Контрера срещу "Спаси София": "Червена зона" и "Синя" в неделя е популизъм

Защо "Спаси София" вдигат темата точно сега?
29 апр 2024 10:28, Александър Попов
50
Контрера срещу "Спаси София": "Червена зона" и "Синя" в неделя е популизъм
Снимка: БГНЕС

С тази позиция излиза зам.-председателят на ВМРО и общински съветник в СОС Карлос Контрера във връзка с поредните „спасителни“ идеи на Борис Бонев и „Спаси София“ по отношение на платеното паркиране и престоя на автомобили в централната градска част на Столицата.

На нарочен брифинг в Столичен общински съвет ППДБ-Спаси София гръмко обявиха "реформи" в системата за паркиране в София, без грам анализи.

Още по темата
Предлагат се претоплени стари идеи, които са до втръсване предъвквани в Столична община назад в годините. Най-екзотичната идея за "червена зона", заяви зам.-председателят на ВМРО и общински съветник в СОС Карлос Контрера.

Практически "Червената зона" е вариант на нискоемисионната зона, но с по-рестриктивен режим. Колкото проработи нискоемисионната зона (за спиране на автомобили първа и втора еврогрупа), толкова ще проработи и „Червената зона“, припомня общинарят.

Защо "Спаси София" вдигат темата точно сега?

Защото Спаси София и техните придушевни ПП-ДБ влязоха във война с голяма част от живущите в центъра и предлагат "Червена зона" като вид "морков", тъй като част от живущите в центъра подкрепят подобна мярка. "Червената зона" е насочена срещу живущите в кварталите извън централната градска част с цел да ограничи навлизането им в центъра. При липсващи все още рингови булеварди и съответните  бързи връзки на градския транспорт от всички посоки с центъра – това е преждевременно, да не кажем откровена глупост, категоричен е по темата Контрера.

Платено паркиране и в неделя

Целта е проста – да се ограничи през цената на паркирането влизането в централната част на автомобили в почивния ден. Самата мярка е спорно дали е целесъобразна точно в неделя, защото накрая ще се окаже, че разходите ще надвишат приходите. И причината е ясна – заплащането на служителите в почивни дни е по-високо, съгласно Кодекса на труда. Освен това – който работи в неделя в следващия ден със сигурност трябва да почива. Това означава назначаване на още и още персонал, нови разходи. Без детайлен финансово-икономически анализ тази мярка е доста спорна, защото ще се окаже, че от финансова гледна точка е грешка, а и няма никаква гаранция, че ще се осигурят свободни парко места, каза още зам.-председателят на ВМРО Карлос Контрера.

Ако тези две мерки бъдат въведени, това за мен означава, че се върви и към увеличение на цената на стикерите за живущите, както и вероятно към намаляване на допустимите автомобили на домакинство от два на един. Това сега не се казва, но логиката на ППДБ-Спаси София води в тази посока, категоричен е той.

Въвеждането на тези мерки без големи паркинги по протежението на вътрешния градски ринг е невъзможно. Ако в централната градска част не бъдат изградени подземни паркинги, паркоместата така или иначе няма да стигат, дори да се въведе „червена зона“, да се увеличи цената или зоните за платено паркиране да работят седем дни в седмицата. Например вариант за голям подземен паркинг има под „Княжеската градина“, но високата цена на един подобен проект винаги е играла ролята на спирачка. Екзотична е идеята да се унищожи подлеза на „Спортната палата“, за да се изгради там паркинг, защото подлезът е твърде малък, а осигуряването на рампите за влизане и излизане предполага цялостна реконструкция поне на ул. Гурко и бул. Васил Левски, а такъв проект няма. Въобще „идеите“ на спасителите са като приказки под шипковия храст. Тези идеи се хвърлят сега и по този начин, за да се отмести общественото внимание от безобразията на Столична община по безумията, които се мъчат да направят по бул. „Патриарх Евтимий“ – две велоалеи и бус-лента, отпадане на над 100 паркоместа, стесняване на лентите за движение от три на две и т.н., обобщава още зам.-председателят на Транспортната комисия в СОС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от София
Нов протест срещу велоалея в центъра на София
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
не може да не се появи някой геобразен тролейбус където да реве с широко гърло " вдигай още,вземи от хората още,наложи още забрани" абе що не ви таковам такованката
42
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
тя тая партия е само от алкохолици и марлячи, чудя се тоя как е станал общински съветник
41
1
 
9
 
! Отговори
@ преди 2 седмици
До АнонименНяма ли да е по лесно да изпъдим *** и онези 3-4 % креливи зелени ***, които се опитват да направят живота на останалите непоносим?
40
2
 
3
 
! Отговори
до Пешо преди 2 седмици
А има трудноподвижни хора, които само с кола могат да отидат на изложба или на театър, та не знам за нискочелите. На мен нискочело ми се вижда заради една група злоупотребяващи да бъдат наказвани всички.
39
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Дори популизъм не е. Популизъм предполага нещо, което хората искат. А есесовците от Спаси София (SS) съвсем откровено прокарват тормоз над жителите на София.
38
4
 
6
 
! Отговори
Апокалиптико преди 2 седмици
Тоя Никарагуански индианец, бияч на бабички по подлезите от кога стана вожд на шопите ?
37
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
този господин от Атака се опитва на натрупа слава на чужд гръб
36
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Автомобилът е приятел на човека, а не негов враг!-----Електрическият автомобил -да. Вън от София за дизеловите печки кадящи сажди и отрова!
35
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Синята зона е излишна в София. ЦГМ прибира парите. Къде отиват е друг въпрос. Сегашните общинарчета са смешници някакви. Още по смешни са тези, които гласуваха за тях.
34
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Пешо, ние сме доста различни от повечето европейски столици. Например Париж е изцяло реорганизиран след XV век. Пък и създаден доста късно улиците му са прави ис тегнати, а не като нас. София е строена върху турски гробища, те пък върху крипти от пети веки на ранни християни. София е строена непламономерно, няма как да се сравняваме със Столкохом където има доста по-малко хора на квадратен километър
33
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Голяма част от гажражите са превърнати в магазини. Тук и държавата трябва да се намеси, да вдигне заплатите, да регулира пазара. Като си поемат повечето гаражи функциите постепенно ще се регулират нещата.
32
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Веднъж да съм съгласен с Контрера. Има начини да се ограничи движението, но този не е сред тях. Нека се направят достатъчно подземни паркинги, нека се отпуши движението по Каблешков, по цар Борис III, по Източната тангента и пр. Нека оправят подледите; нека построят надлези; Нека се развие градският транспорт и пр. и тогава да мислим за зелени и сини зони. В момента целта е да се приберат едни пари без някой да дава перспектива къде да спират колите
31
5
 
13
 
! Отговори
Шаши преди 2 седмици
,,Спаси София * нямат място в София. Доказаха че не стават за нищо. Живеят в света на Мелмак. Извън времето и пространството са. Време е да си вземем София обратно от ППДБ с прилепените ,,спасители".
30
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Тези от ПЛЯК ПЛЯК и Сгази София и Бориса Бонева нищо смислено не сътворихте. Но както каза Бате Бойко, Първо трябва да загубим София, за да я спечелим. Продължавайте Пеша
29
1
 
15
 
! Отговори
МТК Гроуп фен преди 2 седмици
А Вие ... кой бяхте:- Онзи, дето даде милиони на частна фирма за транспорт- Ония, дето после с помощта на ГРОБ индексира договора- Същият, дето блокира сумати проекти... щото не може да цоца!Айде улево... как влезна в СО не е точно известно!
28
2
 
5
 
! Отговори
До Пешо 25 преди 2 седмици
До Пешо : Явно така наречените нискочели те превъзхождат с нещо...събота и неделя може би седиш гладен, жаден и вероятно нямаш и кола....
27
5
 
4
 
! Отговори
Грую преди 2 седмици
Това е тия зони е пълна простотия. Едва ли повече от 5% са автомобилите, които плащат на час. Останалите са на живущите в района.
26
7
 
8
 
! Отговори
Патриот преди 2 седмици
Трябва улиците да се разширят. Твърде тесни са. Улиците по центъра са проектирани през 19-ти век, когато е имало файтони и коне. Където улиците са ограничени от сгради, сградите трябва да се съборят и да се построят наново, на по-голямо отстояние една от друга, за да са по-широки улиците и да има повече място за автомобили. Стига с това демонизиране на автомобила. Автомобилът е приятел на човека, а не негов враг!
25
21
 
8
 
! Отговори
Пешо преди 2 седмици
В повечето европейски столици има такива червени зони. Този пишман-патриот се опитва да яхне гнева на нискочелите, на които забавлението в събота и неделя е да се изсипят в центъра на София с автомобилите си да ядат и да пият. Така че - да, трябва И червена зона, И намаляване на автомобилите на домакинство, И вдигане на цената на синята зона поне пет пъти. И орди от онези с жилетките, да пишат глоби на нискочелите паркирали където им падне.
24
4
 
9
 
! Отговори
Иван Станимиров преди 2 седмици
Този кобино-българин рита бабички пиян по подлези, не му давайте думата, марионетка на МТК и други фирми, продажен "политик"!