добре ,да вземат и пътническия да оправят поне
52
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
То се знае кой ще приватизира Товарните превози.Този,който ги унищожи.И за добре свършената работа ще ги финансират с европейски пари.
51
1
 
5
 
! Отговори
ас преди 12 години
Миии...Няма да взимате заем !Да си продам нивата , че да ми отпуснат пари за трактор !Тъй се съсипа България , от проданжи и алчни дребни душици....