“Навлизането ни на нови пазари в Централна и Източна Европа и представянето на нови модели като Chevrolet Matiz/Spark ни помогна да запазим устрема в развитието, започнало със старта на нашата дейност в Европа през месец октомври 2002 година. В този период нашите продажби се покачиха от около 100 000 екземпляра през 2002 година, до над 133 000 през 2003 и 190 000 през 2004 година. Сега сме уверени, че ще приключим 2005 година с число на продажбите, значително надхвърлящо 200 000 броя”, казва Ерхард Л. Спрангър, изпълнителен директор на Chevrolet Europe, цитиран в съобщение на компанията.
Както и през 2004 година, най-значимият пазар за Chevrolet Europe и през тази година остава Италия, където през първото полугодие са продадени над 16 000 автомобила (пазарен дял от 1,22 процента), а само през месец юни са осъществени 3 520 продажби (увеличението възлиза на 1 430 екземпляра или 68,7% в сравнение със стойността от юни миналата година), които са увеличили пазарния дял на марката през същия месец до 1,36 процента.
Значителен ръст в продажбите е регистриран и на пазарите в Австрия (+54,3 процента за първите шест месеца), в Португалия (+203 процента), в Швеция (+46,4 процента), в Норвегия (+122,1 процента) и в Дания (+39,5 процента).
Подобно на 2004 година, редица пазари в Централна и Източна Европа също са дали своя голям принос за общия ръст на продажбите през първите шест месеца на 2005 година. Пример в тази насока е България, където продажбите на Chevrolet нараснаха със 141% през първата половина на 2005 в сравнение със същия период на 2004 до 462 броя. Марката заема 2,88% пазарен дял у нас.
Друг пример е Полша, където продажбите на автомобили Chevrolet започнаха през май 2004 година. В периода между месеците януари и юни 2005 година, Chevrolet Poland отбелязва над 3 700 продадени автомобила, достигайки пазарен дял от 2,51 процента.
Изключително значим принос към общия ръст на продажбите имат и резултатите в Украйна, където продажбите през първото полугодие надхвърлиха 14 000 екземпляра. Най-високият пазарен дял за Chevrolet Europe през месец юни също бе достигнат в Украйна, където автомобилите на марката заеха 7,77 процента от общия обем на продажбите в страната.
Новият Matiz/Spark бе представен на повечето европейски пазари през месец май. Само през май и юни бяха продадени над 7 300 екземпляра от новия модел, а до края на годината Chevrolet Europe очаква да обемът на продажбите на модерния дебютант в класа на малките автомобили да надхвърли числото 40 000.
В периода между месец януари и месец юни 2005 година, GM Daewoo - компанията-майка на Chevrolet Europe, регистрира рекордните 507 000 продадени автомобила в глобален мащаб. Насърчени от силното търсене на продуктите на марката навсякъде по света, продажбите на базирания в Корея автомобилен производител отбелязаха ръст със 17,7 процента, изчислени на годишна база, а през първото полугодие числото на продадените автомобили за първи път премина границата от 500 000 от момента на основаването на компанията през 2002 година насам.
Изчислен на годишна база, общият обем на износа на GM Daewoo отбелязва ръст от 19,6%, достигайки до 454 472 продажби.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.