Филмът, чиято цел е да събере пари за някогашните деца-войници в Африка, се излъчва по белгийската телевизия. Говорител на офиса на УНИЦЕФ в Белгия заяви, че сегашната кампания се различава от предходните рекламни политики и целта на клипа е да шокира хората. Той добави, че тактиката е проработила.
Организацията оповести, че рекламата по план се излъчва късно вечер, за да не стряска децата. 20-секундният клип започва с кадър на щастливите смърфове, които танцуват и пеят тяхната си песничка, акомпанирани от птички и пеперудки.
Внезапно се появява самолет, който пуска бомби върху идиличната сценка, а къщите на анимационните геройчета избухват в пламъци.
Едно от тях – Смърфиета, е убито при нападението, а останалите започват да бягат в паника. В настъпилия хаос плачещо бебе остава самичко на полянката.
Клипът завършва с посланието: „Не позволявайте войната да засегне живота на децата“.
Рекламата със Смърфовете, които са „деца“ на белгийския аниматор Пиер Кюлифор, се излъчва само в Белгия. Говорителят на тамошния офис на УНИЦЕФ – Филип Хенон, каза, че реакции към кампанията пристигат от целия свят.
„70% от тях са позитивни, но на някои хора просто не можем да обясним защо използваме този клип“, допълни той.
В доклад, публикуван миналата година, ООН каза, че в 22 военни конфликта между 2001 и 2004 година са използвани войници на възраст под 18 години.
Белгийската кампания е специално насочена към Судан, както и две бивши африкански колонии – Бурунди и Демократична Република Конго.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.