По-внимателно с извънземните

Учени наричат изпращането на твърде много послания в Космоса "вселенски спам"
9 мар 2010 19:45,
По-внимателно с извънземните
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

През 2008 година НАСА изпрати във Вселената песента на Бийтълс Across the Universe като послание към евентуален извънземен разум. „Много добре, НАСА. Поздрави на извънземните от мен“, зарадва се тогава Пол Макартни.

Въпреки добрите намерения на подобна идея някои учени критикуват многобройните послания, реещи се из Космоса, като вселенски спам, пише Die Welt.

Има и несъгласни с това тесен кръг да определя посланията, които трябва да говорят за всички земляни.

Трети пък предупреждават, че с объркващи съобщения може да привлечем върху себе си вниманието на евентуално враждебно настроени цивилизации.

„Голяма част от нещата са подбрани с чувство за отговорност, но за някои, които се изпращат, се питам: какво е това“, обяснява Алберт Харисън, професор по социална психология в Калифорнийския университет.

Има снимки на звезди, рекламни клипове на чипс, любовни писма до рокпевци. Който привлича по този начин вниманието върху себе си, трябва много да внимава какъв образ си изгражда.

„Може да ни приемат като заплаха. Ние не знаем как се интерпретират тези послания и докато научим, може да минат много години“, предупреждава Харисън.

Желанието на хората да осъществят контакт с извънземни цивилизации е старо. На изпратените през 1972 и 1973 година американски изследователски сателити Pioneer 10 и 11 са качени таблици със схеми на голи хора и символи, които трябва да покажат мястото на Земята и Слънцето.

Voyager 1 и 2, изстреляни през 1977 година, носят записи със звуци и картини от Земята.

Все пак ще изминат 40 хиляди години, докато Voyager 1, първи от четирите носители на посланията, изобщо се доближи до някоя звезда. Никой не знае дали там ще има интелигентни същества, които да  вземат капсулата на времето и дали човечеството изобщо ще доживее да получи отговор.

По-бързо може да протече комуникацията с извънземните чрез електромагнитния спектър. От 50 години изследователи дебнат сред звуковете на Вселената за сигнали, които може да са свързани с друга цивилизация.

Въпреки това досега не е направено много. Затова програмата „Търсене на извънземен разум“ (SETI) работи все по-активно. Телевизионни и радиопредаватели излъчват разсеяни сигнали в йоносферата. Радиоастрономически предаватели излъчват сигнали към небесни тела извън Слънчевата система.

През 1974 година беше изпратено съобщение към отдалечената на 25 хиляди светлинни години звезда M13. През 1999-а и 2003-та във Вселената бяха излъчени два Cosmic Calls.

През 2006-а германско-френският културен канал ARTE изпрати послание до звездата Errai, която е отдалечена на 45 светлинни години.

Някои послания са сериозни, философски, интелигентни или просто закачки. „Моля, пратете пари“, моли някоя си „Маура, планета Земя“.

За астрофизика Малкълм Фридлунг от Европейската агенция за космически изследвания активното търсене на извънземни е губене на време. В крайна сметка до момента няма и намек за извънземен живот. Но не е сигурно.

„Когато изобщо не знаем какво има там, в Космоса, би трябвало да сме внимателни“.

Британският изследовател Стивън Хокинг също предупреждава за възможна враждебна, технически превъзхождаща ни цивилизация.

Британското научно списание Nature пише през 2006 година: „Не може да се изхожда от това, че извънземните цивилизации са непременно добронамерени, а дори и контактът с добронамерена цивилизация би имал много сериозно отражение върху хората на Земята“.

ANA преди 12 години
***I TE SA KATO XORATA DOBRI I LOSHI***SVETLINA I MRAK**AKO IMATE GRESKI PRE4ISTVAITE SE***MOLETE SE PRAVETE DOBRO OSHE NE E KASNO***NE ISPYSKAINE KORABA -NA DOBROTO***

Ana преди 12 години
***IMA ISVANSEMNI NO TESI KOITO SNAJT KRIJT***DO 1 GODINA TE SHE DOIDAT***IMA I LOSHI I DOBRI**BADETE DOBRI OBI4AITE SI**I PRAVETE DOBRO**

BlackSeaPearl преди 14 години
контакта с друга цивилизация в близките поне 50 години.

BlackSeaPearl преди 14 години
(Продължение).....вижда околното по своему в зависимост от собствената самоорганизация и практика. Той "разчленява света и реалността влиза в него като съвкупност от "отделни" неща. Разумът търси братя именно в тази съвкупност и дори да разбере, че ги е срещнал те ще имат различен "мисловен език". Само наивниците си представят контакта като "Добър ден, Как си?".... Това е част от статията дори финалната й част е със съкращения. Намерете я и вероятно ще станете скептици като мен за реалността на

BlackSeaPearl преди 14 години
Продължение ....страна се стреми да бъде разбрана от другата, значе ще използва възможно най-обективни символи. Но може ли да има обективни символи. 5 Всяка страна се стреми в посланието й да има по-малко уумове и повече мисъл, факти 6. Но винаги ли две срещащи се цивилизации ще разберат, че са се срещнали? Не ели възможно те да се докоснат, припокрият и разделят без да осъзнаят, че станало. Винали е възможен контактът между две цивилизации? Възможен ли е контакта изобщо? Всеки разум вижда.....

BlackSeaPearl преди 14 години
Продължение:......неустановеност е в астрономически мащаби. Те не знаят окъде да го чакват. инакрая те не знаят дали изобщо да го очакват. Получава се типична игрова ситуация с тази разлика, че не познаваме и правилата на играта. Тази игра всеки играе сам, без да знае дали друг също я играе и как я играе. 2 Всяка страна знае, че другата иска да й каже нещо но дори не предполага какво е то. 3 Всяка страна знае, че другата ще използва някакъв език, ни нищо не може да каже за този език. 4 Всяка

BlackSeaPearl преди 14 години
Продължение ....сигнали до извънземни, ние не знаем нищо за получателя и следователно нищо не можем да кажем за ценността на информацията. Освен това ние не знаем нищо за интересите на получателя. .....Сега се представим една междзвездна връзка" 1. Нито една от двете страни не поз-нава действията на другата, прави само смътни предположения. кореспондентите не зная какъв вид послание да очакват - радиосигнал, неутронен поток, сонда или нещо друго. Те не знаят кога да очакват това, при това тази..

BlackSeaPearl преди 14 години
(продължение)....писатели езиковата бариера изобщо не съществува. Няма нужда да ви убеждавам, че това са измислици на лаици, езикът е информационната същност на разумната дейност, така че езикова разлика ще съществува. Разговорът е обмен на информация. Информацията винаги е въплатена в някакъв материален носител и не зависи от неговите физически свойства. Освен това информацията има съдържателна и ценностна характеристика. Ценността на една и съща информация зависи от получателя. Когато изпращам

BlackSeaPearl преди 14 години
(Продължение) разстояния са необозримиМ ще е е необходима транспортна техника, която ще има по-големи възможности от сегашните ракети. Затова трябвада разчитаме единствено на информациянния обмен, засега контактът е представим само като комуникационен. Но на какъв език ще разговаряме с другопланетните разумни същества? Във фантастиката е лесно - космонавтът обикновено разполага с "метагалактичен суперлингвист", който свободно разбира и превежда от всички възможни езици, а в книгите на наивните..

BlackSeaPearl преди 14 години
Това, което ще ви напиша е писано от някой си Агоп Мелконян и публикувано в България във Спектър'81 г. Тази книга е специално за наука, техника и култура, статията се казва: "Контактът като очакване" и разглежда подробно и в детайли проблема CETI. Тъй като статията е много дълга аз ще ви публикувам само финалната и част наречена "Невъзможната игра"".....В едно трябва да сме категоричниМ засега и в близките едно-две столетия всякакъв полет до близките звезди ще невъзможен. Космическите......

ако доидат в бг.1-во ще има--на колене!-и после при Бате--леле-леле оли не в главата мале....

Гадни човешки спамери идваме да ви ***.

Ей 50-тиАко искаш и аз мога да ти напиша нещо.. Ще го опека във фурната да има автентичен вид и ще ти го пусна за закуска.Сигурен съм, че ще направиш цяла религия от него.Извънземни колкото искаш - ясно е! Личи по коментарите.

нали пространството се разширява 50 хиляди км в секунда,значи сигналите са в ескалатор

Иследовател преди 14 години
Онес от наса хал хабер си нямат.Те ако имаха нямаше да е така .А пък може и да знаят и просто да ен съобщават да не сгафят нещо ,че тогава си *** мамата хората подивеят ли стават по луди от луда крава.Не сме сами.Едно доказателсво.Преди 5 милиона години ни е нямало сега сме тук ;)Преди 20 хиляди години кажи на аборигена че си ми прочел коментарчето ;)Има друг вид материя която учените немогат да разберат , разбирасе че ще разберат но ще е в последствие от дадени промени след много год:)

Галя преди 14 години
И като си говорим за Айнщайн, днес щеше да има рожден ден :)

Az преди 14 години
Спомням си че преди време пратиха в Космоса златно CD на различни певци. Да, но това според мен е доста наивно мероприятие. Дори и да има извънземни цивилизации, ще е цяло чудо според мен да се разчете носителя на информация. Никой не може да каже колко развита ще е другата цивилизация. Може да са много по-развити или обратно. И в двата случая ще е проблем разчитането на информацията от CD -то. Пример: Едва ли Айнщайн е могъл да разчете следите на диво животно в пустинята от един бушмен.

Борис преди 14 години
Ами, виж сега, търсенето чрез радиосигнали е малко на късмет. Защото радиосигналите ще пътуват 50 000 години до центъра на галактиката (като пример), и ако някой оттам отговори - още толкова на връщане. А вероятността за по-близка комуникация намалява правопропорционално на дистанцията до която свиваме търсенето. Защото спада и верятността такава цивилизация да се е развила точно по времето, когато сме ги търсили. На фона на няколко милиарда години - 50 години са като капка в морето.

ьь преди 14 години
ами представете си че те са още ***....как ще разгадаят сигнала ? някои шаман може да питат... и май много филми гледате...те ако бяха много напред с материала до сега да са ни открили ако ги интересуваме..всичко друго е разработки на САЩ и бившия СССР... :)

Карлос преди 14 години
Кат си в гората не викай мецо да не се обади.Ако има една обща характеристика на биологичните системи тя, че се сътоят главно от неща които изяждат други неща, пряко или косвено.А и никоя цивилизация не е прокопсала от срещата си по-висша такава.