Русе може да има летище, ще го възстановят ли?

Министърът: Преминаването през "Дунав мост" ще бъде облекчено
77
Русе може да има летище, ще го възстановят ли?
Снимка: БГНЕС

Русе ще има летище, а преминаването на пътници и товари през ГКПП "Дунав мост" ще бъде облекчено. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев след състоялата се дискусия на тема "Развитие и бъдеще на въздушния и сухопътния транспорт в Русе и региона".

Той каза, че е доволен от срещата, на която са получени много стойностни предложения.

"Предстои ми среща с министъра на финансите. На нея ще му кажа, че това не е държавна помощ, а ангажимент на държавата за развитието на инфраструктурата, за да получим финансирането, от което община Русе има нужда. Необходими са около 2,6 млн. лева. Сумата не е толкова голяма", каза Събев.

По време на дискусията кметът на Русе Пенчо Милков заяви, че държавата трябва да обърне погледа си към Северна България и към Русе, предаде БТА.

"Летището не е само мечта, то може да се възстанови. Ние започнахме, но трябва конкретна помощ от държавата", каза Милков.

Председателят на Асоциацията на българската авиационна индустрия Тодор Иванджиков обясни, че летището има добре запазени терминал и писта. То лесно може да се възстанови.

Според Янко Иванов, собственик на авиокомпания "Гъливеър", който е заявил намерение да осъществява редовни пътнически полети между Русе и София, летището е годно за експлоатация.

"Кацнахме със самолет тази сутрин на летището. В 8.00 часа бяхме на Летище София. В 8.30 часа излетяхме, а в 9.15 часа бяхме на летището в Русе. Искаме да дадем възможност в рамките на ден, в рамките на час, да стигнете от Русе до София и да си свършите дадената работа", каза Иванов.

По повод интензивния трафик на ГКПП "Дунав мост" и опашките от камиони Събев обясни, че в Русе ще бъде приложен пилотен проект, който ще включва облекчени процедури за преминаване на пътници и товари през граничния пункт.

В отговор на журналистически въпрос Събев заяви, че всички конкурси за заемане на ръководни длъжности, обявени в Министерството на транспорта, ще бъдат спрени.

"Това е и във връзка с коалиционното споразумение, че назначаването на ръководни длъжности във всички ведомства, трябва да бъде координирано с коалиционните партньори. Но има и нещо друго - ние много държим всички ръководни кадри в Министерството на транспорта да са годни, да имат качествата и силната мотивация да правят реформи. Само аз няма как да го направя. Трябва да имам колеги и съмишленици, и заедно да направим реформата. За колегите, които са кандидатствали по обявените конкурси, моля да запазят търпение и да кандидатстват пак, тъй като ще има лека промяна в условията", каза Събев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Още по темата: летищетранспортРусе
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
0
 
0
 
! Отговори
Народен преди 2 години
За летище Стара Загора какво се чака, да падне тавана на лятното кино ли ????
65
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Русе има летище на има-няма сто колометра в Горна Оряховица. Него ще го затриваме ли? Пардон, ще го закриваме ли.
64
0
 
1
 
! Отговори
Стойностно преди 2 години
предложение за Събев-закрива Държавни пощи(били губещи)и ЕКОНТпечели(поради липса на други участници)държавна поръчка за всякакви пощенско транспортни услуги.Държавата прави летище в Русе и пристанище в София,които се дават под аренда за 1 лев на ЕКОНТ.А какво ще прави с уволнените пощаджии?Ще им издейства от Мустафа визи за САЩ,да се развиват там.
63
0
 
2
 
! Отговори
до 38 преди 2 години
То поне да върнат кометите от Видин до Свищов и Русе, тя тая с летището я дъвчат като АЕЦ Белене вече 40 г. Това поне е изпълнимо.
62
0
 
0
 
! Отговори
До предния преди 2 години
Щото е ментарджия. Да си запише червени точки.
61
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Защо заблуждава хората, че ще си бръмчат тепърва София-Русе, Русе-Варна и т.н, като е наясно, че със зелените сделки, новите екологични горива, които ще ни наложат, това няма да е нито по джоба на средния гражданин, ни ще има кой да пътува. И едва ли някой от ЕС ще му одобри точно такъв проект, за няколкостотин километра. Не и сега, когато тенденцията да се ограничават пътуванията със самолети.
60
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 61:Става въпрос за приоритетите на новото правителство. Явно летище в Русе е един от първите. Ако ще се правят нещата различно отпреди, би следвало да се надгражда също, не само да се започва от нула нови проекти. Няма само да летим, а и колкото и примамливо да изглежда, няма да можем, така че пътищата и влаковете са приоритет, засягащ повече хора.
59
1
 
2
 
! Отговори
До 61: преди 2 години
Не разбрах, този въпрос за пътя около Русе дали е към един министър от 12 дена или към една мафиотска организация, която управляваше Бyлгapиcтан цели 12 години?
58
3
 
1
 
! Отговори
Кирето преди 2 години
Стига бе, второ ли !
57
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Алекс 36Няма да е толкова евтино с плащане на такси за карбоновия диоксид
56
1
 
4
 
! Отговори
Сто преди 2 години
Питайте историците и те ще ви кажат че БДЖ в своята история никога не е било печелившо дружество. В периода на войните това е било инфраструктура от стратегическо значение, немислимо да фалира. Сега също би била такава, но леката и тежката индустрия в България са почти ликвидирани с което БДЖ е поставено на колене.
55
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най-екологичен е БДЖ,но беше убит еивъпросът пред този да го спаси,но няма да стане с летище
54
1
 
3
 
! Отговори
Сто преди 2 години
А пътят Русе - Велико Търново може просто да го кръстим "The North surviver road" и като стане летището готово да летим с частните самолети от летище Горна Оряховица до Русе? Още лазим по дупки.... заемете се с оптимизация на наземния транспорт господа куриери.
53
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Абе тоз дедак министър на България ли е или само на Русе?
52
1
 
2
 
! Отговори
до под мене преди 2 години
Ти с влак едно разтояние от Хасков до Кържали е 2 часа апап. Кой мало умник ще ползва БДЖ там
51
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Когато се пуснаха първите междуградски автобуси утрепаха Бдж, синът на тогавашният министър намазана филиала!Този ще довърши бдж
50
1
 
3
 
! Отговори
Turkiye преди 2 години
Управете и летището в Кърджали, да им полети от и за Турция, също така за София и Варна. Да се развие региона. Има много нискобюджетни авиопревозвачи, които със сигурност ще профитират по тези линии. Съответно и региона ще се оживи малко. То всичко си е построено. Аман от разруха и разграбване, измисляне на нови никомъ ненужни проекти за да се вземат едни пари.
49
5
 
3
 
! Отговори
Невена преди 2 години
До Fallschirmspringer Билета за самолет София-Варна беше 22 лв., но средната заплата беше 160-180 лв, а 250-300 лв. получаваха шефовете и партийните секретари, хората получаваха средно 120-140 лв. заплата. Сега има полети на Уис еър от София до Варна за 40 лв. при минимална заплата 650 лв. Но, троляците, които лъжат младите хора, че при тоталитарния соц е било много хубаво нямат срам, и лъжат.... Тъжното е, че младите са наивни и им вярват, а в учебниците не пише за терора, режима, глада и т.н
48
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
По соца, когато имаше литище беше пълен цирк. Ако искаш да пътуваш до Варна първо пътуваш с един раздрънкан рейс до летището близо час. После се качваш на самолета и пътуваш още 45 минути до Варна. Гаре долу излизаше по-бавно от пътуването Русе-Варна с автобус.
47
2
 
8
 
! Отговори
Кики преди 2 години
Какво летище, според новия министър председател, Кире Канадски в Русе нямат дори мост над река Дунав, а може би Русе не се намира при река???