Румъния се връща в играта за ?1 млрд. от "Фолксваген"

Има много добри технически условия, няма проблем с работната ръка
16 окт 2019 16:12, Елка Василева
49
Румъния се връща в играта за ?1 млрд. от "Фолксваген"
Снимка: архив, Reuters

Румъния е в късия списък на страните, където "Фолксваген" може да открие нова фабрика за следващите поколения на Фолксваген Пасат и Шкода Суперб, а дискусии в този смисъл вече са инициирани от правителството в Букурещ, съобщава финансовият всекидневник "Зиарул финанчиар".

Изданието напомня, че групата Фолксваген е отложила обявяването на окончателно решение относно изграждането на автомобилна фабрика в Турция на фона на турската военна операция в Сирия. Компанията беше избрала турския град Маниса, на около 40 километра северно от Измир, а производството трябваше да започне през 2022 г.

"Инициирахме нови дискусии с групата Фолксваген тази сутрин. Румъния има много добри технически условия в момента и няма проблем с работната ръка. Направихме проучвания и има редица възможни места, където може да се построи фабрика, и разполагаме с необходимата инфраструктура и работна ръка", заяви Щефан Раду Опря, министър за бизнес средата, търговията и предприемачеството.

Още по темата

Той подчерта, че нови дискусии може да бъдат инициирани от настоящото правителство, въпреки че то беше отстранено с вот на недоверие миналата седмица.

"Румъния има добре квалифицирана работна ръка в тази сфера и имаме зони с традиции в автомобилната индустрия, където има място за развитие. Разговаряхме включително с румънски инженери в Германия и други страни, които казаха, че са готови да се върнат у дома, ако подобен проект дойде в Румъния", изтъкна още министърът.

Според данни от пазара на недвижими имоти Фолксваген е обмислял възможността да построи фабрика в района на град Арад, Западна Румъния. В Арад има както пътна, така и железопътна инфраструктура, като по този начин един автомобилостроител би имал възможност да изнася бързо произведените автомобили, отбелязва изданието.

"Румъния все още може да привлече една фабрика на Фолксваген, след като ситуацията в Близкия изток ги накара да отложат решението си за Турция. Имаме нужда от силна реакция на високо ниво от страна на правителството", коментира Габриел Сикое, председател на Асоциацията на автомобилостроителите в Румъния.

"Зиарул финанчиар", цитиран от БТА, отбелязва, че в бъдещата фабрика Фолксваген ще произвежда следващите поколения на автомобилите Фолксваген Пасат и Шкода Суперб с годишен обем от около 300 000 броя.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


49
Още по темата: румънияФолксваген
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако отпадне Турция, отива в Румъния, тука при нас едва ли.
30
2
 
6
 
! Отговори
Русофил преди 4 години
Няма ли да им приседне на Румъния и Рено и Фолкваген? Сега, ако се имахме с Русия, можехме да залеем ЕС с Лада-Калина, ама...........
29
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Обещавам повече никога корейско и дълбоко се разкайвам пред негово светейшество магнатско импреиалистическо ФАУВЕ. Нека да ползват и моите имоти за безплатен паркинг за непродадените бройки, които се очертават да запълнят всички налични летища.
28
0
 
2
 
! Отговори
Пепката преди 4 години
До 25Я кажи JYSK какви пари предлагаха ?Аз и сега не знам как са си запълнили местата.
27
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
вместо да направят завода край Русе и да опитат да привлекат специалисти и от Румъния,те искат край София, където работната ръка е също толкова неподготвена колкото и навсякъде в страната, но ще иска по-големи заплати. А това че мастодонт насред полето няма икономическо бъдеще го доказа Кремиковци още на времето
26
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Румъния има: Завод а 350хил. коли/г с ?6млрд оборот, 15хил работници и най -големия в света логистичен център за пълен асортимент автомобилни части. Така че, съвсем възможно и логично.
25
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
една 4-5 милионна държава не може да има претенции за нищо. Една махала в Турция е толкова
24
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Какъв автомобилен клъстер у нас, че чак и почетен председател по подобие на Доган са го направили. Сигурно клъстера е на издръжка на данъкоплатеца, та ние и една резервна гума не можем да произведем вече. Специалистите напуснаха отдавна.
23
3
 
3
 
! Отговори
до авторката преди 4 години
Теа коментари всичките ти 10 колеги ли ги написаха тука , пише на Контакти кои са
22
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
...Румъния,няма проблем с работната ръка...И ние нямаме проблем с работната ръка,бе!Някой вярва ли на онези лъжци който се изтипосват по медиите и тръбят ,че на България и индустрията й ,не й достигала ръботна ръка?
21
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И специално за следящите кадри на ГЕРБ - нямаме работна ръка, защото изкуствено държите заплатите ниски, така че всичко живо да бяга в Германия. Е, тия хора няма да се върнат от Германия за да ви работят в завода. Никой няма да се върне. Да не говорим, че умишлено унищожавате науката с тия ниски заплати, за да не може и да се научат хората, които искат. Просто убивате интелекта в България. Е, никой няма да инвестира в такава държава. Защото хората са най-важния ресурс!
20
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Трябва да си от 80те процента, за да си помислиш, че такава инвестиция може да дойде в БГ. Помислете си - от къде ще вземат работната ръка? Jysk наемаше месеци наред за да си запълни центъра в Божурище. А тук говорим за технически-грамотна работна ръка, която да може да чете, пише, смята, и да разбира какво прави. Просто нямаме никакъв шанс, никога не сме имали, всичко това е някакъв цирк. В Румъния поне хора има. П.С. "къс списък" на български не съществува като израз
19
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 11Румъния не е по добре от България. Корупцията е на същото ниво и политиците са същите. Определящото в случая е бр. работна ръка и заплата. В България все по трудно се намира евтина работна ръка. Не знам защо искате толкова VW да дойдат ако дават заплати като Язаки все ми е тая, няма смисъл. Няма кой да им работи за малко пари, а основно те това търсят. Капитализма е това търсиш най-евтина работна ръка,а при нас колкото и нелепо да звучи вече е малко по-добре.
18
4
 
15
 
! Отговори
същия преди 4 години
всички заобикалят България като ляйно
17
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В българия и най вече в скапана софия никоя голяма фирма няма да инвестира,идват ссмомошенници , разни измислени стартъпи и т.н.
16
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да го строят де си сакат ако ще у Саудитска Арабия
15
9
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А бе аз предлагам най добре за България е да излезем от тоя измислен ЕС ! Всички инвеститори се изнасят извън ЕС, а ние чакаме от 30 години инвеститори! Никой не иска да инвестира в ес!
14
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
VW ще иде в Сирия, като извинение за клането на кюрдите.
13
7
 
6
 
! Отговори
Мария Хуанита преди 4 години
Завода ще бъде в Русе. Местоположение - стратегическо. Кадри ще си докарат откъдето си искат.
12
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 1 Важна е инвестицията и работните места! И рейтингът ни! Но няма нормален инвеститор, който да дойде тук. Това е горчивата истина.